Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Skulle jag alltså "inte ha några argument"? Du är verkligen rolig du.
Det är korrekt. Du saknar argument. Det var därför du sprang ÄNNU en gång. Besvara inlägget du sprang iväg ifrån eller håll käften, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är det någon av oss två som faktiskt har argument, och ständigt framför dem på detta forum, för sin sak så är det jag.
Är det därför du sprang iväg ännu en gång när du blev ställd mot väggen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Skälet till att jag inte pallar dig, är din debattstil, som består av hatiska personpåhopp så fort du blir ställd mot väggen samt ständig kass retorik.... Ta detta inlägg ex. som består till 65 % av just detta....( min fetning)
Värdelös ursäkt. Du säger alltid detta, att NU ska du minsann ignorera mina inlägg, men du kommer alltid tillbaks och ska försöka argumentera, och så fort du blir ställd mot väggen drar du denna ursäkt och springer iväg. Det är typ femte eller sjätte gången du gör det nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
1. Du har visst pratat om hemmafruar....eller du begriper inte att i begreppet/ fenomenet "traditionella könsroller" så INGÅR hemmafrurollen, är den roll man ger kvinnor i din ideologi.
Inte nödvändigtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Antar jag måste bevisa för dig att du har pratat om detta.
Sluta skämma ut dig nu. Jag har i mina 3000+ inlägg på detta forumet nämnt "hemmafruar" i hela 4 inlägg. Varav ett inlägg är i denna tråd
efter att du började yra om halmgubben "hemmafru". Alltså har jag nämnt hemmafru hela
TRE gånger i över 3000 inlägg. Det är en irrelevant grej för mig.
https://www.flashback.org/sok/?query=hemmafru&userid=1466123&search_post=1&sp=1& date_from=2000-01-01&date_to=2024-02-19&so=weight
Du däremot har nämnt "hemmafruar" i
179 inlägg. Du är den som är helt besatt av hemmafruar, inte jag. En hemmafru är väl den största ondskan som finns på planeten i din feministiska värld.
https://www.flashback.org/sok/?query=hemmafru&userid=838338&search_post=1&sp=1&d ate_from=2000-01-01&date_to=2024-02-19&so=weight
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Kvinnor är INTE "skapade" för någon traditionell patriarkal kvinnoidé, utan den fantasin över vad en kvinna ska vara, kunna, tvingas ställa upp på etc etc etc är idel manligt önsketänkande.
Både män och kvinnor är skapade av naturen med olika mentalitet, förmågor och karaktär. Att förneka att det finns könsroller är att förneka det mest grundläggande inom biologin och att det finns skillnader mellan könen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Hemmafruar är ett extremt kort ögonblick i den mänskliga historien...
Jag skiter i dina jävla hemmafruar och halmgubbar och lögner du försöker pracka på mig. Du är ta mig fan helt besatt av hemmafruar. Det är väl så långt ditt kraftigt begränsade intellekt kan sträcka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och för din kunskap det feministen hatar är inte att " ta hand om barn och hem", DET är ett fullständigt nödvändig syssla som alla med hem och barn måste ta ansvar för.
Det feminismen hatar är ROLLERNA. Get it? ROLLEN som patriarkala fantasier har satt kvinnor i, av att vara :
Bara kvinnan kan ta hand om barnet i unga år. Barnet tyr sig naturligt till mamman och kvinnan är skapat för detta. Det finns inget patriarkat som satt kvinnan i den här rollen; naturen och evolutionen gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Underlägsna , svaga, icke logiska, underordnade, bara värda att utnyttjas, ska jobba gratis eller för mindre ersättning än vad jobbet egentligen är värt, med sånt som män tycker kvinnor kan göra, ska förbjudas göra andra saker, enkom betraktas som något som ska vara till för män,
Mer halmgubbar och lögner. En gishgallop av rent trams. Försök att fokusera på ämnet, lilla Merapi. Att bryta ner alla korkade grejer du listar här hade bara det varit minst tio långa inlägg från min sida. Men det är ju också anledningen till att du gör din lilla gishgallop.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ska ställa upp på sex fast de inte vill, eller inte ha sex fast de vill...etc. etc.
Detta är dock vad du kämpar för genom ditt kraftiga engagemang att importera hit Islam och så mycket våldtäkter som möjligt genom massinvandring. Du vill att så många svenska kvinnor som möjligt ska bli våldtagna, och med slutmålet ett islamistiskt extrempatriarkat. Du kan förneka det om du vill, men dina handlingar och engagemang talar sitt tydliga språk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det finns tom feministiskt tänk hos högern i Sverige.
Moderater, KD, Centern har feminism i sina program, tom SD skulle jag våga hävda.
Inte så radikal och progressiv feminism som det finns mer av på vänstersidan av politiken, men ändå.
Återigen börjar du pratar om partier,
som inte styrs av unga, trots att jag förklarat för dig minst tre gånger att jag pratade om inställningen hos dagens unga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
men frågar du mig om västvärldens chans att kvarhålla det vi lyckas uppnå inom dessa områden av frihet och rättigheter, möjligheter för alla människor, inte bara en liten grupp så ser jag fortsatt saken positivt.
Hur ska det gå till ur ett långsiktigt perspektiv när födelsetalen är så låga att en civilisation ej kan upprätthållas på någon längre sikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Tror inte gubbar som Trump, Putin och Orban ex och deras anhängare av mestadels korkade arga unga män har en chans.
Unga starka män är gruppen som sitter på den egentliga makten i alla samhällen som någonsin existerat, nämligen den fysiska. Du och dina gelikar har skapat en tryckkokare i denna grupp genom ert manshat, feminism och skräpsamhälle ni skapat. Nu är det förstås inte bara feminismen som bär ansvaret, utan det beror på många faktorer, men feminismen bär ett stort ansvar. Som jag sa tidigare: Alla våldsamma revolutioner och revolter i historien har berott på att unga män varit förbannade och haft dåliga framtidsutsikter, och unga idag har väl mindre hopp om framtiden än vad någon generation har haft på mycket länge tack vare det makthavarna ställt till med.
Vet du varför kvinnor ens har några rättigheter överhuvudtaget? Det är för att gruppen män tillåter er att ha det. Hade män som grupp inte gjort det hade ni inte haft några rättigheter och det är inget kvinnor hade kunnat göra åt saken. Detta är bara brutal fakta om hur världen fungerar, så bli inte helt hysterisk nu.