2024-02-18, 00:03
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Psykologen har rätt. Din sambo borde lämna dig, för du är och förblir en narkoman. Konstigare än så är det inte.
Citera
2024-02-19, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etunabjorn
Och jag uppskattar det, genuint.
Men jag berättar bara min sida av saker, hur jag ser på saken.
Säkert fel anledningar, men det behöver jag höra ifrån någon terapeut eller liknande, jag har saker att jobba på! I know

Ett första steg är ju att du vet om att det finns saker att jobba på. Sen måste du nog oavsett vad det är faktiskt göra förändringar utifrån ditt eget hjärta. Du ska inte förändra för att andra vill och inte till det de vill, måste komma genuint från dig själv. Det blir bara knas om man ändrar sig för andra , förändringar som inte består och i värsta fall går man vilse och tappar bort sig själv...

Det var inte konstigt att bli ledsen och orolig för det du fick höra att psykologen sagt. Där får du inte tro dig om att reagera fel.

Men försök att ha lite sköld mot folks fula ord. De som beter sig vidrigt här t.ex. Din tjej är för övrigt vuxen och bestämmer själv om hon vill ha en relation med dig, om hon låter sig påverkas så hårt av andra eller om hon använder terapin för att göra dig illa då är hon nog inget för dig ändå.

Och en sak till... var lite försiktig med att ge dig själv kluster B diagnoser innan du faktiskt har fått dem... Det kan lika gärna vara så att du blivit utsatt för personer som har dem.

Drogfrihet är väl det du borde ha som prio ett nu.

Lycka till
Citera
2024-02-19, 17:27
Avslutad
Citat:
Tänker bara rådfråga lite här, min sambo har börjat gå till en psykolog för att reda ut gamla saker som sitter kvar.
Första psykolog-mötet handlade till 95% om mig, att hon borde lämna ”inte med direkta ord” att jag aldrig kommer ändras, att man behöver träffa botten för att kunna inse och ändra saker.

Jag är en FD och nuvarande missbrukare under perioder, jag har nu lagt in mig själv på Psykiatrin och gjort en egenremiss till Beroendecenter, dels för att jag aldrig kan sluta med droger men jag vill, men också att jag vill utredas (EIPS).
Psykologen har oerhört mycket ”erfarenhet” inom missbruk och det finns ingen annan väg än att lämna, för jag är inte redo att ändras och jag vill inte, hon ser att jag är problemet men problemen fanns långt innan jag kom in i hennes liv.
Hon styrdes hela tiden tillbaka till mig som att jag är det enda problemet, försökte min sambo byta ämne så pekades det direkt tillbaka på mig.
Jag råder henne att byta psykolog, men hon vill ge henne en till chans, jag vill heller inte påverka på något sätt, utan man ska väl själv kunna lita på psykologen man går till?
Varför är det så mycket förutfattade meningar, just mot mig? Oavsett vad min sambo säger så riktas det direkt mot mig.

Är redan oerhört rädd för att bli lämnad, nu detta gjorde inte saken bättre.
Min sambo har vetat om allt detta om mig innan vi blev tillsammans, att jag har problem med missbruk, symptom som leder mot EIPS och mera.
Har föreslagit att gå i parterapi och samtidigt gå själva till psykolog, som man har förtroende mot.

Vad ska jag göra, rädd att hon bara ska trycka in en massa skit och ge henne en annan bild av mig, som idag, verkade vara hela hennes plan.
Hon kommer försöka hjärntvätta henne till att lämna dig dom har en svartvit syn på det där när det kommer till droger & "missbrukare" dessa feminist-psykologer. Bara att se om det biter på din kvinna.
Citera
2024-02-20, 01:33
Avslutad
Citat:
Tänker bara rådfråga lite här, min sambo har börjat gå till en psykolog för att reda ut gamla saker som sitter kvar.
Första psykolog-mötet handlade till 95% om mig, att hon borde lämna ”inte med direkta ord” att jag aldrig kommer ändras, att man behöver träffa botten för att kunna inse och ändra saker.

Jag är en FD och nuvarande missbrukare under perioder, jag har nu lagt in mig själv på Psykiatrin och gjort en egenremiss till Beroendecenter, dels för att jag aldrig kan sluta med droger men jag vill, men också att jag vill utredas (EIPS).
Psykologen har oerhört mycket ”erfarenhet” inom missbruk och det finns ingen annan väg än att lämna, för jag är inte redo att ändras och jag vill inte, hon ser att jag är problemet men problemen fanns långt innan jag kom in i hennes liv.
Hon styrdes hela tiden tillbaka till mig som att jag är det enda problemet, försökte min sambo byta ämne så pekades det direkt tillbaka på mig.
Jag råder henne att byta psykolog, men hon vill ge henne en till chans, jag vill heller inte påverka på något sätt, utan man ska väl själv kunna lita på psykologen man går till?
Varför är det så mycket förutfattade meningar, just mot mig? Oavsett vad min sambo säger så riktas det direkt mot mig.

Är redan oerhört rädd för att bli lämnad, nu detta gjorde inte saken bättre.
Min sambo har vetat om allt detta om mig innan vi blev tillsammans, att jag har problem med missbruk, symptom som leder mot EIPS och mera.
Har föreslagit att gå i parterapi och samtidigt gå själva till psykolog, som man har förtroende mot.

Vad ska jag göra, rädd att hon bara ska trycka in en massa skit och ge henne en annan bild av mig, som idag, verkade vara hela hennes plan.

undanflykter, ursäkter och bortförklaringar... Låt henne vara ifred, jobba på dina egna problem på håll, dra inte in henne i dina schizofrena vanföreställningar. Du är varken offer eller oskyldig... men du kommer förmodligen likt en parasit göra allt för att ha henne kvar.. Jag hoppas hon gör sig av dig fort som fan och blockerar dig överallt för sin en mentala hälsa
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in