Citat:
Varför fastnar du i denna felargumentation?
Läser du vad jag skriver?
Jag skriver ju bokstavligen att jag vet inte om LP såg mördarens ansikte eller inte.
Vad jag vet är dock att det finns inget antecknat (innan 8 mars) om att hon faktiskt gjorde det.
Som addering (en ganska viktig sådan också) har vi ju Christianssons anteckningar (de absolut första)
som stipulerar:
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:A1-13-A
Fru Palme hade ingen uppfattning om vem som kunde ha avlossat skotten.
Vad kan vi dra för slutsatser av det här?
Inga!
Och det är exakt det jag har hävdat hela tiden.
Vad som finns utanför förhören eller vad hon har valt att inte berätta är ju helt ointressant.
Och det är ju exakt denna anledning som resulterade i friandet i Hovrätten.
Det är inte rent vetenskapligt trovärdigt.
Jag hänvisade till "gymnasie filosofi" innan.
Förstår du skillnaden på att inte acceptera påstående X eller hålla X som falskt?
Jag håller inte påståenden om att LP såg mördarens ansikte som falskt.
Men jag accepterar inte påståendet om att hon gjorde det. För det saknar vi underlag.
Läser du vad jag skriver?
Jag skriver ju bokstavligen att jag vet inte om LP såg mördarens ansikte eller inte.
Vad jag vet är dock att det finns inget antecknat (innan 8 mars) om att hon faktiskt gjorde det.
Som addering (en ganska viktig sådan också) har vi ju Christianssons anteckningar (de absolut första)
som stipulerar:
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:A1-13-A
Fru Palme hade ingen uppfattning om vem som kunde ha avlossat skotten.
Vad kan vi dra för slutsatser av det här?
Inga!
Och det är exakt det jag har hävdat hela tiden.
Vad som finns utanför förhören eller vad hon har valt att inte berätta är ju helt ointressant.
Och det är ju exakt denna anledning som resulterade i friandet i Hovrätten.
Det är inte rent vetenskapligt trovärdigt.
Jag hänvisade till "gymnasie filosofi" innan.
Förstår du skillnaden på att inte acceptera påstående X eller hålla X som falskt?
Jag håller inte påståenden om att LP såg mördarens ansikte som falskt.
Men jag accepterar inte påståendet om att hon gjorde det. För det saknar vi underlag.
Jag förstår faktiskt inte vad argumentationsfelet och gymnasiefilosofin skulle bestå i. Att vi inte vet något säkert innebär inte i detta fall eller för den delen generellt att vi inte kan diskutera sannolikheten för att något var fallet även om vi samtidigt är ödmjuka inför att vi inte vet säkert.
När vi bedömer frågan om att anledningen till att vi inte i förhöret kan läsa att LP uppger att hon såg mördarens ansikte är det väl rimligt att fundera över vad den mest troliga anledningen till detta är givet omständigheterna?