Citat:
Ursprungligen postat av
etunabjorn
Om jag hade valt droger skulle jag väl inte starta ett inlägg själv?
Vi vill vara med varandra, men jag förstår från andras synvinkel hur det ser ut, men bara för att vissa saker inte går ihop, så behöver det inte nödvändigtvis betyda att det bara finns ett resultat?
Om 2 st vill samma sak, kan prata och är villiga att ändras är det väl ändå något värt att kämpa för?
Ni skriver typ ”Lämna henne och fortsätt knarka” som att det är mitt ända alternativ, har ni själva haft/har beroendeproblem?
Du tänker sluta knarka? När då? Imorgon? Nästa vecka? När Trump vinner valet?
Snacka går ju.
Du inledde f ö med, och jag citerar: "dels för att jag aldrig kan sluta med droger men jag vill" samt "för jag är inte redo att ändras och jag vill inte".
That's self-defeating loser talk. Kom igen när du faktiskt är villig att förändras, på riktigt.
Om din fråga handlar om erfarenhet av att vara ett självdestruktivt shithead som satt sig själv framför andra? Ja, det har jag. Det går att ändra på, men det tar mer självdisciplin samt självinsikt än vad som är mer än vad mpnga klarar av.
Tror du behöver beroendebehandling, psykolog absolut. Men också att hitta dig själv, utanför medberoende och andra människor som kryckor. Du behöver vara ditt ankare, inte knark, inte din sambo. Du.