2024-02-14, 20:50
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ja? Det är vad en personal shopper gör, finns på de flesta bättre klädbutiker.
Jo, men jag vill ha en som konkurrerar mellan olika butiker.
Citera
2024-02-14, 20:53
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Jo, men jag vill ha en som konkurrerar mellan olika butiker.
Men gå till någon som Ströms, eller Volt då, eller NK, de säljer flera olika märken. Det gör fö Åhlens också.
Om du köper en skjorta från Stenströms, en kostym från Oscar Jacobson och slips och underkläder från något annat märke via samma personal shopper på NKs herrekipering, är inte det just vad du säker? Eller måste det komma från olika fysiska butiker? Varför? Hur är det lättare att köpa skjortan i Stenströms butik, kostymer i Oscars, och underkläderna i en tredje när allt finns samlat på t ex NK, eller Ströms? Eller någon annan välsorterad butik?
Citera
2024-02-14, 20:54
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ja.

Exakt. Men jag menar, om jag lägger ner 10 k på en outfit. Då borde det kunna finnas någon som kan deala med div affärer och få rabatt hos affärer. Och låta mig slippa springa i affärer en hel dag. Vilket jag hatar.

Blir ju en win win för mig och stylisten.

Skulle egentligen behöva en site där jag specifiera mina mått, mitt jobb och prenumierat på kläder i månaden. Hatar handla kläder.

Det gör ju en delvis en personal shopper, första gången pratar du ju med dom och så får du vänta medan dom plockar ihop åt dig och så provar man ut och sedan vet dom dina mått osv.
Finns shoppers och stylister som inte är kopplade till en viss butik. Samt finns sidor där du kan prenumerera på kläder
Citera
2024-02-14, 20:55
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Det gör ju en delvis en personal shopper, första gången pratar du ju med dom och så får du vänta medan dom plockar ihop åt dig och så provar man ut och sedan vet dom dina mått osv.
Finns shoppers och stylister som inte är kopplade till en viss butik. Samt finns sidor där du kan prenumerera på kläder
Har du några exempel?
Citera
2024-02-14, 20:57
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men gå till någon som Ströms, eller Volt då, eller NK, de säljer flera olika märken. Det gör fö Åhlens också.
Om du köper en skjorta från Stenströms, en kostym från Oscar Jacobson och slips och underkläder från något annat märke via samma personal shopper på NKs herrekipering, är inte det just vad du säker? Eller måste det komma från olika fysiska butiker? Varför? Hur är det lättare att köpa skjortan i Stenströms butik, kostymer i Oscars, och underkläderna i en tredje när allt finns samlat på t ex NK, eller Ströms? Eller någon annan välsorterad butik?
Fast personalen hos Ströms har en agenda.

Som att gå till fiskbilen och be om råd. Du får den fisk som legat längst.

Jag behöver någon som är på min sida och klär mig snyggt och även underhåller mina intressen.
Citera
2024-02-14, 20:58
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Har du några exempel?

https://www.outfittery.se/
Citera
2024-02-14, 20:59
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ja det sa du. Men jag skulle vilja veta vilka.

Hade varit underbart att klumpa in ett par k och fått sin garderob utan något problem. Och det borde kunna gå att få billigare på det sättet.
Citera
2024-02-14, 21:03
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
https://www.outfittery.se/
Oki, vi närmar oss. Men när jag klickade så hamnade jag på fritidiskläder.
Citera
2024-02-14, 21:09
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Oki, vi närmar oss. Men när jag klickade så hamnade jag på fritidiskläder.

Klickade var? Du kan ju specificera vad du är ute efter samt stil
Citera
2024-02-14, 21:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Fast personalen hos Ströms har en agenda.

Som att gå till fiskbilen och be om råd. Du får den fisk som legat längst.

Jag behöver någon som är på min sida och klär mig snyggt och även underhåller mina intressen.
En personal shopper är en tjänst du betalar för, det är deras agenda. De vill göra dig till en nöjd och trogen kund.
Vill du ha någon som hjälper dig med en bra look? Eller vill du ha någon som hjälper dig att göra ett deal när du köper kläder?
En personal shopper hjälper dig med din look, vill du fynda billigt, åk till GeKås eller kolla Zalando.
Citera
2024-02-14, 21:30
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Jo, men då får man inte det maxat. Alltså vilken säljare som helst hugger, men jag vill ha ett proffs, som vet vilka plagg som är bäst, och även kan deala till sig en deal och själv tjäna på det.

Vi lever inte längre på 1800 talet.

Du tycker det är jobbigt att handla kläder men du vill få kläder utvalda och sedan pruta på priset? Kanske det finns någon bazaar i Iran som erbjuder detta men i Sverige är det i princip omöjligt att göra deals i en klädbutik.

Jag köpte utrustning och kläder för lite över 10K på Naturkompaniet en gång. Hade även med två par strumpor som kostade ca 150:- styck så totalt 300:-. Frågade om jag fick med de båda paren på köpet. Fick ett par med så 1.5% rabatt...
Citera
2024-02-14, 23:28
Medlem
Christopher.s avatar
Borde finnas ett behov i storstäderna för detta, kvinnor och män med bra smak borde marknadsföra sig sig som experter inom mode och ta betalt för att följa med män med stor plånbok och dålig smak för att styla till herrarna. Skulle jag blåst 50.000 på kläder så hade jag utan tvekan betalat 2000 kronor för en modeexpert ska se till att kläderna duger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in