2024-02-16, 09:24
Medlem
Köp en hund
Det minskar attacker
Sen kommer du ut mer
Medicin mot ångest tar ju inte hand om själva grundproblemet
Det lägger locket på
Sen kanske du behöver medicin ibland

Det bästa med ångest är att det faktiskt går över
Och man kan lära sig bemästra det

Jag går och lägger mig med mina hundar ett par timmar när jag får ångest
Sen går vi ut
Jag har bara en tablett mot depression nu
Inget annat
Citera
2024-02-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XU94
Du har Aplra utskrivet? Får man fråga vilken dos du ligger på?

Vad menar du med att jag inte kommer klara det utan "uppbackning" av läkare?

Får man fråga hur din ångest påverkade dig så pass mycket att läkaren skrev ut Alpra åt dig? När var detta? Har du någon tips på hur man ska bemöta/prata med läkarna för att dom ska kunna skriva ut Alpra?

Min ångest är konstant och jag undviker alla människor och alla offentliga platser. Jag isolerar mig själv hemma väldigt länge åt gången och går ut när jag absolut MÅSTE men även då kan jag be andra göra mina ärenden då jag inte klarar av det själv. Man känner sig handikappat på något sätt. Jag har t.ex inget jobb pga av det och det känns tungt att vara sjukskriven och vara inlåst i sitt eget hem. Det verkar som varje läkare inte bryr sig alls om hur det påverkar mig. Jag har försökt i över 10 år hantera det på olika sätt och med olika mediciner men inget har bitit på mig än med Alpra och det är så jävla typiskt att det är just den medicinen som dom nästan aldrig skriver ut.

Oj vad jobbigt
Vilken svår ångest
Gör du något själv för att det ska bli bättre
Citera
2024-02-16, 09:47
Du kan nog inte bestämma vad du får utskrivet
Citera
2024-02-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Var en läkare som försökte få in mig på lyrica men jag tyckte jag fick såna krypningar i benen så jag slutade självmant. Jävla tur med tanke på vad du skriver!
Kan säga som såhär att jag är 100 % komfortabel med Bensodiazepiner men skulle aldrig någonsin röra Lyrica.

Dels med tanke på toleransutvecklingen som är brutal och dels AT:n när du tvingas sluta som är lika brutal som Heroin + Bensodiazepiner på samma gång som jag skrev.
Citera
2024-02-16, 10:22
Citat:
Har testat det mesta som SSRI, SNRI och lite annat mot ångest och panikångest utan framgång. Vad kommer näst som läkaren kan rekommendera? Själv funderar jag på Lyrica eller Alprazolam. Jag vet att det sistnämnda är svår men har haft det utskrivet tidigare i några år. Testat att vara utan Alprazolam i några år men ångesten är svår och blir jobbigare för varje dag. Som sagt testat det mesta men inget biter på mig. Har försökt sysselsätta mig själv med saker som gymmet, pronemader och umgås med folk man känner sig trygg med men tycker att det inte hjälper alls. Är i väldigt desperat behov av hjälp för som det är nu så är det inte hållbart alls. Tror ni läkaren kan tänkas att låta mig testa på Lyrica eller Alprazolam? Hur måste jag framföra min talan så jag når fram till dom? Jag är ganska less på alla läkarbesök som inte leder någonstans. Vill heller inte börja självmedicinera och hamna i ett missbruk så det går bort. Uppskattar all tips och råd

Hur länge har du testat gym, motion och annat? Hur ser det ut med maten?
Xanor eller Lyrica löser inget annat än tillfällig och gör allt svårare längre fram, det går fort tills du inte kan göra något utan.
Citera
2024-02-16, 10:53
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Har testat det mesta som SSRI, SNRI och lite annat mot ångest och panikångest utan framgång. Vad kommer näst som läkaren kan rekommendera? Själv funderar jag på Lyrica eller Alprazolam. Jag vet att det sistnämnda är svår men har haft det utskrivet tidigare i några år. Testat att vara utan Alprazolam i några år men ångesten är svår och blir jobbigare för varje dag. Som sagt testat det mesta men inget biter på mig. Har försökt sysselsätta mig själv med saker som gymmet, pronemader och umgås med folk man känner sig trygg med men tycker att det inte hjälper alls. Är i väldigt desperat behov av hjälp för som det är nu så är det inte hållbart alls. Tror ni läkaren kan tänkas att låta mig testa på Lyrica eller Alprazolam? Hur måste jag framföra min talan så jag når fram till dom? Jag är ganska less på alla läkarbesök som inte leder någonstans. Vill heller inte börja självmedicinera och hamna i ett missbruk så det går bort. Uppskattar all tips och råd

Skulle det underlätta om du fick en vän du fick umgås 24 timmar med i resten av ditt liv?

Skulle du kunna tänka dig bo utomlands?
Citera
2024-02-16, 10:57
Medlem
Ta aldrig benzo. Läskigt att de inte går ut med hur sjuka biverkningar benzo har. Om man slutar med benzo tvärt kan man dö. Va händer om leveransen på benzo plötsligt upphör' ursh. Och man kan få trippiga psykadeliska effekter när man slutar som tar ett tag att gå över tror ja så rätt läskigt att ens sluta.

Ketmin är nog rätr mild om man inte tar för mkt lång tid. Läkaren skriver dock ut det till akuta fall som självmordsbemägna. Microdosera ketamin och dricka grönt tee samtidigt för att skydda pissblåsan är nog det mildste ångest befriande drogen för många. Slår uu olika på olika hjärnor. Keta är bevisat att till pch med sjapa nya nuroner i hjärnan.
Citera
2024-02-16, 11:20
Medlem
Citat:

Microdosering av MDMA. Också något som skulle kunna funka bra i längden är microdosering av psykadeliska svampar. Kommer vara framtiden medicin mot depression och ångest
Citera
2024-02-16, 11:52
Medlem
Citat:

Diazepam för lindra symtom.

Pscilocobyn för permanent effekt.
Citera
2024-02-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Du kan nog inte bestämma vad du får utskrivet

I praktiken kan man sällan det. Men enligt patientlagen så ska man få vara delaktig i sin vård. Alltså är det egentligen inget fel att be sin läkare om benso om du har relevant problematik. Men socialstyrelsen har sina åsikter som förhindrar de läkare som är på något plan kompetenta. De andra läkarna som vägrar icke ironiskt gör det eftersom att de blivit pargrafryttare snarare än läkare. Tragiskt men sant.
Citera
2024-02-16, 12:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Varför måste man äta läkemedel överhuvudtaget? Vad som fungerar mot psykisk ohälsa såsom panikångest och ångest är att vistas utomhus och få sol på sig och fysisk träning. Skogspromenader är inte fel, en längre cykeltur och eventuellt KBT-behandling, där man utsätts för "faran" och lär sig att överkomma densamma skulle jag rekommendera före medicinering alla dagar i veckan.
Citera
2024-02-16, 13:04
Medlem
DroidBishops avatar
Ät bara biff, ägg och vatten. Problem löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in