2024-02-17, 15:25
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Per är kraftigt överviktig, vilket har lett till att han snarkar högt som bara den. Om man vet att man snarkar ljudligt försöker man väl göra något åt det INNAN man åker till en TV-sänd såpa? Han saknar helt självkritik, är hyfsat bra på hantverk samt väldigt manipulativ. Visar ett lugn utåt och baktalar folk så fort han kommer åt. Synd att gänget inte kunde lösa snarkproblematiken på ett vettigt sätt. Varför tycker sekten att det är ok att behandla snarkningar som en funktionsvariation som man måste tassa på tå kring? Och varför var Cornelia tvungen att ta på sig ansvaret att prata med snarkarna INNAN pakten-tjejerna hann göra det? Var det bara för att så split? Jag tror att pakten får sova tillsammans i storbondestugan för att tv-teamet har förstått att ingen av dem kan sova med Pers ljudliga snarkningar och då resulterar det i värdelös TV, där alla bara är griniga och jättetrötta.

Jag tänker lite mer att om man signar upp sig på ett program där man är medveten om att man skall dela på relativt liten yta dygnet runt med en skock främlingar en hel sommar så får man väl räkna med att risken är rätt påtaglig att någon eller några av dessa kommer att snarka. Snarkningar kan även orsakas av annat än övervikt, även om övervikt är en absolut bidragande faktor.

Intressant också om det vore så att det bara är medlemmar av pakten som har så stort problem med folk som snarkar att de absolut inte kan sova i samma hus som dessa utan att hela dagen blir förstörd, utan MÅSTE ha sin egen lilla VIP-lounge.
Griniga verkar de ju vara även om de får hänga i sitt klubbhus.
2024-02-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag tänker lite mer att om man signar upp sig på ett program där man är medveten om att man skall dela på relativt liten yta dygnet runt med en skock främlingar en hel sommar så får man väl räkna med att risken är rätt påtaglig att någon eller några av dessa kommer att snarka. Snarkningar kan även orsakas av annat än övervikt, även om övervikt är en absolut bidragande faktor.

Intressant också om det vore så att det bara är medlemmar av pakten som har så stort problem med folk som snarkar att de absolut inte kan sova i samma hus som dessa utan att hela dagen blir förstörd, utan MÅSTE ha sin egen lilla VIP-lounge.
Griniga verkar de ju vara även om de får hänga i sitt klubbhus.

Jag vet inte om man tänker på det där med snarkningar om man inte har varit utsatt innan. Jag har bott ihop med folk från världens alla hörn i olika sammanhang, på vandrarhem, idrottsresor mm och sällan upplevt att någon har snarkat så där högt. Man absolut, du har en poäng och själv hade jag nog valt att paxa kökssoffan, dvs varit den som flyttade på sig om jag blev störd. Har för mig att folk har flyttat runt lite tidigare år också, fast i huset. Något år flyttade de en kökssoffa till ett annat rum för att någon skulle få sova separat har jag för mig.

