• 3
  • 4
2024-02-18, 12:00
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja eller hur. Övriga befolkningen har åkt till restaurangen, käkat där eller åkt hem och ätit upp och är i väg på nästa grej när telefonmänniskorna fortfarande sitter hemma och knappar på telefonen. Sen väntar en halv dags mejlande och processande för att få pengarna tillbaka för allt som blev fel.
Jag har så jävla svårt att förstå den här generationen. Jobbade på ett ställe där pastan kostade 120 spänn. Att göra något liknande kostar kanske 25:- hemma och tar 10 minuter. Folk betalade nån stackars indier att cykla fem minuter för att leverera det. Vad är det för fel på folk?
Citera
2024-02-18, 12:14
Medlem
Att mat saknas vid leverans verkar inte vara någon ovanlig företeelse. Kan ju vara så att TS har råkat få samma bud vid upprepade tillfällen som har satt i system att norpa rätter från kunderna.

https://se.trustpilot.com/review/foodora.se

Själv slutade jag att använda Foodora för länge sedan då det var lite som rysk roulette om leveransen skulle komma fram komplett, varm och i tid.
Och varför klämmer dom in en extra kostnad (Serviceavgiften) på 5 spänn när man redan betalar fullt överpris på det man beställt samt frakt? Det är lika befängt som att Ica skulle börja ta inträdesavgift för att man ska få gå in i deras butik och handla.

Nä, skitföretag är bara förnamnet.
Citera
2024-02-18, 14:31
Medlem
DarkBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbanan94a
Jag är en trött småbarnsförälder, men det är verkligen inte värt pengarna och besväret i slutändan.
Man lever helt enkelt på hoppet, för att få bra service och den mat man beställer.
Om du är en trött småbarnsförälder borde du satsa på vettig hemlagad mat i stället för att gynna slasktjänster som foodora. Gör ett billigt och gott storkok i stället och ta mat därifrån, nu när du vet hur det går med att beställa mat ”online”..
Citera
2024-02-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har så jävla svårt att förstå den här generationen. Jobbade på ett ställe där pastan kostade 120 spänn. Att göra något liknande kostar kanske 25:- hemma och tar 10 minuter. Folk betalade nån stackars indier att cykla fem minuter för att leverera det. Vad är det för fel på folk?

Ja, det är helt obegripligt. Som du säger det går fortare, blir godare och billigare. Men det är precis som om den där generationen medvetet vill krångla till det för sig. Träffa en kompis går det åt en halv dags sms-ande för att få till, sen blir det i alla fall inställt. På samma tid har man själv hunnit ringa tre kompisar och svängt förbi och druckit kaffe hos en fjärde. Obegripligt. Dom är ju ändå hyfsat smarta på andra plan. Men det är som om begreppen tid/effektivitet etc inte existerar.
Citera
2024-02-18, 15:20
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Glöm inte sätta upp en arg lapp i tvättstugan också så är problemet löst.
Företaget påverkas av negativa recensioner, och kanske bättrar sig. Eller vad menar du/tänker du själv?
Citera
2024-02-18, 15:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja, det är helt obegripligt. Som du säger det går fortare, blir godare och billigare. Men det är precis som om den där generationen medvetet vill krångla till det för sig. Träffa en kompis går det åt en halv dags sms-ande för att få till, sen blir det i alla fall inställt. På samma tid har man själv hunnit ringa tre kompisar och svängt förbi och druckit kaffe hos en fjärde. Obegripligt. Dom är ju ändå hyfsat smarta på andra plan. Men det är som om begreppen tid/effektivitet etc inte existerar.
Precis, jag tror den här "bekvämligheten" skapar ett sista-minuten-tänk som gör att man aldrig behöver planera eller tänka flera steg.

Minns med glädje när man stämde träff med någon, ringde från en telefonautomat och frågade var polarn var och hans mamma sa att han åkt för 30 minuter sen. Då visste man att han var 10 minuter sen. Man satt i båten.

Nu står man där och vet inte om nån dyker upp, för det kanske var nåt annat som var mer intressant just då.

