2024-02-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Oki, vi närmar oss. Men när jag klickade så hamnade jag på fritidiskläder.

Dom är bra och du kan skicka tillbaka om något plagg inte är vad du söker. Men du får en outfit, stylad och klar.
Citera
2024-02-15, 00:59
Medlem
Citat:
Hatar handla kläder.

Hat är ju en ganska stark känsla, har du funderat något på vad detta grundar sig i? Skulle du vilja ha ett mindre dramtiskt förhållande till klädinköp?
Citera
2024-02-15, 01:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Om du har satsat allt krut på en outfit, så kommer du bara sitta och fokusera på dig själv på intervjun.
Det lyser igenom.
Citera
2024-02-15, 07:30
Avslutad
Du går till en herrekiperingsbutik. Alltså en sån där gammaldags där de också lägger upp byxor och syr in kavajer etc.
Citera
2024-02-15, 13:04
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Hej,
hatar att köpa kläder. Finns det något som kan kallas kläd coach?
Behöver nya kläder inför intervju. Kan tänka mig betala för eländet att köpa kläder.

Kontakta din närmsta homofil. De kan det här. Du behöver inte betala men räkna med både obekväma stunder när denne "råkar" kasta sig in i provrummet när du har byxorna nere och känna efter lite extra när den ska "rätta" till dina kläder. Det är det dock värt, åtminstone om den som intervjuar dig är kvinna, metrosexuell man eller bög.

OBS! Det här fungerar inte med homofila kvinnor såvida du inte söker arbete inom skogsindustrin.
Citera
2024-02-15, 14:07
Medlem
Soulflowers avatar
Fråga din personliga assistent istället.
Citera
2024-02-15, 18:53
Avslutad
Har exakt samma problem, avskyr att köpa kläder
Man har ångest innan, man känner sig stressad i butikerna, man vet inte vad man ska ha, så köper något som visar sig ha dålig passform och får gliringar, för att man valt fel storlek: har de krympt i tvätten? Väntar du på lågvatten? Åh ,senaste modet...på 80-talet osv
Det är jättesvårt att köpa kläder, stor ångest varje gång
Kläderna man har är gamla och slitna och skulle behöva bytas men det är svårt, jag känner mig som en luffare
Jag skulle också behöva en bra och smidig shopper
Citera
2024-02-15, 20:38
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En personal shopper är en tjänst du betalar för, det är deras agenda. De vill göra dig till en nöjd och trogen kund.
Vill du ha någon som hjälper dig med en bra look? Eller vill du ha någon som hjälper dig att göra ett deal när du köper kläder?
En personal shopper hjälper dig med din look, vill du fynda billigt, åk till GeKås eller kolla Zalando.
Men hur svårt kan det vara att vara fristående?
Lite som att en arkitekt bara skulle handla ifrån byggmax.
Citera
2024-02-15, 20:40
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Du tycker det är jobbigt att handla kläder men du vill få kläder utvalda och sedan pruta på priset? Kanske det finns någon bazaar i Iran som erbjuder detta men i Sverige är det i princip omöjligt att göra deals i en klädbutik.

Jag köpte utrustning och kläder för lite över 10K på Naturkompaniet en gång. Hade även med två par strumpor som kostade ca 150:- styck så totalt 300:-. Frågade om jag fick med de båda paren på köpet. Fick ett par med så 1.5% rabatt...
Du har träffat fel människa. Ser man ägaren i ögonen och säger att jag handlar för 10 k, du får ge mig rabatt så får du rabatt.
Citera
2024-02-15, 20:42
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hat är ju en ganska stark känsla, har du funderat något på vad detta grundar sig i? Skulle du vilja ha ett mindre dramtiskt förhållande till klädinköp?
Hur går det med stavningen? Om hade samma autistiska förhållning till termer som till stavning så hade det varit en match. Men nu blir det lite fel.
Citera
2024-02-15, 20:44
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Kontakta din närmsta homofil. De kan det här. Du behöver inte betala men räkna med både obekväma stunder när denne "råkar" kasta sig in i provrummet när du har byxorna nere och känna efter lite extra när den ska "rätta" till dina kläder. Det är det dock värt, åtminstone om den som intervjuar dig är kvinna, metrosexuell man eller bög.

OBS! Det här fungerar inte med homofila kvinnor såvida du inte söker arbete inom skogsindustrin.

Fast jag eftersöker snygga unga kvinnor som älskar att handla kläder, och att de kan få 1000 spänn per outfit.

Nåja, jag får nog gå själv och hata
Citera
2024-02-15, 20:44
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandgatan99
Har exakt samma problem, avskyr att köpa kläder
Man har ångest innan, man känner sig stressad i butikerna, man vet inte vad man ska ha, så köper något som visar sig ha dålig passform och får gliringar, för att man valt fel storlek: har de krympt i tvätten? Väntar du på lågvatten? Åh ,senaste modet...på 80-talet osv
Det är jättesvårt att köpa kläder, stor ångest varje gång
Kläderna man har är gamla och slitna och skulle behöva bytas men det är svårt, jag känner mig som en luffare
Jag skulle också behöva en bra och smidig shopper
Själsfrände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in