2024-02-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Godtyckligt? Nejdu. Jag skriver att du som ju förespråkar att pappan ska finnas där för barnet, borde förespråka abort om mannen inte vill ha barn och kvinnan inte vill vara ensamstående mamma.

Jag har redan förklarat det här för dig. Läs:

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Barnet existerar redan i detta fallet, medan i situationen som tråden gäller så har mamman redan deklarerat att barnet ska växa upp utan en pappa innan hon ens är gravid. Kvinnans egoistiska nycker går inte före barnets bästa - i båda situationerna.

Jag vill det bästa för barnet, och om barnet redan existerar, så är aldrig det bästa för barnet att döda det. Fortsätter du babbla om abort kommer jag rapportera dina inlägg. Håll dig till ämnet i tråden.

Du prioriterar den ensamstående kvinnans behov och nycker före barnets bästa. Jag prioriterar barnets bästa före kvinnan. Det är skillnaden mellan oss.
Citera
2024-02-19, 20:27
Medlem
Citat:
Du förstår alltså inte heller statistik och sannolikhet, ser jag. När jag säger att "ett barn med två föräldrar har bättre förutsättningar än ett barn som växer upp med bara en föräldrar" så pratas det givetvis i generella termer. Jag trodde att till och med en utvecklingsstörd förstod det, men uppenbarligen inte - i den här tråden måste man uppenbarligen skriva och tala som om att man talade till en förskoleklass.

Få se nu: vem är det som inte förstår statistik och sannolikhet?

Citat:
Du har dessutom helt fel. Omständigheterna till varför ena föräldern saknas är irrelevant - statistiken är tydlig: barn som bara växer upp med en förälder har betydligt sämre förutsättningar. Det är inte bra för barnet oavsett vilken omständighet som råder. Två föräldrar i en stabil relation är alltid bättre.

Du tycker inte att omständigheter spelar roll utan tolkar statistik utifrån din egen agenda. Lägger därför in mitt svar till dig här igen, eftersom du inte verkar förstå detta fortfarande:

Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Självklart är orsaker och omständigheter relevanta, det är därför man gör studier.

Om en studie görs som säger att antalet storkar ökar i ett område samtidigt som många barn föds kan man dra slutsatsen att storkar kommer med barnen. Om man bara ser på statistiken. Eller så kan det vara så att om det föds fler barn så byggs det fler hus med skorstenar där storkarna bor.

Det kallas för orsak, verkan och korrelation vilket är begrepp du borde läsa in dig på.

Om ett barn växer upp med skilda föräldrar ger det helt andra förutsättningar och helt andra utslag på studier om man jämför med barn till självvalt ensamstående

I usa, där studierna görs, där bor nästan aldrig barnet hos båda föräldrarna. Möjligtvis hos pappan varannan helg. Men de räknas ofta in i "single household". Och återigen: usa har ett helt annat socialt skyddsnät jämfört med nordiska länder

Så om du vill prata om din statistik så får du göra de när det kommer till skilsmässor och i usa. Du kan inte applicera det på vad som helst.
Citera
2024-02-19, 20:59
Medlem
Citat:
Få se nu: vem är det som inte förstår statistik och sannolikhet?

Du och dina gelikar i tråden. Ni är helt sanslöst efterblivna kreatur.

Citat:
Du tycker inte att omständigheter spelar roll utan tolkar statistik utifrån din egen agenda. Lägger därför in mitt svar till dig här igen, eftersom du inte verkar förstå detta fortfarande:

Snarare du som inte förstod poängen som var att oavsett omständigheterna till att ena föräldern saknas så är har barnet bättre förutsättningar med två föräldrar, rent STATISTISKT sett.

Ja, jag måste tydligen skriva ut det, eftersom att efterblivna kreatur och undermänniskor i tråden tolkar det som att jag säger att det alltid, i 100% av fallen, är bättre för barnet att ha två föräldrar än bara en. Jag pratar givetvis i generella termer - det förstår vilken normalbegåvad person som helst. Rent statistiskt är det betydligt bättre för barnet med två föräldrar än bara en.

Hör du inte själv hur korkad du är? Du försöker på fullt allvar argumentera att det är bättre för barn att växa upp med bara en förälder istället två. Du kan säkert göra en nytta i trådar som "Mello 2024" men i lite mer intellektuella sammanhang är du bara luft.
Citera
2024-02-19, 21:05
Medlem
Citat:
Du och dina gelikar i tråden. Ni är helt sanslöst efterblivna kreatur.

