2024-02-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har tittat på studiosnacket igen och stör mig så jävligt på Helena som i alla situationer är mesig och timid, utom när det kommer till Wolfgang.
Hon hånfnissar när han säger att det gäller att samla laget och skapa sammanhållning. När Yvette frågar vad hon flinar åt så är Helena spydig och menar att är ju så roligt med Wolfgangs råd för han själv agerade aldrig så när han var tränare. Han kastade saker och hade sig.

Ja det är möjligt men det där bråket får hon fan ta utanför bild. Varenda jävla gång hon kommenterar gubben så gör hon det sarkastiskt och nedlåtande. Sopa är vad hon är.

I de lugnaste vatten simmar..….

Eller vad är det det heter nu igen…en gång mobbare alltid mobbare? Eller?

Hänvisar till Björn Ferrys ord från 2014;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ferry-pekar-ut-ekholm-som-mobbare-1

Förre skidskyttestjärnan Björn Ferry anklagar landslagskollegan Helena Ekholm för att vara en mobbare i sin nyskrivna biografi ”Ferry Tales”.

– Tjejerna drabbades hårt av det här. De mådde så dåligt att de inte vill tävla, säger Ferry till Expressen.

OS-guldmedaljören från Vancouver 2010 anklagar fyra kvinnliga åkare, bland annat tvåfaldiga VM-guldmedaljören Helena Ekholm, för att frysa ut ett par andra i landslaget.

”Ingela Andersson var uttagen till stafetten men ville inte åka, hon var så rädd för vad de fyras gäng skulle tycka om det inte gick bra, och Anna Karin Strömstedt fick som av en händelse en diffus känning i halsen på morgonen”, skriver Ferry i boken som Expressen tagit del av.

Om vi kokar ner det, vad talar för att den gode Ferry skulle hitta på en sådan sak?

Till saken hör att jag också observerade minspelet hos Ekholm.

Uppenbart är det att hennes karriär varit högst medelmåttig men att Pichler med sin fighting spirit gjorde henne obekväm nog för och faktiskt vinna tävlingar under karriären. Det jävlar anamma hon faktiskt behövde, det fick hon av Pichlers personlighet.

Att sitta och indirekt håna Pichler när han de facto gjort så jävla mycket för henne och de andra, det är så småaktigt så det finns inte.
Citera
2024-02-15, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
De är väl mediatränade. Sedan har ingen av dem (svenskarna) auran av att vara en riktigt tjurig eller egensinnig vinnartyp. Det är nog lite för många tävlingar i ett och samma mästerskap inom skidskytte. Det gör att det bara är att se framåt om det skulle gå åt pipan i en tävling. Till sist har de bara det sista loppet kvar men då ser de fram emot det loppet. Fler borde ha samma vinnarskalle som Pichler. Det hade åtminstone blivit bättre TV då..

När VM går varje år blir det inte lika prestigefyllt att vinna. Det tappar sin exklusivitet och efter några år finns mängder med vm-medaljörer på touren.
Citera
2024-02-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Det som förvånar mig är brist på vinnarinstinkt och känslor hade jag varit aktiv och skjutit så kass hade jag varit djäkligt besviken, ledsen, förbannad brutit ihop och kommit igen. Nu verkar det mest vara en axelryckning. Som att man inte bryr sig och är mätt.

Ja jämför Foppa när han var lite besviken på domaren Bengt
Citera
2024-02-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Låt mig säga så här: Vem ska ta över som är rimlig för Sverige att kunna lösa som ersättare?

Jag vill ha in Mazet som tränare.

Jag vill ha slut på gulligullet och mysbakandet som råder just nu med Brorsson vid rodret och bästa kompisen Lukas vid matbordet.

Jag vill ha stenhård fight spirit och jävlar anamma a la Pichlers ledning. Jag vill ha in Mazet. Där börjar vi.

Kosta vad det kosta vill. Herregud, inget ont om den där Hagström skyttetränaren, men det lär väl de flesta se att han inte andas framtidspotential. Ser ni någon hunger hos den killen?

