2024-02-15, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Är det bara jag som har en fråga i huvudet gällande hur fort A gick från N till en ny? Kan han bara gå ut på gatan och sen rätt vad det är, så hittar han någon direkt att dejta? Äckligt beteende...
Han är inte mer än människa . Ska han aldrig få ha ett förhållande bara för att det ej blev Nicci och Andreas. Är bara ännu konstigare att ens tycka det är äckligt beteende. Hade ej sagt något om det bara var några dar efter som han blev ihop med henne efter det tog slut. Ni kan ju fundera på varför Nicci springer ute så ofta och klär upp sig mm jo pga den killen hon träffa på nyår ryktas det om och igår var hon på dejt
2024-02-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Man kan räkna ut på flera olika sätt det skiljer sig åt om man blivit gravid på naturlig väg el behövt hjälp på vägen genom en IVF behandling. Det vanligaste sättet att räkna ut det på är tex man räknar från mens första dag tex 6 feb och mensen sista dag tex 13 då blir det 13+6 = 19 feb plus 9 mån sen lägger man till oftast 7 dar pga det kan diffa då blir det det den 26 nov så i Niccis fall har hon blivit gravid 3 -5 dar efter hemkomsten. Tror hon fick den 12 dec dom ville ha den 11 men nu vart den 12 /12 kl 11:11 pga magiska siffror .

Blir bara mer och mer fundersam om Andreas är pappan.

För allt var så lustigt Nicci gråter ut flera dar I rad på nätet anklagar Andreas för att gå och shoppa och var glad på Ikea när hon sen 4 dar senare åker gravid utomlands rimmar väldigt illa i mina öron

Du kan ju det här Millan75 så jag undrar då hur man räknar när man inte haft någon mens att börja från. Enligt N hade hon ju inte haft mens, utan måste ju blivit gravid direkt efter en ägglossning (den första då eller för hon hade ju inte haft mens påstår hon?)
Enl N skulle BF vara 21dec, och när hon fick igenom att det skulle bli kejsarsnitt så borde väl det blivit ca 1 vecka innan det, typ 14:e kanske. Men hur får man fram en tillförlitligt BF utan att eg veta när ägglossningen varit, mäter man barnet på ultraljud och isf hur säkert är det?

Personligen tror jag att mamman stressade N till att må så dåligt så det blev tidigare för det skulle bli rätt datum som verkade vara så viktigt för dom. Ingen av dom har vad jag sett berättat datum, vikt och längd när tösen föddes men exonph hintade redan på kvällen den 11/12 med datum och det var 11/12-23 och att hon sett en bild på tösen, senare även tiden 19.00
2024-02-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Han är inte mer än människa . Ska han aldrig få ha ett förhållande bara för att det ej blev Nicci och Andreas. Är bara ännu konstigare att ens tycka det är äckligt beteende. Hade ej sagt något om det bara var några dar efter som han blev ihop med henne efter det tog slut. Ni kan ju fundera på varför Nicci springer ute så ofta och klär upp sig mm jo pga den killen hon träffa på nyår ryktas det om och igår var hon på dejt

Var hon på dejt igår? Hon var väl med Elvira Svensson, från bachelor, och några vänner?
2024-02-15, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Var hon på dejt igår? Hon var väl med Elvira Svensson, från bachelor, och några vänner?
Hon träffa dessa oxå sen stack hon i väg på dejt , fler reagera på att det var samma kille från Nyår samma kille hon setts med flera ggr
2024-02-15, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant
Du kan ju det här Millan75 så jag undrar då hur man räknar när man inte haft någon mens att börja från. Enligt N hade hon ju inte haft mens, utan måste ju blivit gravid direkt efter en ägglossning (den första då eller för hon hade ju inte haft mens påstår hon?)
Enl N skulle BF vara 21dec, och när hon fick igenom att det skulle bli kejsarsnitt så borde väl det blivit ca 1 vecka innan det, typ 14:e kanske. Men hur får man fram en tillförlitligt BF utan att eg veta när ägglossningen varit, mäter man barnet på ultraljud och isf hur säkert är det?