Snarare du som inte förstod poängen som var att oavsett omständigheterna till att ena föräldern saknas så är har barnet bättre förutsättningar med två föräldrar, rent STATISTISKT sett.

Ja, jag måste tydligen skriva ut det, eftersom att efterblivna kreatur och undermänniskor i tråden tolkar det som att jag säger att det alltid, i 100% av fallen, är bättre för barnet att ha två föräldrar än bara en. Jag pratar givetvis i generella termer - det förstår vilken normalbegåvad person som helst. Rent statistiskt är det betydligt bättre för barnet med två föräldrar än bara en.

Hör du inte själv hur korkad du är? Du försöker på fullt allvar argumentera att det är bättre för barn att växa upp med bara en förälder istället två.

Kan du visa mig statistiken på självvalt ensamstående från norden?

För annars spelar de ingen roll.

För du håller på att peka hela tiden på statistik och forskning som har forskat på någonting annat än ämnet.

Det vore som att jag pekar på statistik som säger att det säljs fler äpplen än päron i Sverige idag och det är ett tecken på att vikingar gillade äpplen mer än päron. Även fast jag helt saknar studier på vikingar.
Senast redigerad av Hemvarare 2024-02-19 kl. 21:09.
Citera
2024-02-19, 21:19
Medlem
Citat:
Kan du visa mig statistiken på självvalt ensamstående från norden?

För annars spelar de ingen roll.

För du håller på att peka hela tiden på statistik och forskning som har forskat på någonting annat än ämnet.

Haha! Vilket skämt du är. Forskningen studerar två föräldrar vs en förälder, och vad som är bäst för barnet. Exakt det tråden handlar om, och det finns hur mycket forskning som helst på området.

Att tillåta insemination för ensamstående kvinnor är alltid på barnets bekostnad då det förlorar sin rätt till halva sitt ursprung. Hundratusentals barn i Sverige träffar sin pappa bara en gång i månaden, mer sällan eller aldrig. Vi VET att de här barnen är extra utsatta för att inte klara av skolan med fullgoda betyg, mer utsatta för psykiska besvär och lidande, mer utsatta för att bli kriminella och överrepresenterade bland unga som begår självmord. Statens folkhälsoinstitut har noga studerat detta vid flera tillfällen. Barnen som har allra sämst förutsättningar och mår allra sämst är barnen som inte växer upp med någon av sina biologiska föräldrar alls. Det är till och med så övergripande att även i trafiken så har barn som växt upp med en ensamstående större chans att omkomma eller skadas svårt. Att växa upp med en ensamstående förälder påverkar barnet negativt, i mer eller mindre alla aspekter av livet.

Detta skiter du förstås i. Kvinnan ska ha sitt, även om det blir på barnets bekostnad. Det är din filosofi.
Citera
2024-02-19, 21:28
Medlem
Citat:
Haha! Vilket skämt du är. Forskningen studerar två föräldrar vs en förälder, och vad som är bäst för barnet. Exakt det tråden handlar om, och det finns hur mycket forskning som helst på området.

Att tillåta insemination för ensamstående kvinnor är alltid på barnets bekostnad då det förlorar sin rätt till halva sitt ursprung. Hundratusentals barn i Sverige träffar sin pappa bara en gång i månaden, mer sällan eller aldrig. Vi VET att de här barnen är extra utsatta för att inte klara av skolan med fullgoda betyg, mer utsatta för psykiska besvär och lidande, mer utsatta för att bli kriminella och överrepresenterade bland unga som begår självmord. Statens folkhälsoinstitut har noga studerat detta vid flera tillfällen. Barnen som har allra sämst förutsättningar och mår allra sämst är barnen som inte växer upp med någon av sina biologiska föräldrar alls. Det är till och med så övergripande att även i trafiken så har barn som växt upp med en ensamstående större chans att omkomma eller skadas svårt. Att växa upp med en ensamstående förälder påverkar barnet negativt, i mer eller mindre alla aspekter av livet.

Detta skiter du förstås i. Kvinnan ska ha sitt, även om det blir på barnets bekostnad. Det är din filosofi.

Återigen: orsak, verkan och korrelation spelar en stor roll i statistiken.

