2024-02-21, 12:50
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du verkar ha missat den här händelsen.

"President John Magufuli has cast doubt on the country’s coronavirus testing process after he allegedly submitted secret samples from invalid subjects, including a goat and a papaya (yes, the fruit), that came back as “positive” for the virus.

Magufuli suspended the head of testing at Tanzania’s national health laboratory in response to the alleged errors on Monday, one day after revealing that he had flooded the lab with a variety of samples from things the virus shouldn’t be able to infect."

coronavirus-papaya-goat-tanzania/

Hur kan vi lita på din källa, vem har gjort den?

Dog {mördades?} inte John Magafuli också?🤔

Många människor känner sig sjuka idag av covid sprutorna. Allt det här eländet för att giriga läkemedelsbolag mutat berörda myndigheter och politiker.
Citera
2024-02-21, 12:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi ska alltså inte ta hänsyn till att

Men vi ska tro dig som expert på statistik när du menar att folk som borde dött inte dött förens nu.

Idiot.

Edit: måste vara jobbigt att snubbla på sina egna lögner gång efter annan.
Ja, du får naturligtvis ta hänsyn till vad du vill. Inte minst borde du ta hänsyn till att det inte på något sätt är en garanti att få avlida i COVID-19. I synnerhet inte om man håller sig hemma. Men det där blir förs vårt för dig, så det är ingen idé att du sätter fart på den andra hjärncellen för att försöka få fart på synapserna.
Citera
2024-02-21, 12:55
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Folk har skadats av ivermectin också.
Det är ett gift man dödar maskar med.
Ingen har tagit skada av korrekt dosering av ivermectin, till skillnad från vaccinet
Ivermectin är ett gift för parasiter och hjälper även mot sprikproteinet som finns i vaccinet (och som finns "på" covid såklart), genom att blockera dem från att fästa vid cellerna (AcE-2-receptorn)

Inget farligt eller knasigt med det, bara ren vetenskap
Citera
2024-02-21, 12:57
Medlem
Ahh! Rudolf Steiner! Den antroposofiska läkekonstens fader.

I backspegeln får man dock ödmjukt konstatera att den enda effekten av den antroposofiska medicinen är att anhängarnas likviditet späds ut med homeopati och återkommande mässlingsutbrott uppstår i trakten kring Järna.

Samtidigt räddade bara smittkoppsvaccineringen hundratals miljoner liv.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Snyggt av dig av visa ånger iaf. Hade varit ännu snyggare att stå upp för och joina dom få av oss som orkade stå emot, trots social stigmatisering och samhällelig utfrysning, istället för egotrippen med resor och självförverkligande.
Du kan ju testa med citronmeliss och ivermektin, men det känns tveksamt att det ska funka

Här kan du se vad filosofen Rudolf Steiner sa om dessa "vacciner", för 100 år sedan....:

"In the future, we will eliminate the soul with medicine.
Under the pretext of a "healthy point of view", there will be a vaccine by wich the human body will be treated as soon as possible directly at birth, so that the human being can not develop the thought of the existence of Soul and Spirit.

To materialistic doctors, will be entrusted the task of removing the soul of humanity.

As today, people are vaccinated against this disease or that disease, so in the future, children will be vaccinated with a substance that can be produced precisely in such a way that people thanks to this vaccination, will be immune to the "madness" of spiritual life.

The person will be extremely smart, but would not develop a conscience, and that is the true goal of some materialistic circles.

With such a vaccine, you can easily make the etheric body loose in the physical body.
Once the etheric body is detached, the relationship between the etheric body and the Universe would become extremely unstable and man would become an automaton, for the physical body of man on this Earth must be polished by Spiritual will.

So, the vaccine becomes a kind of arymanique force:
man can no longer get rid
of a given materialistic feeling
Humans becomes materialistic of constitution and can no longer rise to the spiritual"

Rudolf Steiner (1861-1925)
Philosopher, Austria

I have told you that the spirits of darkness are going to inspire their human hosts, in whom they will be dwelling, to find a vaccine that will drive all inclination towards spirituality out of peoples soul's, when they are still very young.

Rudolf Steiner (1917)
Philosopher, Austria
Citera
2024-02-21, 12:59
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jo, förstår du. Man mäter och klassificerar ett virus transmissibility (smittsamhet) med ett 'reproduktionsnummer', eller 'basic reproduction value' som anger hur många personer som i genomsnitt smittas av den som infekterats.

R-värdet för olika influensor varierar från år till år (lite beroende på hur viruset muterat). Ganska vanligt är att säsongsinfluensan ligger på strax under 1.3

https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2334-14-480

Om vi tittar på SARS-CoV-2 Omicron så har det ett R-värde på upp till 8.2 (vilket gör det till det mest smittsamma viruset vi sett sedan Mässling som har ett R på 15-20).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8992231/

Så, nu vet du.

Du kan inte hänvisa till NIH, eftersom dom har noll trovärdighet bland amerikanska folket.

Om smittspridning skulle vara så som du påstår med undersökningen så skulle Sverige haft mycket fler sjuka, smittade än staten michigan {en stat som hade dom mest hårda lockdown reglerna}.

Det slutade med att Sverige fick mindre smittade än denna stat i USa med ~ samma befolkningstal- ja nu vet du det.
Senast redigerad av Feministerna 2024-02-21 kl. 13:03.
Citera
2024-02-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag kanske ska förtydliga mig lite. Det är MIN uppfattning att under den tid man injiceras av spikprotein samt en viss tid efteråt tror jag att man lever i stor stor fara.

