2024-02-18, 11:11
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vill du själv vara med och betala med dina skattepengar?

Väst börjar bli trötta på att kasta in pengar i ett svart hål.

Jag betalar gärna,men vill ha så många avlivade och skadade ryssar som möjligt för pengarna. Bonus vore om Putin drogs ut på gatorna och stympades likt Khadaffi.
Citera
2024-02-18, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Danmark reagerar starkt och kommer att skänka ALLT sitt artilleri till Ukraina! Starkt! Fler länder bör göra likadant.
Ibland känns det att danskarna är mest "ryZZofobiska" i Norden.
Är det spåren av vidriga rödingarnas ockupation av Bornholm efter WWII som sitter kvar? Med våldtäkter, stölder mm mot lokalbefolkningen?

Att skänka sina Caesar bestämdes väl redan för ett år sedan.

Intressantare är att leveransen av artilleri ammunition för 600 miljoner kr som beställdes av Sverige, Norge, Danmark och Finland i oktober nu har börjat levereras.

Tycker att det känns bra, de nordiska länderna gör sitt lilla för att bidra, de till och med säkerställer att vi följer lagstiftningen och använder befintliga ramavtal!
Citera
2024-02-18, 11:13
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Inte bara anmäler. Jag känner många som nu går all-in i hemvärnet, enbart för möjligheten att få skjuta av lite ryzzar. Dom är otroligt mycket mer motiverade nu, än när dom gjorde lumpen, för 30-40 år sedan.

Jo, jag ansökte själv om att gå med i Hemvärnet förra veckan. Jag är apless på dom dagliga övergreppen som Ryssarna utför på Ukraina. Vete fan om jag får tillfälle att skjuta en Ryss men kan jag hjälpa till på något annat sätt, kanske bygga drönare som skickas till Ukraina så är det en bit på vägen.
Citera
2024-02-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Vilket efterblivet argument för invasion, tänk att ni fortfarande kommer med det efter två år!

Om jag bor i gränsområde mot Norge, anser mig vara norsk och tycker att Norge är ett mycket bättre land, så flyttar jag väl till Norge! Jag håller väl inte på och propagerar och har mig att Norge ska invadera för att "rädda" norskar i Sverige!

Helt efterblivet, kom igen, bättre kan ni!

Detta var inget dom helst argument eller görsvar "för" invasion, krig är i grunden alltid fel, deg är mer än förklaring till och orsakssamband för lallande idioter som dig här på FB.

Liknelsen med Ukraina/Ryssland och Norge/Sverige visar ju bara att det är du som är efterbliven.
Citera
2024-02-18, 11:14
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Goda nyheter

"Biden sier han har forsikret Zelenskyj om mer støtte
USAs president Joe Biden sier han har forsikret Ukraina om at Kongressen vil godkjenne ytterligere støtte til landet.

– Jeg snakket med Zelenskyj i ettermiddag for å la ham vite at jeg er sikker på at vi kommer til å få de pengene, sa Biden til journalister etter et kirkebesøk i Delaware lørdag."
Källa?
Citera
2024-02-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på vad hans tällt till med i Ukraina så är det helt normalt. Du är rätt ny med hur krig fungerar? Hur exakt betalar man ett krigsskadestånd om man blivit utplånad?

Man betalar inget krigskadestånd om man är "utplånad". Osannolikt att varken Ukraina eller Gaza kommer behöva betala krigsskadestånd även när de förlorar.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:

Nej det vill jag inte. Jag tror många hade alldeles för höga förhoppningar, mycket tack vare media om att "Nu kommer Ukrainas våroffensiv! Nu börjar det vända!" och så blev det en total flopp och fiasko av precis alltihop.

Vet inte hur man skall få slut på detta krig..
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Källa?
https://www.nrk.no/nyheter/biden-sier-han-har-forsikret-zelenskyj-om-mer-stotte-1.16768258
Citera
2024-02-18, 11:21
Bannlyst
Citat:

Svart hål? Har du missat att ukrainarna varje dag avmilitarisetar piss-ryzzland? Har du missat alla tornflygningarna? Har du missat alla sprängda oljedepåer? Inte fan kan du väl ha missat att det sprängs ett ryskt landstigningsfartyg i veckan? Har du missat nedskjutningen av dom ryska stridsflygplanen bara sista tre dagarna?

