Citat:
Ursprungligen postat av
arasfang
Ok då måste sektorchef på Utbildning Gävle stå och ljuga då?
Tror att du drar samtliga anställda över en kam här. Ev kan någon enskild få en arbetsrättslig åtgärd i form av varning eller liknande men detta gäller inte alla. Det låter som att du är väldigt emotionellt engagerad i detta. Kanske hade du därför svårt att ta in informationen ordentligt?
Dra nu inga förhastade slutsatser, försök att vara objektiv även om det är svårt. På en enhet finns anställda med olika yrkesroller. De är ingen klump elaka människor. Alla anklagelser är ord mot ord. Det finns inga bevis för fysisk eller psykisk misshandel. Det finns massor med känslor, rädsla och besvikelse. Men ingen på skolan har medvetet skadat någon. Om det ev bedöms som att något hanterats felaktigt av någon individ kommer den personen troligen få en varning. Jag har varit i kontakt med flertalet personer som kan intyga att detta var en bra och stabil verksamhet. Sen finns det alltid, i varje enhet, missnöjda vh av olika anledningar. I detta fall har några av de vh som är kritiska tidigare blivit anmäld till socialtjänsten. Kanske är du en av dem? Detta är något som skolan har skyldighet att göra. Men det är inte alltid uppskattat av familjerna som blir anmälda.
Tänker att tiden har sin gång. Det kommer att visa sig vilken utgång detta tar. Ingen idé för oss att spekulera i. Det jag iaf med säkerhet vet är att medlemmarna i Sveriges lärare inte kommer få arbetsrättsliga åtgärder. Detta är beslutat och samtliga har redan börjat på nya arbetsplatser. Det är som jag förstår det en lösning på grund av situationen som råder, ingen arbetsrättslig åtgärd. Dessa individer har stor kompetens som behövs på andra enheter.