2024-02-17, 22:12
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Dessvärre" (desto bättre) är samhället inget jävla smörgåsbord som man väljer.

Jag är aldrig sjuk ==> bidrar inte med min skatt till sjukvården.
Jag har inga barn och är vuxen ==> bidrar inte med min skatt till utbildningssystemet.
Jag är högerextrem och hatar mitt fosterland ==> bidrar inte med min skatt till försvaret.

Det funkar inte så.
Du verkar ha spårat ut helt, så politiskt korrekt du har blivit. Du verkade fullständigt normal förut. Har du träffats i huvudet av något hårt föremål?
Citera
2024-02-17, 22:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag vill inte vara med att betala för detta bögeländet via skatten när jag för länge sedan har kastat ut min sista TV.
Att (s)VT finns på nätet är ingenting någon jag har begärt direkt.

Det finns annat jag inte vill betala på skatten,
Citera
2024-02-17, 22:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Du verkar ha spårat ut helt, så politiskt korrekt du har blivit. Du verkade fullständigt normal förut. Har du träffats i huvudet av något hårt föremål?

Du bidrar inte till diskussionen speciellt bra. Kommentera gärna istället om du tror att skatten är ett "smörgåsbord" där man väljer lite vad som passar.

Citera
2024-02-17, 22:17
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det finns annat jag inte vill betala på skatten,
Ja, det finns en massa nödvändiga samhällstjänster man betalar för via skatten. Men dit hör knappast sossarnas propagandakanal SVT.
Citera
2024-02-17, 22:18
Medlem
Det här var upplagt för att bli Cazzi Opeias stora kväll med hemmaplan och allt och så blev det väl till viss del. Hon fick båda sina bidrag vidare direkt till final men hennes eget framträdande kom bara tvåa. Cazzi hade en väldigt bra dag på jobbet men jag tror hon hoppats på lite mer. På plussidan för henne var att hon kvalificerade sig direkt till finalen vilken hon inte gjorde förra gången, om hon kan hålla i den positiva trenden inom de närmsta åren är det inte alls omöjligt att hon kan stå som segrare i tävlingen men det blir nog inte i år.
Jaquline var kvällens skräll och jag skulle inte bli förvånad om hamnar i topp tre i finalen.

Gunilla kan inte sjunga men hade en stark melodi, dessutom hade hon en bra approach under sändningen vilket kommer stärka henne ytterligare och jag blir absolut inte förvånad om hon tar sig hela vägen till finalen.
Citera
2024-02-17, 22:20
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Du bidrar inte till diskussionen speciellt bra. Kommentera gärna istället om du tror att skatten är ett "smörgåsbord" där man väljer lite vad som passar.

Jag betalar alldeles för mycket skatt redan och undrar vad fan man får för skatten.
Citera
2024-02-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ja, det finns en massa nödvändiga samhällstjänster man betalar för via skatten. Men dit hör knappast sossarnas propagandakanal SVT.

På vilket sätt hör "sossarna" ihop med kvällens mello? Exakt vad i kvällens mello är det som du stör dig på, och som skulle vara "sossarnas propaganda"?

Tror du att rösterna är manipulerade? Dina hatbidrag var helt enkelt mest populära hos folket. Svälj det och kom in i matchen.
Citera
2024-02-17, 22:23
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det här var upplagt för att bli Cazzi Opeias stora kväll med hemmaplan och allt och så blev det väl till viss del. Hon fick båda sina bidrag vidare direkt till final men hennes eget framträdande kom bara tvåa. Cazzi hade en väldigt bra dag på jobbet men jag tror hon hoppats på lite mer. På plussidan för henne var att hon kvalificerade sig direkt till finalen vilken hon inte gjorde förra gången, om hon kan hålla i den positiva trenden inom de närmsta åren är det inte alls omöjligt att hon kan stå som segrare i tävlingen men det blir nog inte i år.
Jaquline var kvällens skräll och jag skulle inte bli förvånad om hamnar i topp tre i finalen.

Gunilla kan inte sjunga men hade en stark melodi, dessutom hade hon en bra approach under sändningen vilket kommer stärka henne ytterligare och jag blir absolut inte förvånad om hon tar sig hela vägen till finalen.

Vad skulle hon hoppats på mer...? Hon gick själv till final och låten hon skrivit, gick även den till final.
Citera
2024-02-17, 22:23
Medlem
Citat:
Jag betalar alldeles för mycket skatt redan och undrar vad fan man får för skatten.

Prova att flytta till USA, och betala något lägre skatt (skattekvoten i USA är lägre än Sveriges men inte oerhört mycket lägre).

Betala sen sjukvård, skola, universitet och allt annat. Och få på köpet 20 gånger fler dödsskjutningar per capita, så du lär behöva en privat väktartjänst också.
Citera
2024-02-17, 22:25
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
På vilket sätt hör "sossarna" ihop med kvällens mello? Exakt vad i kvällens mello är det som du stör dig på, och som skulle vara "sossarnas propaganda"?

Tror du att rösterna är manipulerade? Dina hatbidrag var helt enkelt mest populära hos folket. Svälj det och kom in i matchen.
Du verkar helt hopplös och helt hjärntvättad av SVT. Men låt oss nu gå vidare. Vem vinner, eller är det redan avgjort?
Citera
2024-02-17, 22:28
Medlem
Citat:
Du verkar helt hopplös och helt hjärntvättad av SVT. Men låt oss nu gå vidare. Vem vinner, eller är det redan avgjort?

Svårt att svara på, vi har bara hört tre av fem deltävlingar. Men hittills sätter jag min peng på Jacqline - Effortless. Nästan lite för bra för Mello, internationell hitklass.

https://www.youtube.com/watch?v=8OKYPs6SmPU

Men ofta brukar ju mer ploj-nummer gå hem hos folket, så vi får se. Svenska folksjälen/folkdjupet bestämmer givetvis.
Citera
2024-02-17, 22:30
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Haha, fyy fan vad dålig hon var. Hon kan ju varken sjunga eller dansa. Hur i hela friden kom det här bidraget med i tävlingen? Sanslöst. Är Christer Björkman fortfarande insyltad? Låten var inte min grej men det blir säkert en sommarhit.

Fru Björkman har gått i pension men var med i Luxemburgs jury i år. Ska man skratta eller gråta?
https://wiwibloggs.com/2023/11/22/luxembourg-2024-international-jury-including-christer-bjorkman-assess-potential-eurovision-singers/278440/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in