2024-02-17, 22:00
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Gunilla kan ju sjunga till skillnad från de andra. Men låten känns som plagiat på något annat jag inte kan sätta fingret på.

Allt är plagiat i melodifestivalen.
Citera
2024-02-17, 22:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjuliusSeasar
Pachelbel var upphovsman men då denna rätt försvinner 70 år efter ens död så är den "fri" att använda. Stämmer att mycket av den pop musik vi hör bygger på dessa harmonier men i en förenklad tappning "de så kallade 4 chords". Aja ska inte gå mer off topic.

Ja introt påminner mycket om Pachelbel men hooken är ändå unik. Det är helt klart en blandning av D canon och Go west men tycker ändå det är en egen låt även om ackorden är samma.
Citera
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Cazzi Opeia och hennes team är så jävla smarta.
En underbar doft av PSB:s cover, ha det var en cover så de i tråden som tjafsar om PSB är antingen okunniga eller hjärndöda.

En fräsch hit, det är vad vi behöver när vi ska tävla på hemmaplan. Hoppas hon tar hem finalen.

För övrigt dubbelröstade jag så klart på Cazzi Opeia så jag röstade även på Jacqline.
Citera
Medlem
PrimeCrimes avatar
Hörde Gunilla skulle vägra att ställa upp på intervjuer
Citera
2024-02-17, 22:05
Medlem
Rimberts avatar
Jag vill inte vara med att betala för detta bögspektapel via skatten när jag för länge sedan har kastat ut min sista TV.
Att (s)VT finns på nätet är ingenting någonsin jag har begärt direkt
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-17 kl. 22:08.
Citera
2024-02-17, 22:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Diska cazzi för plagiat

Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Ni som säger att Cazzis låt är ett plagiat på Pet Shop Boys ”Go West”: ni är medvetna om att det är en cover va? 🤣

Gick in här för att skriva samma som du, blir väldigt komiskt att anklaga någon för att göra plagiat på en cover 🤣🤣

Sen liknar alla låtar någon låt och det får man vänja sig vid, allt har redan gjorts- det GÅR inte att skapa HELT nya melodier. Blir lite tröttsamt med allt tjat, varje år, om att diska låtarna.
Citera
2024-02-17, 22:07
Medlem
Svidmyras avatar
Fick den svag- och svajsjungande ”Hela-kroppen-riste-hon-men-ändan-den-stod-stilla” två tolvor? Av vilka åldersgrupper då?
Citera
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Casio opeia kan mycket väl vinna eurovision med det bidraget. Det kommer definitivt vinna melodifestivalen

Att det skulle vara likt petshop boys. Ge mig en tidstämpel där det överhuvudtaget är lika varandra. Att det finns stråkar i båda låtar är sant. Men det räcker knappast

Som inbitet PSB fans så är det inte särskilt svårt att tänka in PSBs cover, just det cover, i låten..
För influenserna är ju från en cover som PSB gjort på en låt.. så kaka på kaka på kaka... eller vad mans ska beskriva det som...

Men vad gör det om man påtalar det? Låtskrivare influeras såklart av varandra hela tiden.. hur ska man annars göra nya melodier... Ibland är det faktiskt smart att snatta lite lagom.

En supersmart låt som jag hoppas vinner i finalen och sen i ESC finalen.
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-02-17 kl. 22:09.
Citera
Medlem
lyckebobys avatar
I vissa framträdanden saknar man stången som brukar finnas i porrshower....kan man inte sjunga så visar man arslet istället...
Citera
2024-02-17, 22:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag vill inte vara med att betala för detta bögeländet via skatten när jag för länge sedan har kastat ut min sista TV.
Att (s)VT finns på nätet är ingenting någon jag har begärt direkt

"Dessvärre" (desto bättre) är samhället inget jävla smörgåsbord som man väljer.

Jag är aldrig sjuk ==> bidrar inte med min skatt till sjukvården.
Jag har inga barn och är vuxen ==> bidrar inte med min skatt till utbildningssystemet.
Jag är högerextrem och hatar mitt fosterland ==> bidrar inte med min skatt till försvaret.

Det funkar inte så.
Citera
2024-02-17, 22:08
Medlem
Korv-Bajss avatar
Somliga undrar vad fan dom får för skattepengarna.
Och det kan man ju fråga sig.
Men en sak vet jag i alla fall!
Snabbspolningsknappen i SVT Play är guld värd!
Citera
2024-02-17, 22:11
Medlem
Persimååns avatar
Hon som gick till final andra gången. Jag hör lite After Dark i den låten. Lyssna på After Dark - När ni tar saken i egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in