2024-02-17, 19:28
Medlem
Jag gjorde en beställning via Foodora ikväll och nästan som vanligt fick jag hem fel mat samt att det fattades mat i min hemleverans..

Det händer ganska ofta att jag beställer, och att det är relativt ofta är fel antingen med budet som inte dyker upp eller att det just som ovan fattas varor eller att det är något annat fel.
Jag skriver alltid till kundtjänsten på Foodora när något sådant har inträffat, jag brukar då få pengarna tillbaks och någon liten rabattkod i kompensation.

Idag när jag skrev till deras kundtjänst sa dom att jag inte kunde få några pengar tillbaks för varorna som fattas utan endast på den varan som jag skickade in en bild på och kunde bevisa på att det var fel.
Eftersom att jag har klagat för många gånger så att dom nu misstänker att jag klagar med flit för att få gratis mat..
Det gjorde även inte saken bättre när dom stängde ner chatten när jag inte hade skrivit klart, så att jag var tvungen att skapa en ny chatt.
Det ifrågasatte dem. Och bad mig inte skapa mer chattar i det ärendet.

Men jag undrar vad händer nu?
Kommer dom göra någon polisanmälan?
Jag tycker att det är dom som inte har skött sig, och faktiskt lurar mig som konsument.

Någon som har någon erfarnhet av liknande händelse? vad händer isåfall härnäst?
Citera
2024-02-17, 19:36
Medlem
Faszoms avatar
Sluta beställa från foodora?
Fan betalar du för en tjänst för som de utför dåligt?
Citera
2024-02-17, 19:40
Medlem
Om det är Sorrento du beställt från så väntar tusen nålar
Citera
2024-02-17, 19:40
Avslutad
Jo, tjena att det brukar bli fel så mycket. Högst sannolikt är du den fula fisken.

De kommer inte polisanmäla. Möjligtvis porta dig från att beställa mer.
Citera
2024-02-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Det låter frustrerande att du upplevt problem med dina beställningar via Foodora och att du inte fått tillfredsställande hjälp från deras kundtjänst. Det är viktigt att du som konsument får den service och de produkter du betalar för.

I de flesta fall är det osannolikt att Foodora skiulle göra en polisanmälan i en sådan situation. Om det inte handlar om bedrägeri eller uppenbara brott, är det vanligtvis inte i deras intresse att ta det till den nivån. Deras främsta mål är att hantera kundrelationer och se till att problemen blir lösta på ett tillfredsställande sätt för båda parter.

Det bästa du kan göra i den här situationen är att fortsätta att kommunicera med Foodoras kundtjänst och förklara din situation tydligt. Försök att vara så saklig och konstruktiv som möjligt i dina samtal eller meddelanden till dem. Om möjligt kan du även försöka nå ut till dem via andra kanaler, som till exempel e-post eller telefon, för att se om du kan få en mer positiv respons.

Om du känner att du inte får tillfredsställande hjälp från Foodora kan du överväga att kontakta en konsumentrådgivare eller en organisation som arbetar med konsumenträttigheter i ditt land för råd och vägledning i hur du kan gå vidare. De kan vara till hjälp med att förstå dina rättigheter som konsument och ge dig råd om hur du kan hantera situationen på bästa sätt.

Tack för snabbt svar!
Jag funderar på om dom inte tycker att det är ett bedrägeri med tanke på att dom skrev att dom inte kunde hjälpa mig eftersom att jag ser nu att dom har skrivit att dom har upprepade likadana klagomål och kan därför inte göra en återbetalning, såg jag nu när jag kollar tillbacks i chatten som dom har gått ur.
Citera
2024-02-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostepops
Kommer nog brev från polisen om en vecka eller två där du blir inbjuden till förhör, sedan får du erbjudande om betalningsföreläggande eller så blir det rättegång.

Fråga i juristforat men jag gissar på 120 dagar villkorlig dom samt ca: 40-50.000:- i böter.

Oj!
Det vill jag verkligen inte.. Hoppas att det inte blir så.
Citera
2024-02-17, 19:43
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbanan94a
Tack för snabbt svar!
Jag funderar på om dom inte tycker att det är ett bedrägeri med tanke på att dom skrev att dom inte kunde hjälpa mig eftersom att jag ser nu att dom har skrivit att dom har upprepade likadana klagomål och kan därför inte göra en återbetalning, såg jag nu när jag kollar tillbacks i chatten som dom har gått ur.
Vid närmare eftertanke så kan det nog bli fängelse för dig.
Citera
2024-02-17, 19:45
Medlem
Ostepopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbanan94a
Oj!
Det vill jag verkligen inte.. Hoppas att det inte blir så.

Ingenting kommer att hända, dom har stängt klagomålet och du är säkert flaggad i deras system som en gnällspik.

Dom har varken tid eller lust att hantera sådana här saker så dom kommer nog ignorera dig i framtiden
Citera
2024-02-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Sluta beställa från foodora?
Fan betalar du för en tjänst för som de utför dåligt?

Jag är en trött småbarnsförälder, men det är verkligen inte värt pengarna och besväret i slutändan.
Man lever helt enkelt på hoppet, för att få bra service och den mat man beställer.
Citera
2024-02-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, tjena att det brukar bli fel så mycket. Högst sannolikt är du den fula fisken.

De kommer inte polisanmäla. Möjligtvis porta dig från att beställa mer.

Om det ändå vore så..
Haha då hade jag isåfall fått valuta för mina bortkastade pengar. :S
Citera
2024-02-17, 19:58
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du är en fattig småbarnsförälder som har fulat dig ett längre tag. Du skriver alltid till kundtjänsten och brukar då få pengarna tillbaks plus en rabattkod i kompensation. Nu är Foodora trötta på dina hittepå-misstag och kommer banna dig. Kanske till och med polisanmäla.
Citera
2024-02-17, 20:14
Medlem
[quote=S.O.Stolp|87405547]Du är en fattig småbarnsförälder som har fulat dig ett längre tag. Du skriver alltid till kundtjänsten och brukar då få pengarna tillbaks plus en rabattkod i kompensation. Nu är Foodora trötta på dina hittepå-misstag och kommer banna dig. Kanske till och med polisanmäla.[/

Är alla småbarnsföräldrar fattiga?
Oftast brukar man skriva till kundtjänst när något är fel, vilket händer väldigt ofta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in