Citat:
Ursprungligen postat av
XU94
Har testat det mesta som SSRI, SNRI och lite annat mot ångest och panikångest utan framgång. Vad kommer näst som läkaren kan rekommendera? Själv funderar jag på Lyrica eller Alprazolam. Jag vet att det sistnämnda är svår men har haft det utskrivet tidigare i några år. Testat att vara utan Alprazolam i några år men ångesten är svår och blir jobbigare för varje dag. Som sagt testat det mesta men inget biter på mig. Har försökt sysselsätta mig själv med saker som gymmet, pronemader och umgås med folk man känner sig trygg med men tycker att det inte hjälper alls. Är i väldigt desperat behov av hjälp för som det är nu så är det inte hållbart alls. Tror ni läkaren kan tänkas att låta mig testa på Lyrica eller Alprazolam? Hur måste jag framföra min talan så jag når fram till dom? Jag är ganska less på alla läkarbesök som inte leder någonstans. Vill heller inte börja självmedicinera och hamna i ett missbruk så det går bort. Uppskattar all tips och råd

Hur länge har du testat gym, motion och annat? Hur ser det ut med maten?
Xanor eller Lyrica löser inget annat än tillfällig och gör allt svårare längre fram, det går fort tills du inte kan göra något utan.