2024-02-19, 18:45
Medlem
Först så skjuter Ukraina ner samtliga KA-52. Var väl 60-70 stycken som plockades ner under förra året. Sedan dess har vi inte sett till dessa, de kanske har 10 kvar max.

Nu är det i stället Rysslands nyaste flyg som skjuts ner i lika rask takt. 2 nya plan är sönderbombade och totalt 6 stycken senaste 3 dagarna. 4 SU-34 och 2 SU-35. Tänk att detta är Rysslands absolut modernaste grejer som inte står pall för Patriot.

Ryssland blir mer och mer avmilitariserat och snart kommer sovjetplanen fram (jajemen, de lastas förmodligen ur från Uralberget nu medan jag skriver). Vad är motsvarigheten till T-54 när det kommer till Rysslands plan?
Citera
2024-02-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kina påstår att de inte säljer vapen till Ryzzland. Det kinesiska Utrikesdepartementet har även lovat Kuleba att engagera sig i fredssamtal mellan Moskva och Kyiv

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-chinska-broni-trafia-do-rosji-jest-deklaracja-szefa-chinskie,nId,7339462

De ljuger. Vartenda företag i Kina ägs av staten och det är företag som skickar vapen och drönare till Ryssland.
Citera
2024-02-19, 18:47
Medlem
Lichkings avatar
Är där bara en väg in med lastbil eller vad fasen sker?
https://twitter.com/qwertyu23723044/status/1759623474325213473

Polacker som blockerar mer eller mindre all trafik påvägen.

https://twitter.com/nazar_london/status/1759610157854572581

Ukrainas korrupta poliser skiter även i att göra något
Citera
2024-02-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Om man inte får en nyanserad bild av krigets verklighet så blir man som fanatikerna på tråden, helt partisk för Ukrainas korrupta regim.

Sedan så kan ju inte jag veta vad "hela sanningen" är, det är därför jag kallar Ukrainakriget för ett propagandakrig (som journalisten John Pilger sagt), eftersom båda krigförande parter rapporterar till egen fördel i sin kontrollerade media.

Men du måste väl ändå veta vem som mot all rätt korsat gränsen? Eller är även det ett mysterium för dig?
Citera
2024-02-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Gazprom har lyckats med bedriften att gå med 40 miljarder kr i förlust.

Putin stjäl pensionspengar nu för att täppa till hålet.

Samtidigt gjorde Ryssland dom största förlusterna någonsin på slagfältet 1290 stupade råttor.

https://x.com/Beefeater_Fella/status/1759308997390201135?s=20

Nu kommer Europeiska miljörörelser gå i konkurs. Utan sin sponsor blir detsvårt att driva klimatpropaganda.

Men man tycker ändå att det är märkligt att de går med förlust när resten av Ryssland går bättre än någonsin ekonomiskt (enligt Vatniksen på forumet).
Citera
2024-02-19, 18:59
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Men du måste väl ändå veta vem som mot all rätt korsat gränsen? Eller är även det ett mysterium för dig?

Nej det är inget mysterium, men det är svårt att göra tvärsäkra uttalanden kring kriget när vi själva får bedöma källornas trovärdighet.

Jag hade själv velat vara på plats i Ukraina och kunna göra min egen bedömning av kriget, men inser att det kan sluta med att jag betalar en flygbiljett för att få en gevärskula i mig (eller sprängas i luften).

Jag har en vän i Ukraina men hon kan inte tillföra så mycket information om vad som pågår där eftersom hon inte är i krigsfronten.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-02-19 kl. 19:02.
Citera
2024-02-19, 19:12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Vad är motsvarigheten till T-54 när det kommer till Rysslands plan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21

De har väl ett par stycken som de kan rusta upp...
Citera
2024-02-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Först så skjuter Ukraina ner samtliga KA-52. Var väl 60-70 stycken som plockades ner under förra året. Sedan dess har vi inte sett till dessa, de kanske har 10 kvar max.

Nu är det i stället Rysslands nyaste flyg som skjuts ner i lika rask takt. 2 nya plan är sönderbombade och totalt 6 stycken senaste 3 dagarna. 4 SU-34 och 2 SU-35. Tänk att detta är Rysslands absolut modernaste grejer som inte står pall för Patriot.

Ryssland blir mer och mer avmilitariserat och snart kommer sovjetplanen fram (jajemen, de lastas förmodligen ur från Uralberget nu medan jag skriver). Vad är motsvarigheten till T-54 när det kommer till Rysslands plan?

Det kanske blir en hederlig airshow med Mig-15 och Mig-21 i luften...i luften en liten stund iaf 😁
Citera
2024-02-19, 19:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om man inte får en nyanserad bild av krigets verklighet så blir man som fanatikerna på tråden, helt partisk för Ukrainas korrupta regim.

Sedan så kan ju inte jag veta vad "hela sanningen" är, det är därför jag kallar Ukrainakriget för ett propagandakrig (som journalisten John Pilger sagt), eftersom båda krigförande parter rapporterar till egen fördel i sin kontrollerade media.

Det spelar ju ingen roll hur korrupt Ukrainas ledning är, Ryssland hade ändå inte rätt att invadera och börja mörda och plundra.
Citera
2024-02-19, 20:00
Medlem
https://twitter.com/visegrad24/status/1759179987859509721

Här har vi väl det tydligaste exemplet på varför man inte bara kan låta ryssarna ha lite territorium. De kan uppenbarligen inte bete sig ok ens mot civila.
Citera
2024-02-19, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nej och åter nej det är inte alls klart. Hur än det blir så är det garanterat slut på stödet efter valet.

Jo. Det är klart.

Och nej, det blir inte slut på stödet efter valet. Snarare tvärtom.
Citera
2024-02-19, 20:31
Bannlyst
Citat:

Det verkar ju ha slagit helt slint för dig.

Det har ju absolut ingen betydelse för vilken nation som helst, säg för Sverige, om nåt av grannländerna Norge, Finland eller Danmark skulle ligga etta på listan över korrumperade länder.

Den svenska armén står likförbannat inte på nåt torg i Oslo, Köpenhamn eller Helsingfors och försöker avsätta den demokratiskt valda regeringen.

Och vi anser ABSOLUT INTE att det skulle vara ett giltigt skäl för att få våldta och slakta barnfamiljer.

Hur i helvete kan du bara få för dig såna jävla efterblivna dårskaper? Hur i helvete kan du vara så VRICKAD?
Senast redigerad av ABanderas68 2024-02-19 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in