Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-21, 06:47
  #1
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Belgiska våfflor är ju världskända men nu har även våra, lite tunnar (och godare så klart) våfflor börjat säljas i USA under namnet "nordic waffles". Man kan då tänka sig att de serveras med någon sylt så som hjortronsylt och grädde eller på norskt vis med brunost. Ingenting kunde vara mer fel. De har på "mac n cheese", ett friterat kycklingben och honung bland mycket annat.

Har ni sett något utav den här kalibern i Sverige eller Norge?

26:43 in i videon.

https://youtu.be/jaHd1Fm5zl0
Citera
2024-02-21, 06:55
  #2
Avstängd
Full-Retards avatar
Sonny är bra.

Nej, men nån som är duktig skulle kunna göra en bra business på det.
Ta t ex langos och lägg toppningen på en nygräddad våffla så blir det riktigt gott.
Då ska våfflorna vara frasiga också, de i klippet såg soggy ut när de togs direkt ur järnet.
Citera
2024-02-21, 07:09
  #3
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Sonny är bra.

Nej, men nån som är duktig skulle kunna göra en bra business på det.
Ta t ex langos och lägg toppningen på en nygräddad våffla så blir det riktigt gott.
Då ska våfflorna vara frasiga också, de i klippet såg soggy ut när de togs direkt ur järnet.

Räkor, gräddfil och lite hackad rödlök på våfflan hade nog inte varit illa. Har provat den kombon på pannkakor som jag rullade ihop och det var riktigt gott.
Citera
2024-02-21, 07:10
  #4
Medlem
USA har ofta konstiga matvanor. Brunost verkar också konstigt.
Citera
2024-02-21, 09:47
  #5
Medlem
På deras 'Carnivals' föds många bizarra rätter, nästan alltid något man friterar. Året efter finns det nya.
Citera
2024-02-21, 09:52
  #6
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Räkor, gräddfil och lite hackad rödlök på våfflan hade nog inte varit illa. Har provat den kombon på pannkakor som jag rullade ihop och det var riktigt gott.

Kombon med pannkakor minns jag från barndomen
Citera
2024-02-21, 11:05
  #7
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
USA har ofta konstiga matvanor. Brunost verkar också konstigt.

Brunost (och messmör) är en styggelse. Svårt att förstå hur folk kan äta skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av their
På deras 'Carnivals' föds många bizarra rätter, nästan alltid något man friterar. Året efter finns det nya.

Jag blev förvånad när jag såg att de bland annat serverade "deep fried snickers" på en marknad i USA.
Citera
2024-02-21, 13:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Brunost (och messmör) är en styggelse. Svårt att förstå hur folk kan äta skiten.



Jag blev förvånad när jag såg att de bland annat serverade "deep fried snickers" på en marknad i USA.
Glass med olika smak såg jag någonstans,tonfisk tror jag var det värsta. Vem äter sådan glass?
Citera
2024-02-21, 13:39
  #9
Avstängd
Äntligen kanske jag kan få svar Vad är det för skillnad på dessa recept dvs smeten o vad är godast?


1. Ankdammsfolkets pannkakor

2. Ankdammsfolkets våfflor

3. Belgiska våffllor

3.1 Holländska våfflor

3. American Pancakes

4. Amerkankska våfflor

Finns det fler intressanta
Citera
2024-02-21, 19:12
  #10
Medlem
Sladdarens avatar
Börjat ? Programmet är minst 2 år gammalt och våfflor med kött har funnits länge och det funkar till viss del. Sen att de skippar hjortronsylten och grädden är bara för att de är efterblivna att testa det ochså som funkar bäst

Men Våfflor kan göras salta och söta och kan funka som en wrap ochså eller smörgås med ägg, skinka osv

Google "waffle with meat" så fr ni se bilder som kan vara väldigt anstötande för oss
Citera
2024-02-21, 19:14
  #11
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Äntligen kanske jag kan få svar Vad är det för skillnad på dessa recept dvs smeten o vad är godast?


1. Ankdammsfolkets pannkakor

2. Ankdammsfolkets våfflor

3. Belgiska våffllor

3.1 Holländska våfflor

3. American Pancakes

4. Amerkankska våfflor

Finns det fler intressanta

De svenska är alltid godast såklart
Citera
2024-02-22, 14:33
  #12
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Brunost (och messmör) är en styggelse. Svårt att förstå hur folk kan äta skiten.



Jag blev förvånad när jag såg att de bland annat serverade "deep fried snickers" på en marknad i USA.


Kanske för att det är fantastiskt gott och väldigt nyttigt, massor med järn! Men det kräver kanske att man har en lite mer förfinad smak, som inte bara går ut på att smälla i sig halvfabrikat.....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback