Citat:
Ursprungligen postat av
KSOEskribent
Jag tror att du får rätt här. Många arbetarväljare har lämnat S för SD och kommer nu att gå tillbaka till S. Otroligt korkat av SD att gå fram med detta förslag. Socialdemokraterna har dock mycket att bevisa om de ska kunna kalla sig för ett arbetarparti; senaste åren har de profilerat sig främst emot mot kvinnliga storstadsväljare, dvs. mångt och i mycket tjänstemän.
Mycket intressant tråd det här, handlar lika mycket om själva A-kassan som om SD:s tondövhet vad många av deras väljare tycker.
Det här kan mycket väl bli ett rejält magplask för SD.
Jag hoppas inte det, men jag tror faktist att den här gången så har dom noll koll på konsekvenserna.
SD är med och genomför en reform som till största delen drabbar etniska svenskar i 60 årsåldern som har jobbat hela livet.
Samtidigt görs ingenting åt massinvandringen,
Alla SD:s förslag som skulle minska massinvandringen skall utredas och eventuellt genomföras efter valet 2026?
Hade det inte varit mer angeläget att först försämra försörjningsstödet eller ta bort flerbarnstillägget och sen A-kassan?
Fundera lite varför M,KD och L väljer att så snabbt som möjligt vill driva igenom försämringen av A-kassan?
Det tyngsta och mest effektiva frågan/reformen i den borgerliga verktygslådan, att nedmontera A-kassan.
Inte ens Reinfeldt lyckades försämra A-kassan och som Liberalerna säger. Den största reformen av A-kassan på 40 år.
Och SD agerar snällt dörrmatta och alla SD:s reformer skall utredas och eventuellt genomföras efter valet 2026?
Om SD åtminstone ställde krav att få igen ett enda av sina reformer innan dom röstar ja till A-kasse reformen hade jag köpt det.
Men dom lägger sig platt och retar upp sina egna väljare för ingenting?