2024-02-16, 00:22
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Haha, hur i helva helvete tänkte du här?!😄

Snälla, kan din tröga självmedicinerade sönderbenzade hjärna redogöra för mig varför det skulle vara lägre risk att man hamnar i ett missbruk om det sker utan extra kontroller?😄 Hur ökar risken om du har fler kontroller än om det endast är du ensam som håller koll?

Låt mig gissa — Big-Farma-vaxxxer-flat-earth-judar-elit-conspericy-turning-the-freaking-frogs-gay-ödlemänniskor-illu minati?

Förklara gärna utförligt steg för steg hur du resonerar. Ju mer detaljerat desto roligare!

Låt mig gissa — du är benzad just nu? Självmedicinerad med oklara substanser från random langare — allt för att skydda dig själv mot big pharma?🤣

Fyfan vad trött jag är på den här antivetenskapliga och kunskapshatande underdogmentaliteten. Du är inte cool, och du är inte mer kunnig för att du inte klarade grundskolan. Dr. Homeless Al C. Oholic på youtube, Trump eller din langare är inte mer trovärdiga än världens samlade forskning av alla människor genom hela mänsklighetens historia.

Och du är ett riktigt äckligt jävla svin som uppmuntrar folk som mår dåligt att ”självmedicinera” kraftigt beroendeframkallande droger och samtidigt uppmuntrar dem att inte söka vetenskapligt bevisat fungerande vård

*Spottar i ditt ansikte*

Moooget!

Det är väl inte mitt fel att du inte kan hantera droger i brukande form. Finns dom som självmedicinerar och sköter både jobb samt familj.

*Ger en pung spark*
Citera
2024-02-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Beror på vilken typ av ångest du har och hur pass svår dvs livshandikappande den är.

Stesolid är ju väldigt allround och funkar ypperligt mot tex panikångest pga det snabba påslaget och är betydligt lättare att få recept på än tex Xanor.

Xanorens fördel är att du inte blir lika seg som av högre dos Stesolid utan mer klar i skallen och effekten går fortare ur systemet.

Vid grav GAD så är det Iktorivil som gäller. Noll flumeffekt utan bara 100 % ångestdämpning.

En dos morgon och en dos kväll håller dig normal och ångestfri hela dygnet och har du tur kan du ligga på samma dos i typ 20 år utan doshöjning eller abstinens (fråga mig inte varför).

I brist på Iktorivil så funkar Stesolid också på grav GAD pga den långa halveringstiden men toleransen kommer snabbt tyvärr även om den kommer ännu snabbare på Xanor.

Glöm Lyrica direkt.

Extremt snabb toleransutveckling och avtändningen om du måste sluta är som en blandning av Heroin och Benso AT på samma gång.

Känner bla en fd pundare som har missbrukat allt som går även tunga saker som Heroin och Fentanyl och idag är ren ifrån allt förutom Lyrica då det i stort sett är omöjligt att lägga av med.

Personen ifråga får dock sin Lyrica ifrån sjukvården idag som medicinering emot ångest trots missbrukstämpeln i journalen. På det sättet så kan de följa upp och ha koll på personen som annars hade köpt svart och självmedicinerat.

Minns den tiden då Lyrica ansågs harmlöst och skrevs ut kartongvis till väldigt mycket psykpatienter med löftet om att det inte var beroendeframkallande öht.
Var en läkare som försökte få in mig på lyrica men jag tyckte jag fick såna krypningar i benen så jag slutade självmant. Jävla tur med tanke på vad du skriver!
Citera
2024-02-16, 01:04
Medlem
psykoshippiens avatar
Skulle nog gett mig på bakomliggande orsaker, d.v.s. medicinera mot det biofysiska svar som är ångest innan benso. Är inget roligt steg att gå ner i benso-träsket oavsett sida av lagen man är på. Men är det vägs ände så funkar ju benso ganska bra, ja.
Citera
2024-02-16, 01:29
Medlem
XU94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad gör man under de perioder man har 10-20 attacker om dagen?

Det kan göra det. Men då tappar man lite kontrollen över vad man gör, eftersom man faktiskt inte ska vara vaken på den.

Men hörde någon sa att det kommer en ny ångestmedicin. Sedan tappade jag bort vad det skulle varit.

Till TS: Försök inte få benso. Du kommer bara bli ledsen när de tar bort den. De ska ta bort benso för alla inom psykiatrin. Den första som ryker är alprazolam. Flera regioner har redan nolltolerans på att skriva ut den. Man ska bara ha dem som kan behövas i epilepsivård, diazepam och klonazepam. Sobril kommer troligen bli kvar i låga styrkor.

