Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-20, 14:40
  #1
Medlem
Fyra dagar efter aktivisten och regimkritikern Aleksej Navalnyjs död så har Elon Musk bannat hans änka från Twitter.

Citat:
Earlier today on her X account, Ms Navalnaya urged the Kremlin to "give back Alexei's body and let him be buried with dignity".

It also comes after she vowed to continue her husband's fight against the Kremlin - and accused Russian President Vladimir Putin of killing the country's opposition leader in a powerful nine-minute video.


Källa: https://news.sky.com/story/alexei-na...ended-13076185

Skedde detta på begäran från ryska staten och går Elon Musk Kremlins ärenden?

Och vad hände med hans tro på yttrandefrihet?
Citera
2024-02-20, 14:57
  #2
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Är åter uppe.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...angs-av-fran-x
Julija Navalnaja, fru till den nyligen avlidne oppositionspolitikern Aleksej Navalnyj, spärrades under tisdagen från sociala media-plattformen X. Kontot är nu återställt och orsaken till händelsen är oklar.
Citera
2024-02-20, 15:14
  #3
Medlem
Rätt tramsiga artiklar tyvärr.

Inte särskilt konstigt att ett nytt konto som får mängder av följare under kort tid och säkert direkt blev attackerat av ryska bots blir avstängt tillfälligt.
Citera
2024-02-20, 15:24
  #4
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Fyra dagar efter aktivisten och regimkritikern Aleksej Navalnyjs död så har Elon Musk bannat hans änka från Twitter.



Skedde detta på begäran från ryska staten och går Elon Musk Kremlins ärenden?

Och vad hände med hans tro på yttrandefrihet?

Har förstått att han är av den åsikten att Putin har rätt, det där med yttrandefrihet osv. gäller ju bara så länge man inte skriver nåt negativt om Elon Musk, Tesla, SpaceX och tydligen Putin.
Citera
2024-02-20, 16:01
  #5
Avstängd
Haha, fan va snabba folk ska vara på att koppla allt som händer på X till Musk personligen, som om han sitter och kollar folks tweets och bannar dem själv..
Där finns tusentals mods som sköter den biten, ibland kan det bli fel helt enkelt.
Citera
2024-02-20, 18:26
  #6
Medlem
Vet inte om trådskaparen är på riktigt eller sovit under en sten
Citera
2024-02-20, 19:16
  #7
Medlem
BlyatMans avatar
Vad vet vi om vad som egentligen har hänt? Så länge vi i Sverige inte får läsa även Ryska nyheter så kommer sanningen ALDRIG komma fram.

Helt rätt att hon bannas!

Det är censur över Europa.
Citera
2024-02-20, 21:12
  #8
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vad vet vi om vad som egentligen har hänt? Så länge vi i Sverige inte får läsa även Ryska nyheter så kommer sanningen ALDRIG komma fram.

Helt rätt att hon bannas!

Det är censur över Europa.


Vad hindrar dig från att läsa rysk media?
Citera
2024-02-20, 21:24
  #9
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Vad hindrar dig från att läsa rysk media?


EU och USA!

RT news tex är blockad i hela EU. Hur är detta demokrati om jag inte får välja vart jag vill läsa mina nyheter ifrån?
Citera
2024-02-20, 21:27
  #10
Moderator
Meijis avatar
Rubrik uppdaterad.

Utgången rubrik: Twitter har bannat Aleksej Navalnyjs änka, går Elon Musk Rysslands ärenden?

/Moderator
Citera
2024-02-20, 21:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
EU och USA!

RT news tex är blockad i hela EU. Hur är detta demokrati om jag inte får välja vart jag vill läsa mina nyheter ifrån?

använd rysk server från freevpn4you om du vill läsa ryssmedia. men den är väldigt putin andlig.
Citera
2024-02-20, 21:35
  #12
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
EU och USA!

RT news tex är blockad i hela EU. Hur är detta demokrati om jag inte får välja vart jag vill läsa mina nyheter ifrån?


Russia today är inte nyhet ditt klappmongo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback