2024-02-13, 07:12
Medlem
Olduvais avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/erica-skaffade-barn-pa-egen-hand-man-ska-gora-det-man-sjalv-vill

Är det rätt eller fel att skaffa barn när man är ensamstående? Det kan ju trots allt vara så att man dömts ut på relationsmarknaden av någon anledning. Barnet får växa upp utan ena föräldern också.

Vad är ens kraven för att få göra så? Förmodligen inga alls
Citera
2024-02-13, 07:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Fullständigt vidrig utveckling.

Man måste verkligen ha skygglapparna på för att missa haveriet i samhället.

Barnafödandet går ned. Män och kvinnor står allt mer ifrån varandra politiskt.

För mig är det uppenbart att utvecklingen är en produkt av vår tid med feminism, woke och nedvärdering av män i media och marknadsföring.

Evolutionens högsta pris är att få fortplanta sig. Den här typen av inseminationer tjuvkopplar denna viktiga mekanism och låter avkomman få skräpgener från en kvinna som borde blivit en genetisk återvändsgränd.
Citera
2024-02-13, 07:28
Medlem
tilsammansnus avatar
Tror det handlar om kvinnor som ägnar sig åt att skräddarsy familjen som det vore möblera sitt sovrum, det vill hon ha/det vill hon inte ha.
Citera
2024-02-13, 07:38
Medlem
Helt okej. Fortfarande bättre än de som skaffar barn med pappor som inte är närvarande alls eller är värdelösa. Barn mår sämre av det. Skaffar man barn själv kan man välja bra mansfigurer än att barnet förevigt ska sakna en pappa som inte är där eller ställer upp. Män tenderar ju ändå att lämna över allt föräldraskap till kvinnan. Så same shit diffrent name
Citera
2024-02-13, 07:38
Medlem
Tycker det är rätt att kvinnor kan skaffa barn på egen hand
Så som det är idag, så slutar väl minst 90% av alla förhållande med barn i skilsmässa och så svårt och dyrt som det är med ex. hitta nytt boende, så varför tvinga kvinnor som vill ha barn in i något sådant.
Citera
2024-02-13, 07:50
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Helt okej. Fortfarande bättre än de som skaffar barn med pappor som inte är närvarande alls eller är värdelösa. Barn mår sämre av det. Skaffar man barn själv kan man välja bra mansfigurer än att barnet förevigt ska sakna en pappa som inte är där eller ställer upp. Män tenderar ju ändå att lämna över allt föräldraskap till kvinnan. Så same shit diffrent name

Så du menar att män ska uteslutas från parbildning men kvinnor ska få skaffa barn på egen hand samtidigt som dom väljer inom relationer?

Jag hoppas du förstår vilken farlig väg det här är att gå.

Pendel svänger tillbaka slutligen.
Citera
2024-02-13, 08:14
Medlem
Helt jävla sjukt och det värsta jag sett i Sverige på länge. Det har tydligen varit lagligt sen 2016!

Det handlar i slutändan om vad man tycker ska väga tyngst, barnets rätt till en pappa eller kvinnans självförverkligande. För mig och alla normalt funtade människor är svaret självklart.

Det är ställt bortom all rimlig tvivel att barn som växer upp med endast sina mödrar har mycket högre risk för psykiska problem och att falla in i kriminalitet (speciellt stor risk för pojkar). Det säger även sig självt att den ekonomiska situationen ser helt annorlunda ut än om man är två föräldrar som samarbetar.

Sen finns det fall där barn har två föräldrar som är dumma i huvudet, men det gör det inte på något sätt rätt att misshandla barn på det här sättet. De kvinnor som skaffar barn utan partner är egoistiska äckliga människor och borde i mitt tycke inte ha barn ens med partner.
Citera
2024-02-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Dravel helt utan någon som helst basis i verkligheten. Barn som tvingas växa upp utan pappor mår generellt mycket sämre än de som har sina pappor och en överväldigande majoritet av pappor överger inte sina barn.
Citera
2024-02-13, 08:36
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är ju så fel det kan bli. Flera hundra kvinnor per år skaffar barn utan en partner. Intresset för assisterad befruktning som ensamstående ser ut att öka. Erica i artikeln har dejtat i flera år utan att hitta den rätta, hon har inte träffat någon som hon har velat bilda familj med.

Varför, kan man fråga. Vad hade hon för krav? När är botten nådd när det gäller hur värdelösa män är?
Citera
2024-02-13, 08:38
Medlem
Tropicalss avatar
Har ett exempel från dagis där en öppet lesbisk kvinna med nosring och kort lila hår skaffat två ungar på egen hand. Hon är forskare i något ämne det inte går att få ett arbete utanför skolvärlden inom. De andra mammorna verkar tycka att hon är ett föredöme och "stark" som klarar två ungar på egen hand.
Citera
2024-02-13, 08:47
Medlem
Psykdoktorns avatar
https://www.karolinska.se/for-vardgivare/tema-kvinnohalsa/gynekologi-och-reproduktionsmedicin/reproduktionsmedicin/regler-och-grundkrav---ensamstaende/

Det ställs iallafall krav på ensamstående kvinnor som vill skaffa barn. Jag har träffat en uppsjö människor som är direkt olämpliga som föräldrar och de har kunnat skaffat sig ett helt gäng med ungar utan någon som helst kontroll från pappa statens sida. Kan lova dig att barnen som blivit till efter en snefylla på finlandsfärjan kommer ha betydligt sämre förutsättningar i livet.

Så ja, jag förstår varför kvinnor väljer att skaffa barn själv. Varför ska de ta risken att gå i kvinnofällan bara för att kunna reproducera sig med en medelmåtta?
Citera
2024-02-13, 08:50
Medlem
Psykdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Helt jävla sjukt och det värsta jag sett i Sverige på länge. Det har tydligen varit lagligt sen 2016!

Det handlar i slutändan om vad man tycker ska väga tyngst, barnets rätt till en pappa eller kvinnans självförverkligande. För mig och alla normalt funtade människor är svaret självklart.

Det är ställt bortom all rimlig tvivel att barn som växer upp med endast sina mödrar har mycket högre risk för psykiska problem och att falla in i kriminalitet (speciellt stor risk för pojkar). Det säger även sig självt att den ekonomiska situationen ser helt annorlunda ut än om man är två föräldrar som samarbetar.

Sen finns det fall där barn har två föräldrar som är dumma i huvudet, men det gör det inte på något sätt rätt att misshandla barn på det här sättet. De kvinnor som skaffar barn utan partner är egoistiska äckliga människor och borde i mitt tycke inte ha barn ens med partner.

Vi har som bekant lite problem med att lägga skulden där den hör hemma i det här landet och att beskylla ensamstående mammor för att vara problematiska är ett utmärkt exempel på detta. Problemet är väl alla de värdelösa män som är frånvarande och inte kvinnorna som blir lämnade med allt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in