Och inte har du väl missat klippen på ryska soldater som sprängs i småbitar, den där värdelösa Ryzz-clownen till soldat som får en ukrainsk kula genom ansiktet som skjuter bort underkäken?

Svart hål? Jag har aldrig känt en sån här tillfredsställelse över vart mina skattepengar går någonstans till. Och som verkar, som det verkar, finns det inget land i Europa som tycker annorlunda. Här snackar vi om valuta för skattepengarna!
Citera
2024-02-18, 11:23
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Polen stödjer Ukraina därför att Polackerna hatar Ryssar mer än Ukrainare. Polen har inte glömt hur Ukrainarna behandlade Polackerna under ww2. Du kanske inte känner till de krigsbrott som de Ukrainska värvade Waffen-SS soldaterna begick i Ukraina.
Du menar alltså att det handlar om ukrainska soldater i tysk sold.

Du skall inte tro på allt vad Sven Hassel skriver, det är inte bra för dig.
Citera
2024-02-18, 11:25
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Dags att avsätta den fullblodsidioten så att det blir ett slut på kriget.

Putin? Tja, det är val till president nu i slutet av mars, kanske Rysslands befolkning vaknar upp någon gång. Annars så jobbar Ukraina vidare på sitt missilprogram, 2-3 av dom mot någon av Putins palats när dom vet att han är hemma är inte helt av dagordningen.

Och hur skulle Ukraina veta vart Putin är? Dom betalar bra för den informationen, bara ringa in och du har snart pengar på kontot.

https://www.businessinsider.com/russian-pilot-defected-helicopter-providing-intelligence-ukraine-2023-9
Citat:
Russian pilot Maksim Kuzminov defected to Ukraine along with his Mi-8 helicopter in August 2023 with the assistance of the Ukrainian Defense Ministry.

He was promised a reward of the hryvnia equivalent of $500,000.

Kuzminov's high-profile surrender led to a 70% increase in calls to the "I Want to Live" hotline in one day, per the Defence Intelligence of the Ministry of Defence of Ukraine.
Citera
2024-02-18, 11:25
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, det är en desperat påverkanskampanj ryss-råttorna kör, att man måste förhandla med Putin och ge honom det han vill ha. Själv är jag förvånad över att det finns så många känslolösa individer som sitter och propagerar för att rysssmittan ska få sprida sig ohämmat.
Alla vet vilken falsk och störd orm Putin är och att han måste bekämpas med alla tillgängliga medel om vi ska ha fred framöver.

Ryssmittan har utvecklats till en cancer och bör konfronteras av fria världen istället för att tillåtas florera fritt på sociala medier. När en amerikansk senator låter som ett random rysstroll på flashback har ryska rötan tagit sig upp till obehagliga nivåer. Alabamas senator Tuberville använder ryska talkingpoints och hyllar Putin i MAGA-media, kan man bli mer anti-amerikansk och landsförrädare än så här?

Tuberville Says US "Forced" Putin to Invade Ukraine

Sen. Tommy Tuberville went on the 'Jeff Poor Show' on Monday to complain about the Ukraine aid bill and blame the United States for the invasion, claiming that we "forced" Putin to invade Ukraine:

"We forced this issue. We kept forcing NATO all the way to eastern Europe and Putin just got tired of it. He said, 'Listen, I do not want missiles on my border from the United States. It'd be like Russian coming to Mexico and putting missiles in Mexico. I can understand what he's talking about. There should've been negotiations. This Administration does not know how to negotiate. Anthony Blinken, our Secretary of State? My gosh, is that the best we got?"

Former Tucker Carlson employee Poor asked Tuberville about his thoughts about Tucker's "interview" with Putin. Tuberville repeated popular Kremlin talking points that are virtually direct quotes from Putin and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov:

"You can tell Putin is on top of his game. One thing he said that, it really rung a bell, is the propaganda media machine over here, they sell anything they possibly can to go after Russia. Listen, if we don't make Russia part of the world and get away from this USSR communism situation, we got to get peace back on this planet. We've been fighting wars for years and haven't won any of them except for World War II."

https://www.meidastouch.com/news/tuberville-says-us-forced-putin-to-invade-ukraine

Detta kommer inte från någon random autistisk amerikan med mentala problem utan från en amerikansk senator.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-02-18 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in