Jag säger som Pichler! Gör som Norge gjort!

https://www.svt.se/sport/skidskytte/wolfgang-pichlers-forslag-kop-norges-skyttetranare

De svenska skidskytteåkarnas misslyckade skytte har varit ett hett diskussionsämne under säsongen.

Den tidigare tränaren, Wolfgang Pichler, föreslår nu att Sverige borde köpa Norges skyttetränare Siegfried Mazet.

– Betala Siegfried 200 000 euro och så har vi den bästa skyttetränaren i världen, säger han i Vinterstudion.
Citera
2024-02-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
När VM går varje år blir det inte lika prestigefyllt att vinna. Det tappar sin exklusivitet och efter några år finns mängder med vm-medaljörer på touren.

Njae jag köper inte det argumentet.

Fourcade hade också massa VM regelbundet. Men det är ANTALEN medaljer han tog som räknades. Inte hur många VM han hade deltagit i.
Citera
2024-02-15, 22:23
Avslutad
Alltså Johannes Lukas, vad är det för tvättäkta narcissist och psykopat egentligen? Han kan inte ta kritik för fem öre, blir okontrollerat arg och upprörd när man ställer relevanta frågor och för att inte tala om hans idiot-vrål när han hejar på åkarna vid banan, Hanna måste ju blivit vettskrämd av att lyssna på den dåren inför sista skyttet.

Pichlers råd om att "ta en öl" har mycket bäring, det gäller att samlas kring något social förtäring och insupa förlusten som ett lag, vilket jag tror de inte gör just nu. Alla sitter väl uppdelade var för sig och är halvnöjda och helt i osynk med övriga i landslaget.

De norska åkarna hade garanterat tagit Pichlers råd på ett helt annat sätt, de hade nog laddat upp en insta-bild med hela gänget samlat med varsin öl och skålat för kommande tävlingar, dels för att de har bättre sammanhållning men också för att de har mer självdistans samt lyssnar på äldre kunniga tränare.

Sebbes suckande och hånande av Pichler var också tragiskt att se, vilken nolla. Hoppas de aldrig tar en enda medalj eller VC-seger mer i deras karriärer.
Citera
2024-02-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Det som förvånar mig är brist på vinnarinstinkt och känslor hade jag varit aktiv och skjutit så kass hade jag varit djäkligt besviken, ledsen, förbannad brutit ihop och kommit igen. Nu verkar det mest vara en axelryckning. Som att man inte bryr sig och är mätt.

Du berör den svenska mentaliteten i ett nötskal där gruppbekvämlighet sätts först. Mysigt och roligt ska det vara. Allt annat kommer sedan.

Det är därför Pichler trycker på det de övriga inte vill se. Att vi behöver få in nytt blod. Utländskt. Där Sebbe och Hanna kan få fart på psyket och lägga bekvämligheten åt sidan.

Först då växer man. Krävs inte mycket hjärnaktivitet för och inse faktum.
Citera
2024-02-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Alltså Johannes Lukas, vad är det för tvättäkta narcissist och psykopat egentligen? Han kan inte ta kritik för fem öre, blir okontrollerat arg och upprörd när man ställer relevanta frågor och för att inte tala om hans idiot-vrål när han hejar på åkarna vid banan, Hanna måste ju blivit vettskrämd av att lyssna på den dåren inför sista skyttet.

Pichlers råd om att "ta en öl" har mycket bäring, det gäller att samlas kring något social förtäring och insupa förlusten som ett lag, vilket jag tror de inte gör just nu. Alla sitter väl uppdelade var för sig och är halvnöjda och helt i osynk med övriga i landslaget.

De norska åkarna hade garanterat tagit Pichlers råd på ett helt annat sätt, de hade nog laddat upp en insta-bild med hela gänget samlat med varsin öl och skålat för kommande tävlingar, dels för att de har bättre sammanhållning men också för att de har mer självdistans samt lyssnar på äldre kunniga tränare.

Sebbes suckande och hånande av Pichler var också tragiskt att se, vilken nolla. Hoppas de aldrig tar en enda medalj eller VC-seger mer i deras karriärer.