Så om du får livet tillbaka kommer det bara kännas extra hårt då den tas bort igen. Tycker om du behöver, ska satsa på diazepam eller Sobril, som är dem som kommer finnas kvar längst.

Jag är också en sådan som testat allt för panikångest (även Lyrica, den var skit för just mig). Massa antidepressiva i olika klasser, antihistaminer och neuroleptika. Jag är inte heller hjälpt av diazepam eller Sobril. Sedan klart jag testat metoder utan medicin eftersom jag levde upp till jag var över 30 år innan jag fick hjälp. Ungefär allt.

När min panikångest försvann fick jag livet tillbaka. Jag var sedan några år väldigt framgångsrikt behandlad för två andra mentala sjukdomar, så det var verkligen väldigt bra ett tag. Jag hade ett väldigt, väldigt bra liv under de åren. Och då talar vi inga stora doser medicin.

Jag vet att andra anser det är fusk att man får hjälp till sist. Men mycket i livet är kamp, så vissa saker ska man få gratis.

Jag tror inte att du kommer att klara att hantera medicin utan uppbackning av läkare. Jag har inga problem med mina alpra, för jag har flera recept men de ligger på intervall. Då vet jag att detta är vad som gäller. Inte så att jag skulle ta fler på kul, men det är en glidande skala hur mycket man vill ha hjälp med och hur mycket man vill stå ut. När man medicinerat bort paniken så kanske man vill medicinera bort en riktigt dålig dag och annan typ av ångest med.

Jag har en plan själv hur jag ska klara att trappa lite på min medicin, istället för att bara dö när de slutligen säger nej till alla, och denna innefattar ångestlindring. Men ska hålla den för mig själv ett tag.

Du har Aplra utskrivet? Får man fråga vilken dos du ligger på?

Vad menar du med att jag inte kommer klara det utan "uppbackning" av läkare?

Får man fråga hur din ångest påverkade dig så pass mycket att läkaren skrev ut Alpra åt dig? När var detta? Har du någon tips på hur man ska bemöta/prata med läkarna för att dom ska kunna skriva ut Alpra?

Min ångest är konstant och jag undviker alla människor och alla offentliga platser. Jag isolerar mig själv hemma väldigt länge åt gången och går ut när jag absolut MÅSTE men även då kan jag be andra göra mina ärenden då jag inte klarar av det själv. Man känner sig handikappat på något sätt. Jag har t.ex inget jobb pga av det och det känns tungt att vara sjukskriven och vara inlåst i sitt eget hem. Det verkar som varje läkare inte bryr sig alls om hur det påverkar mig. Jag har försökt i över 10 år hantera det på olika sätt och med olika mediciner men inget har bitit på mig än med Alpra och det är så jävla typiskt att det är just den medicinen som dom nästan aldrig skriver ut.
Citera
2024-02-16, 01:47
Medlem
Jormapormas avatar
Du får till sin höjd Sobril. Stesolid om du har jättetur.
Citera
2024-02-16, 02:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XU94
Du har Aplra utskrivet? Får man fråga vilken dos du ligger på?

Vad menar du med att jag inte kommer klara det utan "uppbackning" av läkare?

Får man fråga hur din ångest påverkade dig så pass mycket att läkaren skrev ut Alpra åt dig? När var detta? Har du någon tips på hur man ska bemöta/prata med läkarna för att dom ska kunna skriva ut Alpra?

Min ångest är konstant och jag undviker alla människor och alla offentliga platser. Jag isolerar mig själv hemma väldigt länge åt gången och går ut när jag absolut MÅSTE men även då kan jag be andra göra mina ärenden då jag inte klarar av det själv. Man känner sig handikappat på något sätt. Jag har t.ex inget jobb pga av det och det känns tungt att vara sjukskriven och vara inlåst i sitt eget hem. Det verkar som varje läkare inte bryr sig alls om hur det påverkar mig. Jag har försökt i över 10 år hantera det på olika sätt och med olika mediciner men inget har bitit på mig än med Alpra och det är så jävla typiskt att det är just den medicinen som dom nästan aldrig skriver ut.

Jag har alpra utskrivet. 1mg/dag. Samma som min startdos.

Det är svårt att inte ta för hög dos eller för ofta, om man nu inte är stenhård med sig själv.

Ångesten påverkade mig i perioder då jag hade extrema panikattacker då jag inte kunde göra något, t ex så kunde jag sluta dricka vatten, äta och sova i flera dygn. Dvs ibland hade jag inte panikångest. Jag var bättre på att hantera annan sorts ångest, även om det var svårt. Jag har fortfarande känslighet för stress och det kommer aldrig gå bort, går inte bort med mediciner och går inte att träna bort. Ju mer mentalt utbränd jag blir, desto svårare är det att försöka klara av stressen.

