2021-01-18, 10:57
Bannlyst
Ingen buse direkt men minns ni tanten som var badvakt i simhallen? Hon måste ha varit invandrare från östeuropa eller något då hon bröt på ett alldeles speciellt sätt.

Hon kanske t o m är död idag. Var bodde hon?
Citera
2021-02-05, 06:44
Medlem
Vet inte om nån minns men runt 84-85-86 var campingen vid Rösjön rena mentalsjukhuset, fullt av dömda galningar som lyckats krångla sig ut från sluten psykvård. En känd pedofil som vårdades på psyket på 70 och 80-talet. Serievåldtäktsmannen och fasadklättraren mer känd som södermannen bodde oxå där samtidigt.

Två dömda mördare varav en som suttit minst 10 år på psyket för ett mord med ett avsågat hagelgevär i Sollentuna nån gång på 70-talet, han var i 60års åldern och bodde i en koja i skogen bakom campingen, han var psykotisk men ansågs tydligen inte tillräckligt farlig för att sitta inlåst. Allt jag minns är att polisen åkte fram och tillbaka till campingen hela tiden.

Pedofilen vet jag polisen till slut lyckades flytta på, men det var nästan hysteri ett tag, jag vet att det var polis och det sociala inblandat efter att det uppdagats att pedofilen hade jagat ungar runt i Kärrdal. Han hade oxå försökt att kidnappa en unge från något dagis.

Hur gick det med campingen, tja ägarna tröttnade på alla mentalpatienter och sålde till nån Iranien eller var han Turk? minns fan inte.
Citera
2021-03-15, 23:09
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ingen buse direkt men minns ni tanten som var badvakt i simhallen? Hon måste ha varit invandrare från östeuropa eller något då hon bröt på ett alldeles speciellt sätt.

Hon kanske t o m är död idag. Var bodde hon?

Haha, ja och hon skrek alltid ”jag har sett schmåå snoppar förr” när kom in i duscharna eller bastun.
Citera
2021-06-05, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Ja vilka var dom? Är dom maffia idag?

Dom var inga alls. Det var en handfull svenskar som bodde eller åtminstone hängde i Viby som oftast kom åkandes på mopeder. Så det var mer att folk sa typ "här kommer Viby-maffian" på lite hånfullt/skämtsamt vis. Dom kallade sig inte själva för Viby-maffian.
Citera
2021-06-05, 09:24
Medlem
generalconcretes avatar
Vet någon vad stornäsade Burhan gör idag? Han som en gång i tiden "producerade" musik och var insyltad i kriminella aktiviteter.
Citera
2021-07-06, 17:36
Medlem
De norska bröderna på Malmvägen, Mogge och Rickard. Man ville helst vara på god fot med mogge, har inte sett till honom på 20år. Strulig med trevlig grabb! Någon info?
Citera
2021-08-22, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
Vad hände med Turkarna Ferzan,Aslan ,dennis..??? Nån som vet?

Ferzan är horsare.
Pappa till Ha*san yildiz.

https://www.mitti.se/nyheter/x-cons-.../lmllw!107768/

Ali är helt utan räddning.
Senast redigerad av 4.blocks 2021-08-22 kl. 05:39.
Citera
2021-09-07, 14:05
Medlem
Vilhelmlundstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordo-equester
Uppväxt i Rotan eller däromkring under 80talet och jävlar vilka minnen man får tillbaks av att läsa tråden.

Jag minns en jävligt trevlig snubbe som heter A*ders Ho*lmberg som slog hårt som satan, vad hände med honom?

Han hade en syrra som jag tror hette P*a eller något liknande som var som lillasystrar brukar vara.

Någon som minns?

Det fanns en Anders, född 77 som bodde i Rotsunda. Han hade en kompis som hette typ Tomas eller Tommie. Är det honom du tänker på?
Citera
2022-01-09, 17:16
Medlem
Nosstocks avatar
Vad hände med han som högg (ihjäl?) sin mamma med en sax? Bodde i Viby tror jag.
Citera
2023-04-03, 12:58
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pleyg
Totalt skitprat!!..
Han har aldrig någonsin haft en spindel el hakkors!..
Däremot nått som liknar en fladdermus i pannan,den har nog suttit där närmare 17-18 år..

Fladdermusen satt där ivf 99, inget större konstverk, men en tydlig fladdermus.

Jag hade ett par "mellanår" i slutet av 90-talet (eg har hela mitt vuxna liv varit "mellanår" ) och knegade natt tillsammans med bl a Klossen i t-banan (skulle fräschas upp när Connex skulle t över driften) några månader för "Pundar-Stecke". Fan vad vi garvade! Vilken jävla samling galningar, "Klossen" och en del andra f d skins, samt kidzen "Barbapappa", "Garbo", "Akademikern"... ...och irakiern, "Kapten Haddock"...

När en HA prospect var borta en natt pga tandvärk var ju natten därpå Klossens jävligt pricksäkra namngivande igång.. "nä men Tandtrollet är tillbaka, kul!"

Läser du detta Klossen så hör av dig via PM så tar vi några bira och garvar lite - "Vanheden" här!
Citera
2024-02-18, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordo-equester
Uppväxt i Rotan eller däromkring under 80talet och jävlar vilka minnen man får tillbaks av att läsa tråden.

Jag minns en jävligt trevlig snubbe som heter A*ders Ho*lmberg som slog hårt som satan, vad hände med honom?

Han hade en syrra som jag tror hette P*a eller något liknande som var som lillasystrar brukar vara.

Någon som minns?

Väcker liv i tråden.

Mitt ena ex var ihop med den killen och han lever inte längre. Anders Holger Holmkvist hette han för att vara exakt. Hogge kallades han för att han hette Holger i mellannamn men han sa alltid att det berodde på att han hade suttit på Håga (anstalten). Han var bästa vän med Christer Pettersson. Han bodde hos mamma i ett radhus rätt nära centrum och mamman jobbade i kommunhuset. Han var född i slutet på 50 talet. Hans favoritdryck på systemet var Rosita (för den var billigast). Den stoppade han i jackärmen på sin jeans jacka. Hans specialitet var cykelstölder och dessa släpade han upp i husen på Malmvägen o ställde utanför polarnas lägenheter o sen sålde han dem därifrån. En gång hade en äldre kvinna blivit bestulen på sin cykel och hon gick till polisen som rådde henne att gå bort till Anders - den långhåriga killen med jeans o jeansjacka som trippade omkring när han gick. Polisen sa att han säkert satt på bänken i Sollentuna med de andra. Kvinnan gick dit o frågade om han hette Anders och om han hade hennes cykel. Han frågade hur den såg ut o hon beskrev den. Visst följ med sa Hogge och sen gick de till en korridor utanför en lägenhet på Malmvägen o hämtade cykeln o sen fick hon tillbaka den. Sen var det inte mer med det.

Själv var jag lite förtjust i bruden i Helenelund som var med i skomakarligan, men hon knarkade ner sig något fruktansvärt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in