Har noterat detta. Oavsett ska han ha tack för alla prestationer som gjorts under hans ledning men det är dags att han också ser över sitt. Tror i nuläget att han är rätt frustrerad och tror att han skulle må bra av en nystart.

Ibland är att gå skilda vägar det bästa som kan hända. Det är bara och kolla på fotbollen!

Jag tror på Milano-OS.

Tror Elvira får möjlighet och lyckas då. Men jag vill att det sker under någon annan än Lukas.
Citera
2024-02-15, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia

I de lugnaste vatten simmar..….

Eller vad är det det heter nu igen…en gång mobbare alltid mobbare? Eller?

Hänvisar till Björn Ferrys ord från 2014;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ferry-pekar-ut-ekholm-som-mobbare-1

Förre skidskyttestjärnan Björn Ferry anklagar landslagskollegan Helena Ekholm för att vara en mobbare i sin nyskrivna biografi ”Ferry Tales”.

– Tjejerna drabbades hårt av det här. De mådde så dåligt att de inte vill tävla, säger Ferry till Expressen.

OS-guldmedaljören från Vancouver 2010 anklagar fyra kvinnliga åkare, bland annat tvåfaldiga VM-guldmedaljören Helena Ekholm, för att frysa ut ett par andra i landslaget.

”Ingela Andersson var uttagen till stafetten men ville inte åka, hon var så rädd för vad de fyras gäng skulle tycka om det inte gick bra, och Anna Karin Strömstedt fick som av en händelse en diffus känning i halsen på morgonen”, skriver Ferry i boken som Expressen tagit del av.

Om vi kokar ner det, vad talar för att den gode Ferry skulle hitta på en sådan sak?

Till saken hör att jag också observerade minspelet hos Ekholm.

Uppenbart är det att hennes karriär varit högst medelmåttig men att Pichler med sin fighting spirit gjorde henne obekväm nog för och faktiskt vinna tävlingar under karriären. Det jävlar anamma hon faktiskt behövde, det fick hon av Pichlers personlighet.

Att sitta och indirekt håna Pichler när han de facto gjort så jävla mycket för henne och de andra, det är så småaktigt så det finns inte.

Det där hade jag helt glömt av, så typiskt att den mest inställsamma och flinande tjejen är den som går mest bakom ryggen och fryser ut. Bra att det kom fram igen, för jag har samma teori om Hanna Öberg, hon är också urtypen av en mobbare, ingen verbal eller fysisk sådan, utan mer som Helena, fryser ut. Det skulle i så fall förklara Stinas förfall och Tildas mående. Ingen uppstickare är väl välkommen i "de fyras gäng 2.0".
Citera
2024-02-15, 22:33
Medlem
Citat:
Det där hade jag helt glömt av, så typiskt att den mest inställsamma och flinande tjejen är den som går mest bakom ryggen och fryser ut. Bra att det kom fram igen, för jag har samma teori om Hanna Öberg, hon är också urtypen av en mobbare, ingen verbal eller fysisk sådan, utan mer som Helena, fryser ut. Det skulle i så fall förklara Stinas förfall och Tildas mående. Ingen uppstickare är väl välkommen i "de fyras gäng 2.0".

Hon är urtypen av tjejmobbaren.

Du ser de ofta som den populära och snygga tjejen i gruppen. Bakom ytan råder en falskhet utan dess like.
Citera
2024-02-15, 22:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Vad är det för jävla p-sykon som hittat till den här tråden och spammar inlägg efter inlägg, sida upp och sida ner som ett skållat troll?

En av dem har också bara 2 inlägg gjorde enligt sin profil trots att varannat inlägg i tråden är gjort av den personen.
Citera
2024-02-15, 22:36
Medlem
Citat:

Kan absolut ligga något i det.

Oavsett köper jag absolut det om harmonin i det norska landslaget, vilket är totalt i kontrast mot vad vi upplever med våra herrar i synnerhet. Klart som fasen norrmännen hade tagit emot Pichlers råd om öl. Vinnarmentaliteten finns där, då är man avslappnad med resten. Resultaten kommer automatiskt.

Jag vill trycka på vikten av rätt tränare i det norska laget. Man ska inte underskatta den faktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in