Kan du inte fungera alls behöver du ju hjälp. Läkare tycker nog att om du är hemma sjukskriven behöver du ingen hjälp för du jobbar ju ändå inte då och kan hinna med att må dåligt. Tror inte de bryr sig att hela ditt liv går och du har ingen kvalitet i ditt liv.

Jag var färdig som människa när jag fick alpra. Men man kan vara det idag och inte få någon benso alls. Så det spelar ingen roll hur svårt du än har det. De skriver inte sådant.

Läkare har sagt som jag vet att "Beroende är värre än att vara död".

Nu hoppas jag att jag har fel. Och att du får hjälp. Men det är en hatad medicin av läkarna.
Citera
2024-02-16, 06:31
Medlem
Zenabs avatar
Börja käka benzo om du vill fucka upp ditt liv fullständigt.

Antar att salt och vatten inte är något för dig.
Citera
2024-02-16, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
SSRI är inte skräp utan har visat sig vara en mycket verkningsfull medicin för många.
Utan den hade många fått lida ordentligt.
Det är din kommentar som är skräp.

Det finns många forum som tar upp just dessa läkemedel och dess biverkningar. Läs dom kommentarerna från användare och återkom efter.
Användarna av läkemedlet berättar en helt annan syn än läkare som fått för sig att detta är en mirakelmedicin.
Den förstör liv rakt igenom på alla plan.
Citera
2024-02-16, 07:25
Medlem
Permafloxs avatar
För fan uttryck din oro och fråga om det? Du skall själv ha möjlighet att delta i din vård.
Citera
2024-02-16, 07:43
Medlem
Muppetys avatar
Har ätit Iktorivil i ca 20 år (samt Lyrica i ca 5 år) o har inte haft en enda allvarlig ångestattack sen jag började med de. Jag har olika sorters ångest, GAD, vilket Iktorivilen hjälper mot, rastlöshetsångest, vilket Lyrica hjälper mot, samt paranoid ångest, vilket Paliperidon (tidigare Haldol) hjälper mot. Får även ångest om jag slutar med mina Venlafaxin (antidepressiv), men kan inte kategorisera den ångesten.

Theralen har jag också som jag kan få ta extra av, men använder det bara för sömnen (samt Imovane). Theralen är lugnande, men inte ångestdämpande.

Men min läkare säger, om Iktorivilen; -Ingen läkare skulle sätta in det här idag! O om Lyrican säger han att jag "lurat" honom att skriva ut det... Det var inget lur, jag sa att jag testat den på egen hand o sa att den dämpar min rastlöshet, så jag ville ha den också o fick den. Fast senare blev den narkotikaklassad, så dom är väl inte så pigga på att skriva ut den heller?

I början missbrukade jag alla sorters benzo på egen hand, men blev inlagd för avgiftning. Det gick inte, jag började gå bärsärk på avdelningen efter 4 dagar utan. Då fick jag ett nedtrappningsschema på Sobril. Nästa läkare bytte ut den mot konstant dos Xanor o nästa läkare igen bytte den mot Iktorivil o den har jag fortsatt att få utskrivet under 10-15 läkare. Men jag har lyckats gå från 4 mg till 2 mg dagligen i.a.f.
Citera
2024-02-16, 08:50
Medlem
Otroligt svårt att få utskrivet, och svårt att lägga av med, har trillat dig några gånger på både benzo och lyrica.
Aldrig haft sån sinnesro som på alpra, helt underbart.
Men gör dig själv en tjänst, börja aldrig!
Citera
2024-02-16, 09:08
Medlem
Det jag tycker är märkligt är varför man inte i större utsträckning försöker hitta anledningen till varför man drabbas av ångest.

Ångest utlöses av en eller flera faktorer.

Det kan ingå som en varningssignal från det undermedvetna.
Ibland kan man ex.vis relatera stress till ångest.

Jag tror man i större grad skulle undersöka bakomliggande faktorer som utlöser ångest.

Har själv erfarenhet av detta då jag för ett antal år sedan drabbades av ångest, vilket var nytt för mig.
Gick till läkaren och fick utskrivet Citalopram. Men denne tyckte också att jag borde kontakta en psykolog.
Hade kanske "tur" och fick en mycket bra kvinna som jag gick hos ett antal gånger. Det hjälpte mig att se ångesten på ett nytt sätt.
Idag är jag sedan ett antal år fri från både ångest och medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in