2024-02-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Det är inget svammel. Men något förvånansvärt få känner till, även folk som är någorlunda belästa. Det är ingenting man gärna talar om. Man HAR talat om alla tyskar som blev etniskt rensade. Där är dödsfallen i miljoner. Anledningen till att många känner till detta är för att det låg i väst/NATOs intresse att lyfta fram Sovjets brott. Men att man själva påbörjade en fullständig plundring av ett land och ett folk som var besegrat, med en plan att "salta jorden" Man kan inte känna till det man inte har hört. Det är ingen "hemlig" kunskap heller. Det är inte heller en konspirationsteori eller en fantasi.

Du kan börja med Morgenthau planen. Det mesta av det som läggs ut i den planen implementerades under 2-3 år. Det är en riktigt mörk historia där Sovjets närvaro ironiskt tvingar fram en 180-graders vändning och en ny policy som kallas för marshal planen implementerades. Så nej jag svamlar inte alls. Jag råkar bara ha enorma kunskaper om detta med ett särskilt förakt mot folk som i princip ser oskyldiga civila som "nazister"
Varför klarar högerextremister endast av att argumentera med Wathaboutargument?
Citera
2024-02-17, 20:05
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Inte samma sak Jesus är religion och förintelsen är fakta . Men om man tror på Gud då är det fakta medans enkel säger att det är diskutabelt.

"Fakta" höljt i dunkel skulle jag säga. Och valet av ord (Förintelsen) är något som leder tanken, men vad hände egentligen där och då?

Det är inte så att det finns någon som med 100% vet att 6 miljoner judar dödats med uppsåt i det som kallas för förintelsen. Men åtminstone kan vi konstatera att det är ganska många som tror/trott att det var det som hände.

Vi ser att ifrågasätta, undersöka närmare, förstå vad som är sant och inte, och därmed lära oss sann kunskap...etc., nej men då tar det tvärstopp, det varken får man eller bör man göra (tex med det nya lagförslaget som går emot mänskliga rättigheter och grundlagen). Egendomligt när forskning och arkeologi sker överallt och en öppenhet är en självklarhet, medans dölja och förbjuda är förknippat med ugglor i mossen.
Citera
2024-02-17, 20:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du får uttrycka dig bättre fortsättningsvis.

Direktdemokrati är det bästa, men kräver fri information, ingen censur från bland annat massmedia.

Nej hur menar du nu? Jag tycker de flesta på tråden håller med om att det är oerhört fel att demontera yttrandefrihetsgrundlagen, i och med lagförslaget som innebär bestraffning mot kritik av förintelsen.

Så du får nog förklara dig.

Men det är ju motsatsen som gäller, förstår du inte vad användarna här på Flashback skriver eller vadå?

Om du vill rösta efter majoriteten så måste du naturligtvis sägs nej till att en värdelös lag som bryter mot grundlagen kommer till.

Det behövs inte. Jag har redan majoritet i Sverige. Däremot kan du och politiska eliten hemskt gärna flytta till Nordkorea. Där hör ni hemma.

Tråden är inte Sverige.
Det har du väl förstått?
FB är inte lika med Sverige.
Men det behöver väl jag inte förklara??
Citera
2024-02-17, 20:12
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Det är inget svammel. Men något förvånansvärt få känner till, även folk som är någorlunda belästa. Det är ingenting man gärna talar om. Man HAR talat om alla tyskar som blev etniskt rensade. Där är dödsfallen i miljoner. Anledningen till att många känner till detta är för att det låg i väst/NATOs intresse att lyfta fram Sovjets brott. Men att man själva påbörjade en fullständig plundring av ett land och ett folk som var besegrat, med en plan att "salta jorden" Man kan inte känna till det man inte har hört. Det är ingen "hemlig" kunskap heller. Det är inte heller en konspirationsteori eller en fantasi.

Du kan börja med Morgenthau planen. Det mesta av det som läggs ut i den planen implementerades under 2-3 år. Det är en riktigt mörk historia där Sovjets närvaro ironiskt tvingar fram en 180-graders vändning och en ny policy som kallas för marshal planen implementerades. Så nej jag svamlar inte alls. Jag råkar bara ha enorma kunskaper om detta med ett särskilt förakt mot folk som i princip ser oskyldiga civila som "nazister"

Svammel, fantasier och konspirationsteorier, all of it.

Det dog inga miljoner tyskar efter kriget. Det hade blivit konsekvensen av Morgenthau-planen om inte Marshall avbrutit den, som du ju skrev. Så du sitter ju på kunskap, men väljer likväl att sprida dynga.

Lustigt hur ingen tysk var nazist efter krigets slut.
Citera
2024-02-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johl
Varför klarar högerextremister endast av att argumentera med Wathaboutargument?

Jag är ingen högerextremist och tack för att du inte förnekar det jag skrev.
Citera
2024-02-17, 20:19
Medlem
Citat:
"Fakta" höljt i dunkel skulle jag säga. Och valet av ord (Förintelsen) är något som leder tanken, men vad hände egentligen där och då?