Fast jag vidhåller nog att Per är en av de griniga han med. Det är svårt att veta vem man ska rösta på. Levin som verkar ha svårt med tävlingsmoment har hittills visat sig vara en av de mest sympatiska, tycker jag, Ronja också om hon inte hade varit så himla känslig och Martina för att hon verkar klara av att vara trevlig för det mesta , men hon har ju åkt hem. Det är väl de tre som jag helst hade tyckt skulle vinna. Magnus förstår jag fortfarande inte varför de inte har satt honom som förstakämpe än.
Senast redigerad av AlmaTor3 2024-02-17 kl. 16:55.
2024-02-17, 22:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen-Jennifer
VA!!?? Har Jennifer sagt "Ät mitt bajs"!!??
Ja flera gånger till och med.
Men ska du ha Jennifer som profilbild så ska du ha den här https://imgur.com/a/DlqDtpe
Hon ser ut som en sugfisk jag hade i mitt akvarium med dom äckliga ankläpparna.
2024-02-17, 23:41
Medlem
Forsokskanins avatar
Fan vilken inspirerande och fin människa Per verkar vara.
Jag hoppas verkligen han vinner
2024-02-18, 01:57
Medlem
Jag fick en sån vision nu då jag tittade på söndagens avsnitt
Tänk er
Famen vinter edition
Har folk aldrig freakat ut tidigare och fått spel och blivit tokiga
Tänk er farmare i det där huset på vintern och snö och kallt
Alltså jag dör av skratt
Jag bodde vid smålandsgränsen som barn och minns vintrar då det kom så mycket snö så vi fick hoppa ut genom fönstren på övervåningen för dörrar och fönster var igensnöade nere och hur vi fick skotta oss ner till stallet och skotta gångar till hästarna så dom kunde gå i hagarna
2024-02-18, 02:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Per är kraftigt överviktig, vilket har lett till att han snarkar högt som bara den. Om man vet att man snarkar ljudligt försöker man väl göra något åt det INNAN man åker till en TV-sänd såpa? Han saknar helt självkritik, är hyfsat bra på hantverk samt väldigt manipulativ. Visar ett lugn utåt och baktalar folk så fort han kommer åt. Synd att gänget inte kunde lösa snarkproblematiken på ett vettigt sätt. Varför tycker sekten att det är ok att behandla snarkningar som en funktionsvariation som man måste tassa på tå kring? Och varför var Cornelia tvungen att ta på sig ansvaret att prata med snarkarna INNAN pakten-tjejerna hann göra det? Var det bara för att så split? Jag tror att pakten får sova tillsammans i storbondestugan för att tv-teamet har förstått att ingen av dem kan sova med Pers ljudliga snarkningar och då resulterar det i värdelös TV, där alla bara är griniga och jättetrötta.
Jag tänker att om man har en vidrig personlighet, med ett ordförråd hämtat från närmsta dass, så gör man väl något åt det INNAN man åker till en TV-sänd dokusåpa?
2024-02-18, 04:25
Medlem
Jäklar vad illvillig torpcornelia är hon verkligen njuter av att skada andra. Snackar om att levin ska knäckas mentalt och grejer
2024-02-18, 05:14
Medlem
slitenslavs avatar
Det är tur för "reserv" deltagarna från torpet att så många lämnar farmen frivilligt, då får alla torpare fribiljett in på farmen. och när inte ens torparna räcker så får vi titta på tvekamper där ingen blir utslagen.
2024-02-18, 05:17
Medlem
slitenslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Jäklar vad illvillig torpcornelia är hon verkligen njuter av att skada andra. Snackar om att levin ska knäckas mentalt och grejer
Håller med, hon är den mest illvilliga deltagaren.
2024-02-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14

Håller med. Hon gjorde inget vidare bra intryck i senaste avsnittet. Det verkade vara ett självändamål för henne att skada och såra Levin snarare än att handla om taktik. Beteendet med kebabpizzan var också udda. Varför välja mat man inte gillar och sedan kasta den bara för att hindra andra från att få den? Tyder på en väldigt speciell sorts humor.

Jag förstår att Pakten höll på Per i Tinget. Hade Per förlorat så hade Tim och Fredde legat illa till nästa vecka.

Håller inte på Per men får ändå ge honom visst beröm denna vecka. Vinst efter vinst i Tinget och som han påpekade så är det lite kul att se en 60-åring slå 20 och 30 åringar. Och plus i kanten att han gav ett erkännande till Jennifer att hon varit trevlig och det funkat bra denna veckan. En av tjejerna var tvungen att lägga till ett "konstigt". Men det är ju inte Pers fel. Jennifer har temperament och har blivit illa behandlad av flera deltagare men hon har väl lärt sig nu att de är överkänsliga och att man måste behandla dem med silkesvantar. Och då fick hon faktiskt ett erkännande av Per vilket hedrar honom.