Jag tror också det är därför business som Pressbyrån och 7 Eleven funkar bättre än nånsin, folk har liksom inget emot att betala 15:- mer för en läsk bara den kan fås prick nu (eller 35:- nere på perrongen).
Citera
2024-02-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Företaget påverkas av negativa recensioner, och kanske bättrar sig. Eller vad menar du/tänker du själv?

Precis som jag skrev tidigare

Lyft röven och gör något IRL, det kommer få TS att må mycket bättre än att huka bakom skärmen.
Citera
2024-02-18, 18:37
Medlem
Tror du är en narkoman som satt det i system. Dom har helt enkelt tröttnat på dig.. Vad är nästa steg i karriären, sälja nyrunkade kallingar till perversa gubbar?
Citera
2024-02-18, 19:06
Medlem
calvinclowns avatar
Jag tror att inget kommer hända men det känns ju som du luras. Jag har fått fel mat två gånger i rad och sedan ett par gånger sporadiskt. Numera beställer jag inte alls ofta foodora. Är trött på att få kall sunk mat som även kan vara någon annans.

Om du nu luras så kanske de dags att sluta äta skräpmat och leva hälsosamt därtill är att tillaga sin egen mat.
Citera
2024-02-18, 19:46
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Precis som jag skrev tidigare

Lyft röven och gör något IRL, det kommer få TS att må mycket bättre än att huka bakom skärmen.
Antagligen felciterar du mig, för jag fattar över huvud taget inte vad du menar, och det har inget samband alls med det jag skrev.
Citera
2024-02-19, 14:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Jag gjorde en beställning via Foodora ikväll och nästan som vanligt fick jag hem fel mat samt att det fattades mat i min hemleverans..

Det händer ganska ofta att jag beställer, och att det är relativt ofta är fel antingen med budet som inte dyker upp eller att det just som ovan fattas varor eller att det är något annat fel.
Jag skriver alltid till kundtjänsten på Foodora när något sådant har inträffat, jag brukar då få pengarna tillbaks och någon liten rabattkod i kompensation.

Idag när jag skrev till deras kundtjänst sa dom att jag inte kunde få några pengar tillbaks för varorna som fattas utan endast på den varan som jag skickade in en bild på och kunde bevisa på att det var fel.
Eftersom att jag har klagat för många gånger så att dom nu misstänker att jag klagar med flit för att få gratis mat..
Det gjorde även inte saken bättre när dom stängde ner chatten när jag inte hade skrivit klart, så att jag var tvungen att skapa en ny chatt.
Det ifrågasatte dem. Och bad mig inte skapa mer chattar i det ärendet.

Men jag undrar vad händer nu?
Kommer dom göra någon polisanmälan?
Jag tycker att det är dom som inte har skött sig, och faktiskt lurar mig som konsument.

Någon som har någon erfarnhet av liknande händelse? vad händer isåfall härnäst?

Inget kommer troligen hända. Har du beställt från samma ställe dom gånger det fattades mat ? Låter väldigt konstigt oftast är det stora problemet att man får maten kall och inte att det fattas något. Om detta stämmer är det inte ditt fel utan stället du beställde maten av som är skyldiga att se till kunden får det man beställt. Bästa är om du slutar handla där dom är verkligen skit och dom tar inte ansvar om man får maten kall eller att det fattas saker.

Enda gången jag skulle beställa där är om man är så pass sjuk och dålig och kan inte gå ut då kylskåpet är tomt annars aldrig.
Citera
2025-01-28, 21:33
Citat:
Det var inte från dom.
Var de inte dom som ringde upp och hotade sina kunder?

De hotade inte bara utan bröt även mot GDPR-lagen och gjorde sig skyldiga till inbrottsförsök, vilket deras dåvarande ägare också erkände via inlägg på Facebook. Men polisen är ju PK så de brydde sig inte trots att dåvarande ägaren och flera fortfarande anställda är kända av polisen och dömda för brott tidigare.

OnT: Jag har också negativa erfarenheter av Foodora då beställningar blivit fel. En gång levererade de till helt fel adress och när jag påpekade det så gav de mig skulden för det trots att jag angav rätt adress vid beställningen och aldrig ens hört talas om adressen som de levererat beställningen till.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in