Självklart kommer en barn må dåligt när föräldrarna har en dålig relation till varandra och barnet bara träffar sin pappa en gång i månaden. För att det är en ostabil och otrygg tillvaro. Och det är de som spelar roll för ett barn, inte om den har en eller två föräldrar, eller om det är en mamma och en pappa eller två mammor eller två pappor.

Det som spelar roll är om det finns en stabil närvaro och tillvaro för barnet. Och det finns inget som säger att en kvinna som väljer att skaffa barn själv gör att barnet växer upp i en otrygg tillvaro.

Att din åsikt är att en familj ska bestå av mamma pappa barn är en helt annan sak. Och du är fri att leka mamma pappa barn på din fritid. Men låt andra välja för dom själva

Och om du nu brinner för att barn ska ha två föräldrar så borde du snarare klaga på alla män som är dåliga pappor som inte har ansvar och bara träffar sina barn en gång i månaden. Som du påstår ovan.
Citera
2024-02-19, 21:35
Medlem
Citat:
Du vet att det inte var tillåtet med insemination av ensamstående fram till 2016 då sossarna ändrade lagen genom att hänvisa till en massa feministtrams, eller? Det är väldigt enkelt - avskaffa lagen sossarna införde.

Hur då inte tillåtet?

Jagades kvinnor av polis för att de fixat insemination i Danmark?

Lesbiska kvinnor som skaffade sperma av manliga vänner? Straffades de? Böter/skyddstillsyn/fängelse?
Citera
2024-02-19, 21:48
Medlem
Citat:
Återigen: orsak, verkan och korrelation spelar en stor roll i statistiken.

Självklart kommer en barn må dåligt när föräldrarna har en dålig relation till varandra och barnet bara träffar sin pappa en gång i månaden. För att det är en ostabil och otrygg tillvaro. Och det är de som spelar roll för ett barn, inte om den har en eller två föräldrar, eller om det är en mamma och en pappa eller två mammor eller två pappor.

Om det är en eller två föräldrar spelar en oerhört stor roll. Sitter foliehatten skönt på huvudet? Du förnekar all känd vetenskap på området och det Statens folkhälsoinstitut säger.

Citat:
Det som spelar roll är om det finns en stabil närvaro och tillvaro för barnet. Och det finns inget som säger att en kvinna som väljer att skaffa barn själv gör att barnet växer upp i en otrygg tillvaro.

Dina godtyckliga åsikter är helt irrelevanta. All känd forskning på området samt Statens folkhälsoinstitut väger betydligt tyngre än någon dåre på Flashback - det vill säga du. Att ett barn mår bäst av att växa upp med sina två biologiska föräldrar är fakta. Det finns inget att diskutera här.

Citat:
Men låt andra välja för dom själva

Nej. Inte om deras val går ut över barnets bästa, men du skiter förstår fullständigt i om barnet blir lidande av dina val.

Det är rätt imponerande att jag var så extremt träffsäker i min analys av din karaktär redan i mitt första svar till dig. Varenda inlägg du skriver bekräftar bara det mer och mer.

Citat:
Och om du nu brinner för att barn ska ha två föräldrar så borde du snarare klaga på alla män som är dåliga pappor som inte har ansvar och bara träffar sina barn en gång i månaden. Som du påstår ovan.

Men nu är inte det vad tråden handlar om, inte sant? Din whataboutism här är som en dåres försvarstal. Vilken normalbegåvad människa som helst förstår att det går att diskutera problematiken med insemination av ensamstående kvinnor och samtidigt anse att det finns alldeles för många dåliga pappor i samhället.
Citera
2024-02-20, 00:16
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Snälla du... Denna kvinna hade hela sin fertila tid på sig att skaffa barn.

Jag vet inte om det var en misstag i arbetet av dig eller medvetet men förutom att du citerade en inlägg från mig i en annan användares namn så tycks du ju inte ha läst vad mitt inlägg kommenterade/besvarade.

Du skrev:
Citat:
Att med avsikt beröva ett barn sin fader är ren ondska och moraliskt oförsvarligt.

Som jag besvarade:
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Men i det här fallet handlar det ju om en människa som inte skulle födas öht om hon inte valde en assisterad befruktning. Man vet ju aldrig hur det går men det är nog ändå en större sannolikhet att barnet/människan känner tacksamhet över sin existens än beklagan över att inte morsan skaffade barn med någon snubbe istället så att hen slapp födas.

