2024-02-20, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Är det bara jag som inte riktigt tror att det kräks så mycket hemma hos F som hon säger.

Eller är det bara jag som är för cynisk?

Är man mer gravid om man har alla möjliga gravidsymptom från dagen man plussar? Ska det först vara synd om en för att man inte blir gravid och sen synd om en för att man är gravid? Tror inte en sekund på att F ”klöks” som hon också skrev.
Citera
2024-02-20, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Är man mer gravid om man har alla möjliga gravidsymptom från dagen man plussar? Ska det först vara synd om en för att man inte blir gravid och sen synd om en för att man är gravid? Tror inte en sekund på att F ”klöks” som hon också skrev.
Precis. Nä det tror inte jag heller.
Hon har skrivit i kommentarerna att hon fått Lerigan utskrivet mot illamående. Sanningen är nog snarare att hon fått den för sin oro och ångest.
Citera
2024-02-20, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Verkar blivit trendigt att be om pengar för IVF. Nu Linn brinkell (?)
Förlåt men dessa ivf flunsor - gör dem något annat än att gråta på Instagram?
Helt sjukt
Citera
2024-02-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Verkar blivit trendigt att be om pengar för IVF. Nu Linn brinkell (?)
Förlåt men dessa ivf flunsor - gör dem något annat än att gråta på Instagram?

Blir så irriterad. Det är ingen rättighet att få barn. Man får alltså flera statligt finansierade försök OCH man kan spara själv under tiden OM det inte skulle gå med de försöken. Har man inte råd att skaffa barn kommer man inte heller ha råd när barnet väl föds och ska växa upp. Det är inget annat än tiggeri inlindat i gråt och spela på folks känslor.
Citera
2024-02-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Precis. Nä det tror inte jag heller.
Hon har skrivit i kommentarerna att hon fått Lerigan utskrivet mot illamående. Sanningen är nog snarare att hon fått den för sin oro och ångest.

Lergigan Comp brukar man ju få mot illamående så att man inte blir för trött. Jag har haft både Lergigan comp mot illamående (mådde illa tills typ vecka 30 senaste graviditeten) och vanlig Lergigan mot sömnproblem och oro/ ångest. Har en kompis som fick det också när hon hade svårt att sova i slutet av graviditeten. Så om det är vanlig Lergigan så är det nog inte främst mot illamåendet.

Och ”klöks” hade jag aldrig hört talas om , kanske är något småländskt.. Har iförsej släkt från de delarna av Sverige men aldrig hört det från dom heller 😅
Citera
2024-02-20, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Lergigan Comp brukar man ju få mot illamående så att man inte blir för trött. Jag har haft både Lergigan comp mot illamående (mådde illa tills typ vecka 30 senaste graviditeten) och vanlig Lergigan mot sömnproblem och oro/ ångest. Har en kompis som fick det också när hon hade svårt att sova i slutet av graviditeten. Så om det är vanlig Lergigan så är det nog inte främst mot illamåendet.

Och ”klöks” hade jag aldrig hört talas om , kanske är något småländskt.. Har iförsej släkt från de delarna av Sverige men aldrig hört det från dom heller 😅
Precis. Hon skrev Lerigan men inte comp. Så det är troligen mot ångest och oro.

Har heller aldrig hört talas om klöks. Jag trodde först att hon hade stavat fel 😅
Citera
2024-02-20, 09:28
Medlem
Citat:

Har heller aldrig hört talas om klöks. Jag trodde först att hon hade stavat fel 😅

Jag tog bara lergigan ibland när jag skulle sova , man blir ju jättetrött så man kan inte gå runt och ta det hela dagarna .. eller iförsej om man inte har nånting alls man behöver göra kanske man kan det 😅 Jag blev trött av Comp också men inte riktigt lika mycket.

Googlade och ”klöks” verkat betyda att man får kväljningar .. men usch det måste vara ett av de fulaste orden jag har hört , tur att man inte bor i södra Sverige😅
Citera
2024-02-20, 09:30
Medlem
Citat:

Hahahahha nu har hon lagt upp bild + text på att det minsann är Comp hon har fått. Hej Fanni kul att du kikar i tråden!
Citera
2024-02-20, 09:34
Medlem
Citat:

Jag är med i två föräldragrupper på Facebook och där används ordet "klöks" om när bebisar får kväljningar... Så jag började direkt fundera på om fanni redan hänger i sånna grupper och fått ordet därifrån
Citera
2024-02-20, 09:36
Avslutad
Citat:
Jag tog bara lergigan ibland när jag skulle sova , man blir ju jättetrött så man kan inte gå runt och ta det hela dagarna .. eller iförsej om man inte har nånting alls man behöver göra kanske man kan det 😅 Jag blev trött av Comp också men inte riktigt lika mycket.

Googlade och ”klöks” verkat betyda att man får kväljningar .. men usch det måste vara ett av de fulaste orden jag har hört , tur att man inte bor i södra Sverige😅

Comp fungerade bra för mig, jag fick det pga illamående nästan konstant men kräktes aldrig. Tror att F säkert är lite illamående men att hon överdriver att hon kräkts hela morgonen osv.

Och håller med om ordet klöks. Det är Sveriges fulaste ord. Blir alltid äcklande när folk använder ordet, och det är inte pga vad ordet betyder utan bara för hur det låter. Varför säger folk inte bara kväljningar istället?
Citera
2024-02-20, 09:38
Medlem
Citat:

Jodå, jag har bott inte långt från de där tassemarkerna och klöks är ett ord de använder. Småländska at its worst.

Jag skulle säga kväljningar, vilket jag får av ordet klöks.

Men nej då är vi fler som inte tror på hennes illamående, samma gäller för hennes cravings om ni frågar mig.
Men vi kanske kan ha en liten lista med graviditets grejer som F sen kommer drabbas av. Samtliga…..
Citera
2024-02-20, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Jag är med i två föräldragrupper på Facebook och där används ordet "klöks" om när bebisar får kväljningar... Så jag började direkt fundera på om fanni redan hänger i sånna grupper och fått ordet därifrån
Aha okej Där har vi det,för det gör hon säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in