2024-02-15, 20:49
Medlem
Det som förvånar mig är brist på vinnarinstinkt och känslor hade jag varit aktiv och skjutit så kass hade jag varit djäkligt besviken, ledsen, förbannad brutit ihop och kommit igen. Nu verkar det mest vara en axelryckning. Som att man inte bryr sig och är mätt.
Citera
2024-02-15, 21:12
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Hanna var ju självklart tvungen att chansa lite på sista skyttet, ibland lyckas det men tyvärr inte idag. Åkformen har hon helt klart. Mona bör inte tas ut till stafetten, alldeles för mentalt svag i avgörande skytten vilket man sett flertalet ggr.
Linn har en axel som ska opereras och det ser man på åktid men tycker ändå att hon bör köra andra sträckan

De sköt sämre än både Grekland och Rumänien.
Fiasko
Citera
2024-02-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Nära skjuter ingen hare med tolv extraskott.

Suverän oneliner! 🤩🤩🤩
Citera
2024-02-15, 21:14
Medlem
Jag fattar inte hur man kan ogilla Johan Kücukaslan. Jobbar på bra med intressanta reportage. Kanske lite jobbig personlighet, men jämför man med resten av stollarna på SVT så känns han betydligt mer seriös.
Citera
2024-02-15, 21:15
Medlem
flippwrs avatar
Fy så värdelöst våra åkare skjuter! Sparka skjuttränarna!!
Citera
2024-02-15, 21:23
Medlem
Addhocs avatar
Har tittat på studiosnacket igen och stör mig så jävligt på Helena som i alla situationer är mesig och timid, utom när det kommer till Wolfgang.
Hon hånfnissar när han säger att det gäller att samla laget och skapa sammanhållning. När Yvette frågar vad hon flinar åt så är Helena spydig och menar att är ju så roligt med Wolfgangs råd för han själv agerade aldrig så när han var tränare. Han kastade saker och hade sig.

Ja det är möjligt men det där bråket får hon fan ta utanför bild. Varenda jävla gång hon kommenterar gubben så gör hon det sarkastiskt och nedlåtande. Sopa är vad hon är.
Senast redigerad av Addhoc 2024-02-15 kl. 21:36.
Citera
2024-02-15, 21:41
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Vem har sagt detta och stångat sig blodig?😉 Pichler har helt rätt. In med nytt blod är en självklarhet.
Det du har gjort Ten, er ikke annet enn å forsøke å plagiere en analyse som en annen hadde for nesten et år siden, uten at du har lykkes spesielt godt. Det å erstatte poengene med floskler og usakligheter, og gnälle om det absolut hele tiden, får bare folk til å vende seg i mot det. ( Har vært tider da jeg har vært så less på ditt gnäll, at jeg har vært nære ved å vende meg bort fra min egen analyse )

"2023-04-08, 23:09 Hanna Öberg - Är det över?
Postat av Ski-entusiasten
Hanna Öberg er den perfekte skidskytt på mange sett. Jevngod på skidor og i skytte. Man kan aldrig ! regne bort henne på forhånd. Men samtidig.. behøver man heller ikke lenger alltid regne MED henne i varje lopp. Just der tycker jeg vel ikke at utviklingen har varit som forventet etter at den akk så emosjonelle, men samtidig så kompromissløse og benharde Pichler ble erstattet av den mer konfliktredde og pratglade Lucas.
Etter min mening gorde Pichler mirakler med utviklingen av svenska skidskyttere, medan Lucas aldri klarade av å videreutvikle arven etter honom. Med det utganspunktetet han tok over, burde det svenske damlandslaget nu ha varit like dominerende som det norske herrlandslaget. Ikke bare i mesterskap, men HELA sesongen gjennom."
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2024-02-15 kl. 22:13.
Citera
2024-02-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Det som förvånar mig är brist på vinnarinstinkt och känslor hade jag varit aktiv och skjutit så kass hade jag varit djäkligt besviken, ledsen, förbannad brutit ihop och kommit igen. Nu verkar det mest vara en axelryckning. Som att man inte bryr sig och är mätt.

De är väl mediatränade. Sedan har ingen av dem (svenskarna) auran av att vara en riktigt tjurig eller egensinnig vinnartyp. Det är nog lite för många tävlingar i ett och samma mästerskap inom skidskytte. Det gör att det bara är att se framåt om det skulle gå åt pipan i en tävling. Till sist har de bara det sista loppet kvar men då ser de fram emot det loppet. Fler borde ha samma vinnarskalle som Pichler. Det hade åtminstone blivit bättre TV då..
Citera
2024-02-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Suverän oneliner! 🤩🤩🤩
Citera
2024-02-15, 22:02
Medlem
Återigen så är åkarna och J.Lukas totalt verklighetfrånvända vad gäller skytteinsatserna denna säsongen

"Man tog ju trots allt 11 medaljer på förra vm så då är ju allt lugnt lixom" Wolfgang snacka ju bara skit

https://www.expressen.se/sport/skidskytte/sebastian-samuelsson-slar-tillbaka-mot-wolfgang-pichlers-kritik/

Lukasgrabben verkar förövrigt ha svårt med att ta kritik vänder taggarna utåt direkt som en jävla 5 åring
Citera
2024-02-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
Fy så värdelöst våra åkare skjuter! Sparka skjuttränarna!!

Det är ju inte skjuttränaren som siktar och avlossar skotten. Ansvaret för att det skall bli träff ligger i slutändan på skidskytten.
Citera
2024-02-15, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel

Drar du in 7-8 miljoner om året på sponsorer är det ju skitsamma hur du presterar. Visst får de bonusar men de blir rika på sin sport.
T om Stina Nilsson som aldrig kommer platsa i världscupen drar in miljoner trots åratal av uteblivna resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in