2024-02-16, 17:49
Medlem
Fast ja tycker det känns tveksamt att pappan ska ha läckt ut det för enligt min magkänsla så vill han nog ha så lite kontakt med henne som det går och jag tror intr ens han svarar på samtal från henne iom att allt ska gå genom deras advokater.
Jag har namnet på den sk fosterpappan då hon glömde ta bort namnet på han en gång när hon visade hans bild från facebook. Jag hittade inget konstigt på hans facebook och inte på hans frus facebook heller. De såg ut att vara vanliga människor. Känns fruktansvärt att hon hänger ut honom då det är de som ger hennes älskade son mat och tak över huvudet och säkert trygghet och stabilitet om det nu stämmer att det är där sonen bor.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej man kan inte ta reda på.detta genom skatteverket men pappan som har vårdnaden kan ha råkat försäga sig, M glömde stänga av ljud när hon gjorde polisanmälan och då nämndes ett samhälle i uppsala kommun och namn på person
2024-02-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Fast ja tycker det känns tveksamt att pappan ska ha läckt ut det för enligt min magkänsla så vill han nog ha så lite kontakt med henne som det går och jag tror intr ens han svarar på samtal från henne iom att allt ska gå genom deras advokater.
Jag har namnet på den sk fosterpappan då hon glömde ta bort namnet på han en gång när hon visade hans bild från facebook. Jag hittade inget konstigt på hans facebook och inte på hans frus facebook heller. De såg ut att vara vanliga människor. Känns fruktansvärt att hon hänger ut honom då det är de som ger hennes älskade son mat och tak över huvudet och säkert trygghet och stabilitet om det nu stämmer att det är där sonen bor.
Ja , jag hittade heller inget knepigt med familjehemmet , någon har ju läckt adress till lejonmamma
2024-02-16, 17:53
Medlem
Citat:
Jag menar det kroppsspråk som personer såg vid umgängena , hur barnen reagerade osv

Jag håller med. Det är svårt att bara lyssna. Jag kan absolut tycka att socialdamerna är stolpiga och otydliga i vad dom menar. Men att Fia är ”känslomässigt otillgänglig” förstår jag precis vad dom menar, (det tycker jag syns dagligen), men eftersom Fia är det så förstår hon ju inte det och det hela blir en karusell. För att Fia ska få hjälp och jobba med det måste hon ju först ha insikt och vara öppen för hjälp!
2024-02-16, 17:54
Medlem
Gick inte vägen för Gulli som ansökt om bland annat umgänge
2024-02-16, 18:45
Medlem
Tydligen kommer svt att sända en programserie om lvu- kampanjen , en av de medverkande är Susanne A
2024-02-16, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nu har hon ju börjat mutea ibland när hon pratar i telefon 😓 vet inte om det är för att det är advokaten hon pratar med för hon sa sist att hon inte kan lita på Lejonmamman och hon tyvker inte om att hon lajvar när de pratar.

Storsint av advokaten att ha överseende, jag hade inte accepterat det.

Citat:
Hon har varit på rättspsyk för ca 3v sen då gjorde de en P7 och hon ska tillbaka för att de vill göra den stora undersökningen också. Det borde vara snart hon måste åka på den för rättegången är 13/3.

P7 alltså, oooookej...
2024-02-16, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon har varit på rättspsyk för ca 3v sen då gjorde de en P7 och hon ska tillbaka för att de vill göra den stora undersökningen också. Det borde vara snart hon måste åka på den för rättegången är 13/3.

Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka

P7 alltså, oooookej...

Vad innebär allt detta? P7? Stora undersökningen?
2024-02-16, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Vad innebär allt detta? P7? Stora undersökningen?

https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/
2024-02-16, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/

Ok. Så "stora undersökningen" innebär Rättspsykiatrisk undersökning right?

Tror ni dom tänker få in henne på rättspsykiatrisk vård på obestämd tid för att få lugn i telefonerna?
2024-02-16, 21:02
Medlem
Citat:
Gick inte vägen för Gulli som ansökt om bland annat umgänge
Wow denna männsika mår ju verkligen inte bra. Är hon dömd för nånting och finns det förundersökning?
2024-02-16, 21:12
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Nej man kan inte ta reda på.detta genom skatteverket men pappan som har vårdnaden kan ha råkat försäga sig, M glömde stänga av ljud när hon gjorde polisanmälan och då nämndes ett samhälle i uppsala kommun och namn på person
Aha jag har missat det, men då borde ju St*bborn *ppsala veta om att de är anmälda isf?
2024-02-16, 21:17
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Ok. Så "stora undersökningen" innebär Rättspsykiatrisk undersökning right?

Tror ni dom tänker få in henne på rättspsykiatrisk vård på obestämd tid för att få lugn i telefonerna?
Nja jag hade faktiskt önskat att hon fick tvångsvård för det är enda vägen för att hon ska må bättre och ha en chans att åtminstone få träffa sonen.
De behöver veta hur de ska döma henne om hon fälls i rätten så det är därför de gör dessa undersökningar.
Får hon på papper att hon är psykiskt sjuk slipper hon fängelse tex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in