Citat:
Ursprungligen postat av
etunabjorn
Och jag uppskattar det, genuint.
Men jag berättar bara min sida av saker, hur jag ser på saken.
Säkert fel anledningar, men det behöver jag höra ifrån någon terapeut eller liknande, jag har saker att jobba på! I know
Ett första steg är ju att du vet om att det finns saker att jobba på. Sen måste du nog oavsett vad det är faktiskt göra förändringar utifrån ditt eget hjärta. Du ska inte förändra för att andra vill och inte till det de vill, måste komma genuint från dig själv. Det blir bara knas om man ändrar sig för andra , förändringar som inte består och i värsta fall går man vilse och tappar bort sig själv...
Det var inte konstigt att bli ledsen och orolig för det du fick höra att psykologen sagt. Där får du inte tro dig om att reagera fel.
Men försök att ha lite sköld mot folks fula ord. De som beter sig vidrigt här t.ex. Din tjej är för övrigt vuxen och bestämmer själv om hon vill ha en relation med dig, om hon låter sig påverkas så hårt av andra eller om hon använder terapin för att göra dig illa då är hon nog inget för dig ändå.
Och en sak till... var lite försiktig med att ge dig själv kluster B diagnoser innan du faktiskt har fått dem... Det kan lika gärna vara så att du blivit utsatt för personer som har dem.
Drogfrihet är väl det du borde ha som prio ett nu.
Lycka till