2024-02-17, 18:56
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Frågorna var både retoriska men också ett försök att få dig att erkänna att det måste finnas folk som bestämmer saker i ett samhälle.
Men du tycks ramla tillbaka i någon form av direktdemokrati.

Du får uttrycka dig bättre fortsättningsvis.

Direktdemokrati är det bästa, men kräver fri information, ingen censur från bland annat massmedia.

Citat:
Nu har vi inte en majoritet i Sverige för dina åsikter.

Nej hur menar du nu? Jag tycker de flesta på tråden håller med om att det är oerhört fel att demontera yttrandefrihetsgrundlagen, i och med lagförslaget som innebär bestraffning mot kritik av förintelsen.

Så du får nog förklara dig.

Citat:
Du får nog foga dig i att majoriteten inte håller med dig.

Men det är ju motsatsen som gäller, förstår du inte vad användarna här på Flashback skriver eller vadå?

Citat:
För mig räcker det med att majoriteten vill ha det på ett annat sätt än du.

Om du vill rösta efter majoriteten så måste du naturligtvis sägs nej till att en värdelös lag som bryter mot grundlagen kommer till.

Citat:
Ditt val blir att flytta till ett ställe där dina idéer har majoritet.

Det behövs inte. Jag har redan majoritet i Sverige. Däremot kan du och politiska eliten hemskt gärna flytta till Nordkorea. Där hör ni hemma.
Citera
2024-02-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag skrev ju precis att jag är emot det? Det är ju det jag säger: Det är fel att sparka på efterblivna och icke läskunniga personer.

Precis, för jag har aldrig träffat någon på den "andra sidan" i debatten som har läst något..... Jag kan t.ex peka på att det finns dokumentation, dagböcker, böcker av personerna som var involverade, vittnen och tidningsartiklar där det planerade folkmordet på civila tyskar lades ut. Utöver detta finns det bevis på att man påbörjade detta efter kriget var över. Detta FÖRNEKAS än idag och siffran av döda förnekas än idag. Det är den tyska statens position att civila och avväpnade militärstyrkors öden är 100% den förra regimens ansvar.

Du är väl inte efterbliven eller icke läskunnig?
Citera
2024-02-17, 19:12
Medlem
Det är lite för orwellianskt för min smak.

Om man nu tvunget måste förbjuda någon tro så hade det varit mer logiskt att rikta eggen mot sådan tro som numera faktiskt är utbredd och som utgör ett ytterst konkret hot mot vårt samhälle och levnadssätt.

Sverige har blivit dårarnas paradis och jag är glad att jag har fastigheter, gods och ägor i ett flertal länder, dit jag kan dra mig tillbaka till.

Champagneosande hälsningar från solkusten,
S.P.
Citera
2024-02-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1215941

Jaha, hur reagerar Flashback på detta?
Helt rätt!
Citera
2024-02-17, 19:18
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Inte en dag för tidigt skulle jag säga.

Flashback är i stort sett den enda plattformen idag där man ogenerat skriver om sina tankar runt förintelsen. Anledningen är att FB har sin server placerad i USA, och i princip kan man begå brottet hets mot folkgrupp utan att riskera några påföljder.

Men om lagändringen går igenom bryter man hela tiden mot regel nr 1.03. Alla inlägg som innehåller orden "förintelsemyten" eller "förintelsebluffen" kommer sannolikt att raderas.

Naturligtvis kommer man att göra patetiska försök att fortsätta diskussionen med inlägg av typen "hur kunde man genomföra massakern i Babij Jar" eller något liknande osmakligt. Men det kommer inte att vara lika roligt att vara en förintelseförnekare. Så det är ett viktigt steg i rätt riktning.

Okej, det är alltså du som bestämmer vilken information som ska vara tillgänglig och inte. Du bestämmer vilka åsikter man får ha och inte. Vad är det du inte förstår med yttrandefrihet?

Citat:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.
Senast redigerad av Akacia2050 2024-02-17 kl. 19:21.
Citera
2024-02-17, 19:24
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Okej, det är alltså du som bestämmer vilken information som ska vara tillgänglig och inte. Du bestämmer vilka åsikter man får ha och inte. Vad är det du inte förstår med yttrandefrihet?

