2024-02-21, 11:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systerysterr
Hade varit intressant att veta procentuellt hur många som efter covid infektion nu har post covid symtom med hjärntrötthet och jämföra mellan dem som vaccinerat sig och dem som inte vaccinerat sig..

Sen har vi de facto med dödligheten som man inte kan bestrida.Men antivaxxers biter sig fast i minsta halmstrå som sticker ut och försöker hävda sin ståndpunkt
Om jag minns rätt så är det 120 000, kungliga vetenskapsakademin hade någon presskonferens.
Hälften av dem kommer aldrig tillbaka i arbete.

England och ffa USA har enorma siffror.
Citera
2024-02-21, 11:45
Medlem
AlabamaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ja, precis sådär säger dom som tror att Allah finns. Det är svårt att bevisa men dom TROR att det är så. Vissa tror det så mycket att dom är beredda att binda en bomb kring kroppen och springa in i en folkmassa i TRON att dom skall få komma till himmelen och få sex dussin jungfrur av Allah.

Det blir lättare om man läser statistiken istället för att TRO på muftin eller imamen. För han TROR antagligen också, men han har nog inte heller läst statistiken.

Sådär kan man gå runt i cirklar: "Hon" har hört från någon, som har hört från någon annan. Och eftersom du tror på vad "Hon" säger så sprids teorin vidare, vare sig den är sann eler falsk.

Läs statistiken och bilda dig en egen uppfattning, för tusan!

Det är ju när man läser statistiken på FHM man fattar vad dom fifflar. Först 2 veckor efter andra sprutan räknades du som ovaccinerad, man kunde också se att det som rapporterades var dödsfall MED inte AV covid. Den första variabeln ändrade dom först 2 år in. Men siffrorna publicerades hej vilt i alla medier och accepterdes utan problem av politikerna. Man kunde också se avsaknaden av rapporter gällande smittspridning, ändå står häls och sjukvårdsministern och säger att vi måste ta sprutan för andras skull. Dont kill grandma. Exakt samma scenario spelades upp i alla västerländska länder.
Citera
2024-02-21, 11:46
Medlem
AlabamaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Kan du inte åtminstone belägga NÅGOT?

Cancerfallen bland kvinnor har ökat med 25% sen 2020 om du kollar cancerstatistiken från cancerfonden och SBC
Citera
2024-02-21, 11:47
Medlem
TotalWars avatar
Jag vill varna för extrem bias i denna fråga.De som injicerat spikproteinet tolkar allt till egen fördel och de som inte injicerat spikproteinet gör samma sak. Eftersom den ENDA och SANNA valutan är TID så måste vi helt enkelt vänta ett tag till innan vi vet mer exakt vad som har hänt.

Men mina egna iaktagelser så här långt i denna fråga (4 års erfarenhet):

1) Covid-19 var inte så farlig som "experterna" ville få oss att tro.
2) Vaccinerna var inte så skadliga som kritikerna ville få oss att tro.

Båda två är goda nyheter oavsett om du tog vaccinet eller inte. Det enda orosmolnet är den minskade fertiliteten och eventuella koppling till vaccinprogrammet. Det kan bli Darwin Award på den.
Citera
2024-02-21, 11:49
Medlem
AlabamaWs avatar
Överdödlighet ökat med 15%. Kollar man gruppen 18-50 är procenten ännu högre. Barnafödandet ner över 10%, detta sker i alla länder där det skett massvaccinering. Ingen utreder, inte FHM eller politikerna är det minsta intresserade. Men när ett virus med en dödlighet på mindre än 0,5% för det allra flesta är det ett jävla liv!!
Citera
2024-02-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag vill varna för extrem bias i denna fråga.De som injicerat spikproteinet tolkar allt till egen fördel och de som inte injicerat spikproteinet gör samma sak. Eftersom den ENDA och SANNA valutan är TID så måste vi helt enkelt vänta ett tag till innan vi vet mer exakt vad som har hänt.

Men mina egna iaktagelser så här långt i denna fråga (4 års erfarenhet):

1) Covid-19 var inte så farlig som "experterna" ville få oss att tro.
2) Vaccinerna var inte så skadliga som kritikerna ville få oss att tro.

Båda två är goda nyheter oavsett om du tog vaccinet eller inte. Det enda orosmolnet är den minskade fertiliteten och eventuella koppling till vaccinprogrammet. Det kan bli Darwin Award på den.

Det verkar onekligen som om dina iaktagelser är bristfälliga. Skulle det enda orosmolnet vara minskad fertilitet, menar du? Överdödligheten är inget orosmoln? Hjärtproblemen, cancern och de autoimmmuna sjukdomarna som Parkinson och Multipel sklerosis är inga orosmoln?

...Men det är bra att du är positiv.
Citera
2024-02-21, 11:55
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Inför framtida hysterier, tänk på att det blåser över. Människor tröttnar och när människor tröttnar byter The Powers that Be spår till nästa hysteri. Det har varit så med mångkulturhysterin, klimathysterin, Coviden osv. Krigshetsandet med Ryssland-Ukraina som nu varit på tapeten i ett par års tid kommer också att blåsa över. Bara ge det tid och gå inte på alarmismen och propagandan som vräks ut överallt. Kasta dig inte in i det senaste påbudet från massmedia utan tänk att om tre år är detta glömt och då har vi något nytt mål som boskapshjorden rusar mot. Ta det här som en nyttig läxa att stå utanför kollektivismen.

