2024-02-17, 19:24
Medlem
Det finns en ny dokumentär cyber sleuths Idaho murders vet någon vart man kan se dokumentären online? Någon streamingstjänst?
Citera
2024-02-17, 20:05
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Det finns en ny dokumentär cyber sleuths Idaho murders vet någon vart man kan se dokumentären online? Någon streamingstjänst?

https://www2.ssoap2day.to/watchserie...ho-murders/1/1

Kryssa ett par rutor innan start så har du alla avsnitt där,
Citera
2024-02-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://www2.ssoap2day.to/watchserie...ho-murders/1/1

Kryssa ett par rutor innan start så har du alla avsnitt där,

Tack snälla😀
Citera
2024-02-26, 21:29
Medlem
Doctors avatar
På onsdag 28/2 kl 21 svensk tid så ska Kohberger vara i domstolen igen. Det ska diskuteras hans framställan om att flytta rättegången till annan ort, men också så kommer de möjligen att fastställa ett rättegångsdatum.

Förhandlingen kommer att livestreamas, så det kommer nog att finns strömmar på youtube.
Citera
2024-02-28, 19:23
Medlem
Doctors avatar
Uppdaterad tid: 22:00 idag

Streaminglänk:
https://www.youtube.com/watch?v=ygj36x_Y4ZU
Citera
2024-02-28, 23:27
Medlem
Doctors avatar
Efter kvällens hearing så är allt hopp om en rättegång i sommar borta.
Åklagarna ville nu starta rättegången 3:e mars 2025, försvaret ville istället skjuta det till juni 2025.
Det blev inget datum bestämt, utan det hänger fortfarande i luften.

Det som beslutades var att Kohbergers begäran att rättegången ska flyttas till en annan ort ska tas upp på en ny konferens den 14:e maj 2024. Skulle det bli så att man bestämmer att rättegången ska flyttas så lär det nog bli ytterligare förskjutningar.
Citera
2024-03-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Efter kvällens hearing så är allt hopp om en rättegång i sommar borta.
Åklagarna ville nu starta rättegången 3:e mars 2025, försvaret ville istället skjuta det till juni 2025.
Det blev inget datum bestämt, utan det hänger fortfarande i luften.

Det som beslutades var att Kohbergers begäran att rättegången ska flyttas till en annan ort ska tas upp på en ny konferens den 14:e maj 2024. Skulle det bli så att man bestämmer att rättegången ska flyttas så lär det nog bli ytterligare förskjutningar.

Kan inte sluta tänka på det här fallet. Tror du ar Kohberger är skyldig? Jag är kluven.
Citera
2024-03-12, 23:12
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Kan inte sluta tänka på det här fallet. Tror du ar Kohberger är skyldig? Jag är kluven.

Jag tror att han är skyldig. Sen har jag väldigt svårt att förstå varför han gjorde det.
Citera
2024-04-05, 13:30
Medlem
Detta fall tänker jag på varje dag, vet inte varför detta är så nära mitt hjärta, kanske för att jag själv är en kvinnlig student.
Jag är så intresserad av att veta VARFÖR han valde exakt dom, varför rumskamrater inte ringde 911 och hur allting gått till på 9 minuter.
Vet någon om det kommer finnas nån amerikansk version av fup eller liknande som man får tillgång till senare?
Citera
2024-04-05, 14:21
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsoppa
Detta fall tänker jag på varje dag, vet inte varför detta är så nära mitt hjärta, kanske för att jag själv är en kvinnlig student.
Jag är så intresserad av att veta VARFÖR han valde exakt dom, varför rumskamrater inte ringde 911 och hur allting gått till på 9 minuter.
Vet någon om det kommer finnas nån amerikansk version av fup eller liknande som man får tillgång till senare?

Nej, jag tror inte att det finns något motsvarande dokument som FUP som släpps publikt. Hur som helst så är det så mycket data så det skulle bli ogörligt att hantera. Som exempel försvaret pratade ju tidigare m att de hade 53TB att gå igenom.
Jag tror dock att det kommer att skrivas många böcker om detta så det kanske är den bästa vägen att gå.

Igår så var det konferens i fallet igen. Försvaret vill ju byta rättegångsort. För att stärka sitt resonemang om att Brian inte kan få en rättvis rättegång i Latah County, så har de anlitat en kosultfirma för att göra en rapport som visar att det är så.
Sättet de ska gå tillväga är att intervjua slumpmässiga personer i Latah County och två andra countyn för att jämföra hur mycket de vet om fallet och om de har någon uppfattning.