Det är inte så att det finns någon som med 100% vet att 6 miljoner judar dödats med uppsåt i det som kallas för förintelsen. Men åtminstone kan vi konstatera att det är ganska många som tror/trott att det var det som hände.

Vi ser att ifrågasätta, undersöka närmare, förstå vad som är sant och inte, och därmed lära oss sann kunskap...etc., nej men då tar det tvärstopp, det varken får man eller bör man göra (tex med det nya lagförslaget som går emot mänskliga rättigheter och grundlagen). Egendomligt när forskning och arkeologi sker överallt och en öppenhet är en självklarhet, medans dölja och förbjuda är förknippat med ugglor i mossen.
Med uppsåt eller ej vad spelar det för roll.
Det enda som skiljer uppsåt eller hastigt vredesmod är mord eller dråp.
Men Nurnbergrättegången säger ju sitt så vi kan kalla det för fakta om du ej är en revisionist. Om fallet är så att du är en hitlerrunkare då är det bara erkänna ja vi gjorde det och så vidare.
Men fakta kvarstår detta har hänt detta fruktansvärda.
Citera
2024-02-17, 20:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är ju något som judarna legat på Sverige om i många många år. Återigen så visar borgarna att de är mycket mer slavar under den globala agendan än sossarna.

Åja, det var sossarna som krattade gången, vart på g länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Svammel, fantasier och konspirationsteorier, all of it.

Det dog inga miljoner tyskar efter kriget. Det hade blivit konsekvensen av Morgenthau-planen om inte Marshall avbrutit den, som du ju skrev. Så du sitter ju på kunskap, men väljer likväl att sprida dynga.

Lustigt hur ingen tysk var nazist efter krigets slut.

Vänta va? 3-årings nazisterna fick vad de förtjänade antar jag. Efter kriget så skyddades i princip alla höga nazister av vinnarna eller ibland tredje part. Alla människor som antingen varit soldater eller civila lämnades att svälta och ruttna. Svenska röda korset och deras försök att exportera in mat förhindrades under en lång tid(år) Min gammelfarfar jobbade med logistiken för detta.

Lustigt hur alla tyskar sågs som nazister och de civila ansågs därför inte skyddsvärda. Det dog miljoner etniska tyskar EFTER kriget. Det här är faktiskt något man kan uppskatta. De flesta av dessa människor hade inte ens något att göra med Tyskland.

https://www.spiegel.de/international/denmark-s-myths-shattered-a-legacy-of-dead-german-children-a-355772.html

Försök förstå att din bild är fel.
Senast redigerad av Belowmepls 2024-02-17 kl. 20:25.
Citera
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Tråden är inte Sverige.
Det har du väl förstått?FB är inte lika med Sverige.Men det behöver väl jag inte förklara??

Flashback är en utmärkt stickprovsundersökning av populationen i Sverige, för alla är anonyma och kan tänka samt skriva fritt, dvs. det du vill förhindra i och med att du står bakom sådana lagar som begränsar yttrandefriheten.
Citera
2024-02-17, 20:25
Medlem
attogs avatar
Citat:
Flashback är en utmärkt stickprovsundersökning av populationen i Sverige, för alla är anonyma och kan tänka samt skriva fritt, dvs. det du vill förhindra i och med att du står bakom sådana lagar som begränsar yttrandefriheten.

Fortfarande, FB och tråden är inte Sverige.
Klara 65 är ex inte här och försvarar sin plats i din demokrati undersökning.
Men det visste du egentligen. Du vill bara tramsa.
Citera
2024-02-17, 20:26
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Vänta va? 3-årings nazisterna fick vad de förtjänade antar jag. Efter kriget så skyddades i princip alla höga nazister av vinnarna eller ibland tredje part. Alla människor som antingen varit soldater eller civila lämnades att svälta och ruttna. Svenska röda korset och deras försök att exportera in mat förhindrades under en lång tid(år) Min gammelfarfar jobbade med logistiken för detta.

Lustigt hur alla tyskar sågs som nazister och de civila ansågs därför inte skyddsvärda. Det dog miljoner etniska tyskar EFTER kriget. Det här är faktiskt något man kan uppskatta. De flesta av dessa människor hade inte ens något att göra med Tyskland.

...

Etniska tyskar som inte ens hade något att göra med Tyskland?

Jag har förstått, du tycker det är fruktansvärt hemskt att tyska befolkningen hölls ansvariga för kriget och folkmordet på judar och andra minoriteter.

Men hur ställer du dig till dessa krigsbrott och folkmord, som tråden faktiskt handlar om?

Som sagt, man ska inte sparka på de efterblivna.
Citera
2024-02-17, 20:26
Moderator
Psilosophers avatar
Var det någon som sade ETT SLAG I LUFTEN?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in