Så dagen när en stor asteroid ska träffa jorden, och alla vill ha en plats i bunkern. Så antar jag att du tackar nej?
Citera
2024-02-21, 11:58
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

För vissa typer av mRNA-vacciner noterades en högre risk för myokardit, vilket är en inflammation i hjärtmuskeln. Vissa viralvektorbaserade vacciner kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan, samt en ökad sannolikhet för Guillain-Barres syndrom, en neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna. Andra potentiella risker inkluderade inflammation i en del av ryggmärgen efter viralvektorbaserade vacciner och inflammation samt svullnad i hjärnan och ryggmärgen efter både viralvektor- och mRNA-vacciner.

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

mRNA-vacciner (som Pfizer-BioNTech och Moderna):
- Kopplades till en högre risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln). Denna risk var särskilt noterbar efter den andra dosen av vaccinet.
- Även perikardit (inflammation av hjärtats yttre fodral) nämndes i samband med ökad risk efter den tredje dosen, specifikt i New York Post-artikeln, men det var inte klart specificerat till vilket vaccin detta tillstånd var mest förknippat.

Viralvektorbaserade vacciner (som AstraZeneca):
- Kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan.
- En ökad risk för Guillain-Barres syndrom (en sällsynt neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna) noterades bland de som fick AstraZenecas vaccin.
- Transversell myelit (inflammation i en del av ryggmärgen) och akut disseminerad encefalomyelit (inflammation och svullnad i hjärnan och ryggmärgen) identifierades också som potentiella säkerhetssignaler efter mottagande av viralvektorbaserade vacciner.

Vad tänker ni om dessa nya upptäckter? Är det något som påverkar er syn på COVID-vaccination?

https://nypost.com/2024/02/20/us-news/covid-vaccines-linked-to-slight-increases-in-heart-brain-blood-disorders/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-02-19/largest-covid-vaccine-study-yet-finds-links-to-health-conditions

Jag sa det här i tidigt skede. Men använder som korrektomundo och andra betalda var av en annan åsikt i den aktuella tråden i fråga. Där man jobbade 24/7 för att sprida propagandan som i sig varit ett planerat folkmord som i stort misslyckats pga "foliehattar" på högre ort.

Sanningssägare korsfästs. Betalda lögnare är allmänhetens rättesnöre. Med livet som insats.

När fler inser och vad dom gjort mot sina egna barn. För i slutet av dagen fick folk välja själva och många lät rädslan styra. Inte rationellt tänk.
Citera
2024-02-21, 12:04
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaW
Överdödlighet ökat med 15%. Kollar man gruppen 18-50 är procenten ännu högre. Barnafödandet ner över 10%, detta sker i alla länder där det skett massvaccinering. Ingen utreder, inte FHM eller politikerna är det minsta intresserade. Men när ett virus med en dödlighet på mindre än 0,5% för det allra flesta är det ett jävla liv!!

Med tanke på det låga barnafödandet innan i väst så räcker en mindre störning om den är permanent väldigt långt. Hur skall vissa länder komma upp i total fertilitet på ersättningsnivåer om de börjar med värden långt ner i källaren och får en sådan skuff ytterligare neråt?
Citera
2024-02-21, 12:04
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?

Det kan du inte.

Men det är ingen dom. Du kommer få det ur kroppen slutligen.

Men först måste fler inse faktum, och inte skydda sin förövare.
Citera
2024-02-21, 12:05
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Det jag hört om detta är att Robert Malone (en av forskarna som bidrog tidigt till utvecklingen av mRNA-teknologin) som själv varit emot vaccineringen, sade att vaccinskador kan behandlas med Ivermectin, han pratade mer om det på någon podcast, vet inte om det var Joe Rogans podcast. Bara att kolla upp.

Jag har försökt få tag på ivermectin för att min broder fått nervkittlingar under huden i ansiktet. Får inte veta något av läkarna på Neuro efter en MR på hjärnan och inte heller något avvikande vid blodprov. Jag misstänker en fördröjd vaccinskada.

Men Ivermectin är typ omöjligt att få tag på utan recept. Kostar över 600kr och använda tydligen oftast för att avmaska hästar.

Men söker man på ivermectin ska det vara helt ofarligt. Så det är oklart varför det ska vara så svårt att få tag på så vida de inte vill att folk ska utveckla dessa symtom.
Citera
2024-02-21, 12:06
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag gillar din positiva inställning till problem. Tillsammans kan vi människor lösa allting.

Ät hälsosamt 🍒🍇🍉och ta inga fler såna där medel ifall det kommer fler "sk"pandemier.

Håller helt med om att han har rätt inställning. Och att man äger sitt misstag. Då är det inget misstag. En lärdom.

Allt kommer lösa sig slutligen.

Du måste krossa Stockholmssyndromet först. Förstår inte folk hur det kunde ske, kommer det ske igen i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in