2024-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Okej, det hade jag missat. Varför då liksom? Det är ju hennes hund och ska hon palla en unge så är ett bra första steg att orka med en knähund.

Aa jag vet att hon lämnade hunden till hennes föräldrar några dagar för att hon mådde så psykiskt dåligt så att hon inte orkade med att rasta den. Är ju ingen stor hund så milslånga promenader behövs inte. Känns sådär inför ett framtida barn. Speciellt om pappan inte finns med i bilden på samma sätt som vi trodde för några veckor sedan.
Citera
2024-02-20, 18:14
Medlem
Varför har Hanna satt ihop en video där hon visar dopdekoration och i samma video helt random gör reklam för nån dryck 🤔
Citera
2024-02-20, 18:21
Avslutad
Citat:
Linux har skrivit sig på något litet torp på landet. Kollar man via maps så ser man att det sitter två gamlingar utanför.
Kanske hans föräldrar/farföräldrars lantställe?

Citat:
Okej, det hade jag missat. Varför då liksom? Det är ju hennes hund och ska hon palla en unge så är ett bra första steg att orka med en knähund.
Ja dom små kräver inte långa promenader. Dom klarar visserligen långa promenader,men det går lika bra med kortare promenader. Klarar man inte av att rasta en liten hund,då blir det konstigt i mitt huvud Hur ska det då med ett barn. Ska barnet då lämnas bort så fort det blir lite jobbigt
Citera
2024-02-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Varför har Hanna satt ihop en video där hon visar dopdekoration och i samma video helt random gör reklam för nån dryck 🤔

För att hon suger hahaha ja dopdekorationerna och den där b-iga drycken har ingen koppling...
Citera
2024-02-20, 18:28
Medlem
Fanni har tidigare skrivit att hon och föräldrarna har delad vårdnad om hundarna.
Citera
2024-02-20, 18:29
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
För att hon suger hahaha ja dopdekorationerna och den där b-iga drycken har ingen koppling...

Älskar när hon visar upp ett knallgult leende samtidigt som hon öppnar läsken. Blir verkligen sugen...
Citera
2024-02-20, 18:34
Medlem
Citat:

Halvslafsigt gjort samarbete som vanligt 😂
Citera
2024-02-20, 18:40
Medlem
Jag har skrivit det här förut men är det verkligen bra att amma och dricka energidryck?

Hon lämnar dessutom flera liter på sjukhuset.
Citera
2024-02-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag har skrivit det här förut men är det verkligen bra att amma och dricka energidryck?

Hon lämnar dessutom flera liter på sjukhuset.

Finns att läsa här https://fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/energidryck-vid-amning/
Citera
2024-02-20, 18:52
Medlem
Citat:

Det där dryckföretaget kan väl knappast vara nöjd med denna reklamvideo. Ingen som helst koppling eller röd tråd till produkten. Hon har verkligen ingen känsla för att göra samarbeten…
Citera
2024-02-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Ja illamående är väl vanligast runt den tiden.. Sen just det där med att ”klökas” (fulaste ordet jag har hört nånsin tror jag&#128517 , alltså få kväljningar vet jag inte riktigt , inget jag känner igen riktigt men det händer säkert.
Mitt illamående blev värre för varje graviditet , med yngsta barnet mådde jag illa från typ vecka 6-7 till vecka 30 ungefär. Sen när det äntligen hade tagit slut i 8:de månaden fick jag Covid och mådde illa och kräktes av det😅

Och jag har också varit väldigt orolig , då har jag ”bara” haft två tidiga missfall, ett innan och ett mellan barnen.. hade en del andra komplikationer också.

Och ja hon borde försöka tänka på annat och hitta nått att göra. Tiden går så sjukt långsamt när man är gravid .. jag hade högre risk att föda för tidigt med andra och tredje barnet (men det blev inte så som tur är) så jag fick inte riktigt leva vanligt under andra halvan.. undvika tunga lyft , träning osv och tyckte det var hemskt eftersom jag tycker om att gå långa snabba promenader , träna osv. Är ialalfall väldigt tacksam för att jag inte behövde vara sängliggande. Har man tur och kan leva som vanligt och vara fysisk aktiv är det nog bra att försöka vara det så mycket som möjligt, de flesta mår bättre av det.

Hennes dialekt och ngt släpiga tal är ju helt fruktansvärt irriterande. Nästan som att höra en AI-röst prata, mekaniskt liksom. Även om AI tack och lov inte verkar ha lärt sig denna inavlade småländska än.
Citera
2024-02-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Ja illamående är väl vanligast runt den tiden.. Sen just det där med att ”klökas” (fulaste ordet jag har hört nånsin tror jag&#128517 , alltså få kväljningar vet jag inte riktigt , inget jag känner igen riktigt men det händer säkert.
Mitt illamående blev värre för varje graviditet , med yngsta barnet mådde jag illa från typ vecka 6-7 till vecka 30 ungefär. Sen när det äntligen hade tagit slut i 8:de månaden fick jag Covid och mådde illa och kräktes av det😅

Och jag har också varit väldigt orolig , då har jag ”bara” haft två tidiga missfall, ett innan och ett mellan barnen.. hade en del andra komplikationer också.

Och ja hon borde försöka tänka på annat och hitta nått att göra. Tiden går så sjukt långsamt när man är gravid .. jag hade högre risk att föda för tidigt med andra och tredje barnet (men det blev inte så som tur är) så jag fick inte riktigt leva vanligt under andra halvan.. undvika tunga lyft , träning osv och tyckte det var hemskt eftersom jag tycker om att gå långa snabba promenader , träna osv. Är ialalfall väldigt tacksam för att jag inte behövde vara sängliggande. Har man tur och kan leva som vanligt och vara fysisk aktiv är det nog bra att försöka vara det så mycket som möjligt, de flesta mår bättre av det.
Jag är i vecka 15 nu och började må illa strax innan vecka 6 fram till vecka 12-13. Jag kräktes aldrig men fick kväljningar av allt från tandborsten till konsistensen på mat så förekommer gör det, men jag vet inte hur vanligt det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in