Vad har kvinnans möjligheter att skaffa barn under sin fertila tid öht att göra med det faktum att just det här barnet aldrig skulle finnas utan hennes val av assisterad befruktning att göra? Alltså hon har inte berövat det här barnet sin fader för det skulle öht inte finnas om hon valt vägen via sängkammaren istället. Jag tar inte ställning för eller mot utan konstaterar bara att ditt resonemang att hon berövar ett barn sin fader helt enkelt inte är håller så som du framför det.
Citera
2024-02-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Vad har kvinnans möjligheter att skaffa barn under sin fertila tid öht att göra med det faktum att just det här barnet aldrig skulle finnas utan hennes val av assisterad befruktning att göra? Alltså hon har inte berövat det här barnet sin fader för det skulle öht inte finnas om hon valt vägen via sängkammaren istället. Jag tar inte ställning för eller mot utan konstaterar bara att ditt resonemang att hon berövar ett barn sin fader helt enkelt inte är håller så som du framför det.

Jaså? Inte det? Var är fadern då? Just det, ja - fadern är inte i barnets liv och barnet kommer förmodligen aldrig få reda på vem sin far ens är eftersom att barnets mor valde att beröva barnet sin ena förälder.
Citera
2024-02-20, 02:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Helt okej. Fortfarande bättre än de som skaffar barn med pappor som inte är närvarande alls eller är värdelösa. Barn mår sämre av det.

Barn mår ännu sämre än att vägras tillträde till båda föräldrarna, du verkar inte förstå att det i praktiken finns lika många värdelösa mammor som pappor.

Citat:
Skaffar man barn själv kan man välja bra mansfigurer än att barnet förevigt ska sakna en pappa som inte är där eller ställer upp.

Barnen kan fortfarande inte välja mamma. Du verkar tyvärr utgå ifrån att alla barnlösa kvinnor är potentiellt bra mammor.

Citat:
Män tenderar ju ändå att lämna över allt föräldraskap till kvinnan. Så same shit diffrent name

Du är ju så proppfull av fördomar att det står härliga till. Man kan bara spekulera i varför du har ett sånt förakt mot män och pappor?
Citera
2024-02-20, 09:00
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Samtliga kvinnor jag känner som blivit chefer/gjort karriär och har barn, har utbildat sig, jobbat. Skaffat barn med sina män i 20-30 årsåldern. Och gjort karriär först i 35-50 årsåldern. Men detta förutsätter ju att deras makar varit redo för barn när kvinnorna var mellan 25-30. Annars hade ju dessa kvinnor satsat på karriären i väntan på att deras män blivit "redo". Och då är det inte säkert att det blivit barn...

De kvinnor jag känner som bara har gjort karriär, har inte velat ha barn. Inte deras äkta makar heller. Utan både mannen och kvinnan har i dessa par varit ute efter karriär och att bara leva med varandra.

De ofrivilligt barnlösa kvinnor jag känner har inte rest/inte gjort karriär. De har vanliga jordnära yrken. Fina och bra kvinnor. De har velat ha barn, men inte funnit rätt man, eller rättare sagt: de har träffat rätt män, men männen har inte varit redo för barn. Några har fått missfall med den man som var redo för barn. Och sedan har det inte blivit några fler försök. Samtliga dessa kvinnor hade blivit riktigt fina mammor och är omtänksamma, jordnära, vackra, ödmjuka kvinnor. Men har alltså haft otur i vilka män de träffat (de män som inte var redo för barn) eller haft otur med missfall.
Hade möjligheten till insemination i Sverige funnits när dessa kvinnor var unga, kanske de hade övervägt detta. Jag vet inte. Känsliga saker att prata om.

Män borde definitivt skaffa barn med den kvinna de ändå valt att ha förhållande med, om hon så vill. Inte slösa bort hennes fertila år.

Det finns säkert olika exempel på hur människor lever sina liv. Men jag har för mig att kvinnor blir allt äldre när de får barn. Min bild är att det har med kvinnornas prioriteringar att göra.

Åtminstone förr i tiden krävdes hårt arbete för att komma någonstans i arbetslivet, vilket inte är kompatibelt med småbarnsår, men det kanske ändrats nu med all kvotering och favorisering som kvinnor får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in