För två veckor sedan så började konsulten med interjuerna och hade hittills intervjuat 400 personer, alla i Latah County. Detta gjorde de utan att åklagaren eller domaren visste någonting om det. Åklagarna var inte mot att det görs en undersökning men däremot så gick de i taket om vilka frågor som ställdes till de intervjuade. De kontaktade domaren som satte stopp för hela undersökningen och det var en massa tjafs om att det skedde en fredag kl 17.

Försvaret är inne på att rättegången ska flyttas till Ada County, alltså till den mycket större staden Boise (400.000 invånare).

Det slutade med att åklagarna och försvaret ska prata ihop sig om hur man går vidare med undersökningen och de ska ha en ny konferens med domaren den 10/4.

https://www.youtube.com/watch?v=Yg-J7Az4awU
Citera
2024-04-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nej, jag tror inte att det finns något motsvarande dokument som FUP som släpps publikt. Hur som helst så är det så mycket data så det skulle bli ogörligt att hantera. Som exempel försvaret pratade ju tidigare m att de hade 53TB att gå igenom.
Jag tror dock att det kommer att skrivas många böcker om detta så det kanske är den bästa vägen att gå.

Igår så var det konferens i fallet igen. Försvaret vill ju byta rättegångsort. För att stärka sitt resonemang om att Brian inte kan få en rättvis rättegång i Latah County, så har de anlitat en kosultfirma för att göra en rapport som visar att det är så.
Sättet de ska gå tillväga är att intervjua slumpmässiga personer i Latah County och två andra countyn för att jämföra hur mycket de vet om fallet och om de har någon uppfattning.

För två veckor sedan så började konsulten med interjuerna och hade hittills intervjuat 400 personer, alla i Latah County. Detta gjorde de utan att åklagaren eller domaren visste någonting om det. Åklagarna var inte mot att det görs en undersökning men däremot så gick de i taket om vilka frågor som ställdes till de intervjuade. De kontaktade domaren som satte stopp för hela undersökningen och det var en massa tjafs om att det skedde en fredag kl 17.

Försvaret är inne på att rättegången ska flyttas till Ada County, alltså till den mycket större staden Boise (400.000 invånare).

Det slutade med att åklagarna och försvaret ska prata ihop sig om hur man går vidare med undersökningen och de ska ha en ny konferens med domaren den 10/4.

https://www.youtube.com/watch?v=Yg-J7Az4awU
Tack för en liten uppdatering, har inte helt koll på alla möten och konferenser, tur att Flashback finns.
Citera
2024-04-11, 09:54
Medlem
Doctors avatar
I natt så var det konferens om den undersökning som försvaret vill göra för att visa på att rättegången måste flyttas till en annan ort. De hade redan påbörjat den när domaren gick in och stoppade den då åklagaren hävdade att konsulten ställde frågor till de intervjuade som bröt den "gag order" som domaren utfärdat.

Konsulten som ligger bakom undersökningen vittnade och kunde rätt effektivt visa att uppgifterna de frågade om alla var uppgifter som kommer från media och de i sin tur kommer från den häktningsframställan som blev publik när BK greps, och alltså egentligen härrör från åklagaren (visserligen med med tillägg av medias egna spekulationer).

Av det som de hunnit göra så kunde de utläsa att 97% av de tillfrågade i Latah County kände till fallet. 79% kände till minst 5 av de 9 medieuppgifter som de blev tillfrågade om. 87% av de som hade hört uppgiften om att BK stalkade flickorna innan dådet var av den uppfattningen att han är skyldig.
Inte överraskande så lutar det väl till att han kommer fram till att man bör flytta rättegången som han får slutföra undersökningen.

Min tolkning var att det var en ganska så bra dag för försvaret, men domaren kom inte med något beslut i frågan om hur de ska gå vidare med undersökningen utan han ska fundera på det och återkomma.

Det leder i sin tur till att det blir ytterligare förskjutningar i schemat. Konferensen om man ska flytta rättegången som skulle hållas den 15/5 blev flyttad till den 27/6 istället.

https://www.youtube.com/watch?v=dk_WyMG4dd0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in