Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Återigen: orsak, verkan och korrelation spelar en stor roll i statistiken.
Självklart kommer en barn må dåligt när föräldrarna har en dålig relation till varandra och barnet bara träffar sin pappa en gång i månaden. För att det är en ostabil och otrygg tillvaro. Och det är de som spelar roll för ett barn, inte om den har en eller två föräldrar, eller om det är en mamma och en pappa eller två mammor eller två pappor.
Om det är en eller två föräldrar spelar en oerhört stor roll. Sitter foliehatten skönt på huvudet? Du förnekar all känd vetenskap på området och det Statens folkhälsoinstitut säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Det som spelar roll är om det finns en stabil närvaro och tillvaro för barnet. Och det finns inget som säger att en kvinna som väljer att skaffa barn själv gör att barnet växer upp i en otrygg tillvaro.
Dina godtyckliga åsikter är helt irrelevanta. All känd forskning på området samt Statens folkhälsoinstitut väger betydligt tyngre än någon dåre på Flashback - det vill säga du. Att ett barn mår bäst av att växa upp med sina två biologiska föräldrar är fakta. Det finns inget att diskutera här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Men låt andra välja för dom själva
Nej. Inte om deras val går ut över barnets bästa, men du skiter förstår fullständigt i om barnet blir lidande av dina val.
Det är rätt imponerande att jag var så
extremt träffsäker i min analys av din karaktär redan i mitt första svar till dig. Varenda inlägg du skriver bekräftar bara det mer och mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Och om du nu brinner för att barn ska ha två föräldrar så borde du snarare klaga på alla män som är dåliga pappor som inte har ansvar och bara träffar sina barn en gång i månaden. Som du påstår ovan.
Men nu är inte det vad tråden handlar om, inte sant? Din whataboutism här är som en dåres försvarstal. Vilken normalbegåvad människa som helst förstår att det går att diskutera problematiken med insemination av ensamstående kvinnor och samtidigt anse att det finns alldeles för många dåliga pappor i samhället.