Personligen tror jag att mamman stressade N till att må så dåligt så det blev tidigare för det skulle bli rätt datum som verkade vara så viktigt för dom. Ingen av dom har vad jag sett berättat datum, vikt och längd när tösen föddes men exonph hintade redan på kvällen den 11/12 med datum och det var 11/12-23 och att hon sett en bild på tösen, senare även tiden 19.00
Hon hade planerat kejsarsnitt den 21 dec sen ändra hon till 18 dec för hon var beräknad att föda den 26 dec men hon ändrar historien hela tiden så nu kör hon med att hon var beräknad den 21
2024-02-15, 18:17
Medlem
Citat:
Hon träffa dessa oxå sen stack hon i väg på dejt , fler reagera på att det var samma kille från Nyår samma kille hon setts med flera ggr

Aha tack för svar. Undrar vem det kan vara, vet du?
2024-02-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickiisen
Ni som skriver att ni inte tror A är pappa, när hon födde var hon ju kopia av honom enligt många?🙈
Finns en bild där N mamma håller N i famnen när hon var bebis och Chiara är även jättelik N på det fotot om man jämför de båda.
2024-02-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Är det bara jag som har en fråga i huvudet gällande hur fort A gick från N till en ny? Kan han bara gå ut på gatan och sen rätt vad det är, så hittar han någon direkt att dejta? Äckligt beteende...
A träffade inte Direkt en ny.
Han mådde jättedåligt direkt efter att N lämnat, slängt ut & anmält honom.
Det tog ett bra tag för honom att få tillbaka livsgnistan igen & det med bland annat gott vänskapsstöd. Vi är alla olika och bearbetar det som sker på olika sätt. Sunt av A att gå vidare efter allt hatdrev han fått utstå. Det är N som ältar det hela, så hon är inte färdig med A på något plan, även om hon försöker få alla att tro det.
Senast redigerad av Artmovie 2024-02-15 kl. 18:39.
2024-02-15, 18:53
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:

Intressant! Vart har du fått denna info ifrån?
2024-02-15, 19:01
Avstängd
Citat:

Tack för att du frågar 🙏 ska förklara så gått det går i skrift....

Om du har en regelbunden menscyckel som är 25 dar lång så blir ägglossningen omkring dag 11 . Men om din menscyckel är 30 dagar lång sker ägglossningen dag 16.

Man frågar om patienten vet ungefär när den har ägglossning trots ingen mens . Har N räknat ut det så kan man få ett datum .

Om hon ej vet så mäter man magen från navel ner till blygbenet och kan på så vis räkna ut hur många mm cm dm barnet är och räkna ut ett datum . Men säkrast är ett ultraljud då ser man när den beräknade förlossningen blir . Hon gick själv ut med att det planerade kejsarsnittet var den 18 dec men hon själv var planerad 26 dec

Och var hon beräknad då så stämmer den 21 dec planerade snitt brukar vara 7 -5 dar innan.som hon oxå gått ut med

Har varit väldigt skeptisk till hennes snitt som dom flesta vet här inne . Tror som dej att mamman stressade fram just det datumet då hon är besatt av siffror . Hur hon lyckades är för mig en gåta tror än att det är ingen slump att hon fick ett akutsnitt som hon säger då

Konstigt att mamma J oxå.fick akutsnitt med E på ett speciellt datum 🤔 som j själv lagt ut på IG
Senast redigerad av Millan75 2024-02-15 kl. 19:18.
2024-02-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Hon hade planerat kejsarsnitt den 21 dec sen ändra hon till 18 dec för hon var beräknad att föda den 26 dec men hon ändrar historien hela tiden så nu kör hon med att hon var beräknad den 21

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tack för att du frågar 🙏 ska förklara så gått det går i skrift....