Ja precis, om vi ​​inte tror på yttrandefrihet för åsikter vi föraktar så tror vi inte på yttrandefrihet alls. Tyvärr har vi en politisk elit som inte förstår vad yttrandefrihet betyder. Så, dags att byta ut denna elit? Jag tycker det.
Citera
2024-02-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Så än en gång blir det brottsligt att förneka Jesus.
Inte samma sak Jesus är religion och förintelsen är fakta . Men om man tror på Gud då är det fakta medans enkel säger att det är diskutabelt.
Citera
2024-02-17, 19:39
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Man har bara behov av att förbjuda yttrandefrihet gällande frågor som inte är sant. Om man har fakta på sin sida så behöver man inte förbjuda konversationen.

Gäller detta f.ö. bara mord på judar? Alla andra massmord då?

Nästan som att judar faktiskt styr världen och vill bestämma om vad vi ska tänka och tycka.

Detta!

Och ja, man börjar verkligen undra om antisemiterna hade nån poäng i sitt snack om att Judar styr världen i det dolda 🤔 kan det finnas någon liten sanning i det tro?
Citera
2024-02-17, 19:42
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Blir kul att se vad SD säger.

Ungefär som att införa en lagstiftning år 2010 om förbud mot att idka kritik mot massinvandring.

Men självklart kommer sionist-SD rösta för detta förslag.

Vad tror du de kommer säga nu efter att Åkesson druckit bärs nere i Israel med Zionisterna nyligen? Tror du han kommer bli arg, eller kanske det var en av anledningarna han var där nere?

Jag menar. Åkesson åker ner till Israel på hemliga möten, 2v senare kommer detta förslag. Slump?

Think not!
Citera
2024-02-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expat2024
Än en gång visar Sverige vilket smutsigt jävla land det är. Det kommer blir jättebra att censurera vad folk får tycka.
Nä man kommer alltid att få.tycka och tro vad man vill i detta fina land. Men att förneka denna händelse som är verkligen bevisad och alla utom araber varav en del gillar Hitler samt en del revisionister säger att det ej har hänt samt en del palestinier som har Hitler som idol. De svenska farright är i samma ringhörna
som Palestinierna men om de gillar varandra ?
De kanske mest gillar att ha någon på sim sida.
Citera
2024-02-17, 19:57
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Inte samma sak Jesus är religion och förintelsen är fakta . Men om man tror på Gud då är det fakta medans enkel säger att det är diskutabelt.
Låter som att förintelsen är religion också och diskutabelt.
Vad är skillnaden?
Det är berättelsen om hur någon eller några dog för våra synder.
Citera
2024-02-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag måste erkänna att jag känner mig som bägge delarna just nu, för jag har ingen aning om vad fan du svamlar om?

Det är inget svammel. Men något förvånansvärt få känner till, även folk som är någorlunda belästa. Det är ingenting man gärna talar om. Man HAR talat om alla tyskar som blev etniskt rensade. Där är dödsfallen i miljoner. Anledningen till att många känner till detta är för att det låg i väst/NATOs intresse att lyfta fram Sovjets brott. Men att man själva påbörjade en fullständig plundring av ett land och ett folk som var besegrat, med en plan att "salta jorden" Man kan inte känna till det man inte har hört. Det är ingen "hemlig" kunskap heller. Det är inte heller en konspirationsteori eller en fantasi.

Du kan börja med Morgenthau planen. Det mesta av det som läggs ut i den planen implementerades under 2-3 år. Det är en riktigt mörk historia där Sovjets närvaro ironiskt tvingar fram en 180-graders vändning och en ny policy som kallas för marshal planen implementerades. Så nej jag svamlar inte alls. Jag råkar bara ha enorma kunskaper om detta med ett särskilt förakt mot folk som i princip ser oskyldiga civila som "nazister"

Ett planerat folkmord på 25-30 miljoner tyskar, som implementerades under militär-styret 1945-48 går liksom att missa utan att någon ens döljer informationen. Det räcker med att sluta publicera böcker som har tagit upp detta, attackera nya böcker som försöker ta upp detta och via lagstiftning kontrollera hur mycket du kan sammanställa om etniska tyskar i en sammanhängande berättelse.

Effekten av dessa lagstiftningar blir att stora delar förblir mer eller mindre okända.
Senast redigerad av Belowmepls 2024-02-17 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in