Däremot gick det inte så bra med uppdragen. Delad sistaplats för den gode Per blev det där.

Får se vem Levin väljer till andrekämpe.
Per sätter kanske Dessan som storbonde delvis för att han inte skall kunna välja henne.

Så det måste bli antingen Magnus, Ronja, Cornelia, Cornelia, Maxine, Jennifer, Fredde eller Tim.

Skulle vara roligt om han tog Cornelia N och slog ut henne efter allt hon sagt om honom. Men det gör han nog inte. Kanske kan Jennifer ligga illa till. Hon var aldrig på Torpet och umgicks med honom och han kan räkna med att kunna slå henne? Alternativt att han varken vill ta någon från Pakten eller från Torpet eller R och C och i stället går rakt på Magnus?
2024-02-18, 09:20
Medlem
Denna säsong måste gå till historien som den mest riggade säsongen någonsin.
Jag är helt övertygad om att hade det varit någon annan än Jennifer som hade brutit mot reglerna hade dessa blivit diskade, produktionen vill ha kvar Jennifer till varje pris då hon gör bra tv.
Varje gång de äldre gänget har chansen att få bli storbonde eller att kunna välja någon från andra gänget som kämpe så ändrar produktionen reglerna.
Är väl bara Cornelia G som varit storbonde av det gänget? Resten av tiden har väl varit någon från jennifers gäng? En slump? Absolut inte, sen tror jag inte att produktionen kommer låta maxine eller Jennifer vinna då dom uppenbart gjorde regelfel och borde blivit diskade, jag tror att Jennifer och maxine får vara kvar 2-3 veckor till sen hoppas jag produktionen löser så dom får åka hem, så de kan bli lite rättvisa, handlar om 500 k då ska de inte vara fusk
2024-02-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slips9
Denna säsong måste gå till historien som den mest riggade säsongen någonsin.
Jag är helt övertygad om att hade det varit någon annan än Jennifer som hade brutit mot reglerna hade dessa blivit diskade, produktionen vill ha kvar Jennifer till varje pris då hon gör bra tv.
Varje gång de äldre gänget har chansen att få bli storbonde eller att kunna välja någon från andra gänget som kämpe så ändrar produktionen reglerna.
Är väl bara Cornelia G som varit storbonde av det gänget? Resten av tiden har väl varit någon från jennifers gäng? En slump? Absolut inte, sen tror jag inte att produktionen kommer låta maxine eller Jennifer vinna då dom uppenbart gjorde regelfel och borde blivit diskade, jag tror att Jennifer och maxine får vara kvar 2-3 veckor till sen hoppas jag produktionen löser så dom får åka hem, så de kan bli lite rättvisa, handlar om 500 k då ska de inte vara fusk

Stämmer inte alls. De "ändrade reglerna" en gång hittills. Vilket i och för sig drabbade Per. Men sådana ändringar genomfördes även förra säsongen. Plötsligt var det tre Ting-kamper i ett och samma avsnitt. Vilket drabbade Viktor. Det är i linje med hur det brukar vara, att de rör om lite i grytan.

Det är möjligt/troligt att produktionen vill undvika att ena sidan blir allt för dominant för att kunna ha kvar ett spänningsmoment in i det sista. Att de däremot skulle fuska för att gynna just Jennifer är absurt. Visst har hon en färgstark personlighet. Men produktionen vill nog ännu hellre gynna till exempel Cornelia N och Per i så fall då de nog lockar fler tittare.

Jag har misstänkt hela säsongen att Magnus kommer vinna. Han är årets motsvarighet till Nebba. Låg profil men inte osynlig. Håller sig väl med de flesta. Är nog tillräckligt duktig när det gäller för att ta hem ett par kamper. Men börjar tvivla nu. Både Per och Maxine är nog starka kandidater de med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in