Om du har en regelbunden menscyckel som är 25 dar lång så blir ägglossningen omkring dag 11 . Men om din menscyckel är 30 dagar lång sker ägglossningen dag 16.

Man frågar om patienten vet ungefär när den har ägglossning trots ingen mens . Har N räknat ut det så kan man få ett datum .

Om hon ej vet så mäter man magen från navel ner till blygbenet och kan på så vis räkna ut hur många mm cm dm barnet är och räkna ut ett datum . Men säkrast är ett ultraljud då ser man när den beräknade förlossningen blir . Hon gick själv ut med att det planerade kejsarsnittet var den 18 dec men hon själv var planerad 26 dec

Och var hon beräknad då så stämmer den 21 dec planerade snitt brukar vara 7 -5 dar innan.som hon oxå gått ut med

Har varit väldigt skeptisk till hennes snitt som dom flesta vet här inne . Tror som dej att mamman stressade fram just det datumet då hon är besatt av siffror . Hur hon lyckades är för mig en gåta tror än att det är ingen slump att hon fick ett akutsnitt som hon säger då

Konstigt att mamma J oxå.fick akutsnitt med E på ett speciellt datum 🤔 som j själv lagt ut på IG

Tack för svar, det var ungefär så som jag trodde om man ej vet när ägglossning varit.

Ni båda säger samma datum ungefär vilket gör mig fundersam, jag var såå säker på dom datum jag fått höra/läsa. Men man kan inte vara säker på något när det detta.

Tror ändå att det som jag hörde ganska tidigt var att hennes BF varit 21 dec, det var en torsdag och det är också mot det datumet som hon uppdaterat hela tiden viken vecka hon gått in i och då har det varit på just torsdagar. Nu är ju så mkt borttaget så svårt att kolla i efterhand. Hennes kejsarsnitt fick hon igenom i v33 enligt YT veckaförvecka så det var ju ändå rätt sent.

Det spelar ju eg ingen roll men när man börjar fundera på när det här lilla barnet blev till så blir man lite konfunderad.
2024-02-15, 20:18
Avstängd
Citat:
Tack för svar, det var ungefär så som jag trodde om man ej vet när ägglossning varit.

Ni båda säger samma datum ungefär vilket gör mig fundersam, jag var såå säker på dom datum jag fått höra/läsa. Men man kan inte vara säker på något när det detta.

Tror ändå att det som jag hörde ganska tidigt var att hennes BF varit 21 dec, det var en torsdag och det är också mot det datumet som hon uppdaterat hela tiden viken vecka hon gått in i och då har det varit på just torsdagar. Nu är ju så mkt borttaget så svårt att kolla i efterhand. Hennes kejsarsnitt fick hon igenom i v33 enligt YT veckaförvecka så det var ju ändå rätt sent.

Det spelar ju eg ingen roll men när man börjar fundera på när det här lilla barnet blev till så blir man lite konfunderad.
Ja blir själv helt snurrig på allt hon säger från första början var det den 26 dec då ville dom att hon skulle komma julafton. Men efter ett ultraljud önska Nicci och J att hon skulle föddas 11/11 -23 kl 11:11 vilket många reagera för
Hur N ville ha ett för tidigt barn att ens önska sej det .

Sen efter der så var det helt plötsligt den 21 som var beräknad kejsarsnitt sen ändra hon till den 18 och sa att den 21 var beräknad .

Ja har man rädsla som hon sa och upplevt trauma så tar man upp det tidigt inte så sent in i graviditet. Sen försöker man alltid se till att man ska födda vaginalt i den mån det går både bättre för mamman och barnet.

Kan vara så att varför det blev så sent bestämt att det skulle bli snitt kan vara läkaren som övervägt det hela .

Själv som jag sagt tidigare hela hennes graviditet är konstig från början till slut därför blir jag mer övertygad att A ej är pappa
Senast redigerad av Millan75 2024-02-15 kl. 20:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in