Överdödligheten verkar i nuläget vara kopplat till vaccinprogrammen, så när vaccinprogrammen slopas så förväntar jag mig att överdödligheten återgår till det normala. Som det gjort i Sverige vecka 1-52 2023. Det var det jag menade är "goda nyheter". Men det här giftet mot ett kinesiskt förkylningsvirus är inte att leka med, det är vi nog överens om.

Med andra ord: -Du utgår ifrån att alla som kommer att dö av vaccinen, direkt eller indirekt genom att vaccinen tillåtit andra sjukdomar att utveckla sig, redan har dött.

Jag tror inte det finns skäl att vara så positiv. Jag tror att massvis med folk kommer att gå en för tidig död till mötes under flera decennier. Jag kan ta några konkreta exempel från min bekantskapskrets: Två kvinnor, varav den ena utvecklade Parkinson och den andra MS någon månad efter vaccinerna. De är fortfarande i livet, men när de dör så kommer det inte stå "covid" i dödsattesten.

Kanske skulle dessa personer utvecklat sjukdomarna ändå, utan vaccin. Men nu skedde det troligtvis tidigare i deras liv och ett antal decennier kommer således hyvlas av från deras normala livslängd. Detta är något vi kommer kunna se i mortalitetsstatistiken framöver. Vi kommer självfallet inte med säkerhet kunna säga att enskild person dött pga ett vaccin för tio eller femton år sedan, däremot kommer vi kunna applicera statisktiska metoder på befolkningen som helhet och se därigenom se orsakssamband.
Citera
2024-02-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det hade inte alls varit svårt att belägga om det varit så att vaccinerade drabbades av ovanstående i högre utsträckning än ovaccinerade. Det är ju precis sådant här som studerats. I detta fall på 99 miljoner vaccinerade.

Det har tagit 2 år innan det officiellt belagts att hjärtinfarkterna ökat.
Det brukar ta flera år för cancer att utvecklas så vad får dig och tro att det skulle hunnit beläggas redan nu? Alltså om det skulle vara så att cancern ökat pga vaccinen.
Senast redigerad av L.D. 2024-02-21 kl. 13:25.
Citera
2024-02-21, 13:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ja, du får naturligtvis ta hänsyn till vad du vill. Inte minst borde du ta hänsyn till att det inte på något sätt är en garanti att få avlida i COVID-19. I synnerhet inte om man håller sig hemma. Men det där blir förs vårt för dig, så det är ingen idé att du sätter fart på den andra hjärncellen för att försöka få fart på synapserna.

Många dog under pandemin, många dör i dag.

Borde vi inte se en markant underdödlighet efter pandemin?

Man dör väll bara en gång?
Citera
2024-02-21, 13:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du verkar ha missat den här händelsen.

"President John Magufuli has cast doubt on the country’s coronavirus testing process after he allegedly submitted secret samples from invalid subjects, including a goat and a papaya (yes, the fruit), that came back as “positive” for the virus.

Magufuli suspended the head of testing at Tanzania’s national health laboratory in response to the alleged errors on Monday, one day after revealing that he had flooded the lab with a variety of samples from things the virus shouldn’t be able to infect."

coronavirus-papaya-goat-tanzania/
Jaha, så en obekräftad källa påstår att man testat en frukt och en get och fått positiva resultat? Ett påstående från Tanzania? Och samtidigt ifrågasätter du trovärdigheten hos en vetenskaplig papper som genomgått granskning och publicerats i en av de ledande vetenskapliga journalerna?

Citat:
Hur kan vi lita på din källa, vem har gjort den?
Det står i det vetenskapliga pappret jag länkade till. Du borde kanske pröva att läsa den innan du gör bort dig mer än nödvändigt?

Man börjar förstå hur ni antivaxxxxiiiin-krigare hela tiden kan uppvisa en så barnsligt omogen naivitet inför den här debatten.
Citera
2024-02-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
När det gäller vaccinerna så är man dessutom noga med att påpeka att det kanske inte beror på vaccinerna egentligen eller att vaccinerna bara är en liten del som tillsammans med andra problem leder till skadorna.

När det gäller viruset så är det tvärtom. Skadas du när du åker motorcykel och kraschar så är det en covidskada om du varit positiv (överdriver såklart här men poängen kvarstår).

Instämmer. Om bara fler kunde fatta detta.
Citera
2024-02-21, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag kanske ska förtydliga mig lite. Det är MIN uppfattning att under den tid man injiceras av spikprotein samt en viss tid efteråt tror jag att man lever i stor stor fara.

Överdödligheten verkar i nuläget vara kopplat till vaccinprogrammen, så när vaccinprogrammen slopas så förväntar jag mig att överdödligheten återgår till det normala. Som det gjort i Sverige vecka 1-52 2023. Det var det jag menade är "goda nyheter". Men det här giftet mot ett kinesiskt förkylningsvirus är inte att leka med, det är vi nog överens om.
Jag har letat förgäves efter siffror på hur många som dog i Sverige 2023, har du hittat siffror på det?
Länka i så fall så är du jättesnäll!
Jag har bara kunnat hitta fram till maj månad 2023.
Citera
2024-02-21, 13:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jaha, så en obekräftad källa påstår att man testat en frukt och en get och fått positiva resultat? Ett påstående från Tanzania? Och samtidigt ifrågasätter du trovärdigheten hos en vetenskaplig papper som genomgått granskning och publicerats i en av de ledande vetenskapliga journalerna?

Det står i det vetenskapliga pappret jag länkade till. Du borde kanske pröva att läsa den innan du gör bort dig mer än nödvändigt?

Man börjar förstå hur ni antivaxxxxiiiin-krigare hela tiden kan uppvisa en så barnsligt omogen naivitet inför den här debatten.

Tolkar jag dig rätt om du utgår efter att det är påhittat att dom prövade testerna på en get och en frukt och fick positiva av svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in