2024-02-15, 13:11
Medlem
CS128s avatar
Vilket taskigt upplägg för Levin när han kommer in på Farmen. Har han riktigt otur han, förutom att bli av med sina amuletter och även i slutändan kanske få stå i Tinget 3 ( !!! ) gånger på raken. Dessutom en 3e gång i så fall utan en endaste amulett som skydd för sig själv om han förlorar 2 Tingkamper och om deltagarna satsar på att välja honom till 1ekämpe eller 2ekämpe till Ting nummer 2 - där man fortfarande inte åker ut utan man förlorar sina amuletter. Undrar dessutom om han får använda sin amulett = få någon fördel i Tinget i tävlingen/-tävlingarna?

Han kan iaf inte råka ut för att behöva ge bort någon amulett till någon deltagare för då skulle man väl haft 5 st amuletter med sig till Farmen?

Hörde jag rätt att Anna sa: Den som vinner ... dessa två närmsta Tingkamper (där ingen åker ut!) får välja Storbonde?! Kan det vara för att det inte ska bli/förekomma några läggmatcher kanske?
Senast redigerad av CS128 2024-02-15 kl. 13:26.
2024-02-15, 13:19
Medlem
Jag är rätt säker på att det sa klick mellan Levin och Cornelia G så fort de äntligen träffades. De går nog omkring med både pirr och fjärilar i magen. Och bara de litar på sin magkänsla så blir det säkert bra. Om bara alla kunde sluta upp med att vara så jävla falska på både Torpet och Farmen. Det grejar sig väl dock nästa gång någon skriker "VI HAR FÅTT BREEEEEEEV!"
Senast redigerad av Gregers.Werle.03 2024-02-15 kl. 13:27.
2024-02-15, 15:54
Medlem
picapicans avatar
Hur kan Levi redan vara betuttad i Cornelia på Torpet? Han har väl varken träffat henne eller sett bild på henne? Levin är en riktig kärring.
2024-02-15, 16:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur kan Levi redan vara betuttad i Cornelia på Torpet? Han har väl varken träffat henne eller sett bild på henne? Levin är en riktig kärring.

Jo Cornelia och Ronja ÄR på Torpet sedan några avsnitt = dagar! Han har henne också sedan tidigare på sociala genom/via andra vänners vänner ... Han har också tydligen följt programmet Hotel Paradise (tror jag det heter) tidigare där Cornelia varit deltagare.
2024-02-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo Cornelia och Ronja ÄR på Torpet sedan några avsnitt = dagar! Han har henne också sedan tidigare på sociala genom/via andra vänners vänner ... Han har också tydligen följt programmet Hotel Paradise (tror jag det heter) tidigare där Cornelia varit deltagare.

Programmet hette Fittja Paradiso och var ett samhällsprogram med Janne Josefsson som reporter, som visades på Sveriges Television 1999–2000. Det sändes direkt från elfte våningen i ett höghus i Fittja, söder om Stockholm.

Även om redaktionen fanns i Fittja gjordes reportage även i andra delar av landet. När det började sändas hade Josefsson producerat flera uppmärksammade reportage för SVT Stockholms granskande program Striptease. Utöver Josefsson hade redaktionen sex unga reportrar, Fredrik Ekelund, Marcos Hellberg, Lina Makboul, Liv Weisberg, Johanna Winblad och Cornelia Gyllborg. De arbetade med lätt teknik utan kameramän för att komma närmare vanliga människor.

Programmet blev uppmärksammat och mycket omdebatterat, och ansågs av vissa boende i Fittja ge en negativt vinklad och inte rättvisande bild av deras stadsdel, inriktad på sensationsjournalistik.
2024-02-15, 16:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Programmet hette Fittja Paradiso och var ett samhällsprogram med Janne Josefsson som reporter, som visades på Sveriges Television 1999–2000. Det sändes direkt från elfte våningen i ett höghus i Fittja, söder om Stockholm.

Även om redaktionen fanns i Fittja gjordes reportage även i andra delar av landet. När det började sändas hade Josefsson producerat flera uppmärksammade reportage för SVT Stockholms granskande program Striptease. Utöver Josefsson hade redaktionen sex unga reportrar, Fredrik Ekelund, Marcos Hellberg, Lina Makboul, Liv Weisberg, Johanna Winblad och Cornelia Gyllborg. De arbetade med lätt teknik utan kameramän för att komma närmare vanliga människor.

Programmet blev uppmärksammat och mycket omdebatterat, och ansågs av vissa boende i Fittja ge en negativt vinklad och inte rättvisande bild av deras stadsdel, inriktad på sensationsjournalistik.

Kanske det - fast det var i det HÄR programmet som Levin hade sett Farmen-Cornelia innan hon kom till Farmen ens dvs Caroline Gyllborg. Hon finns presenterad med foto också:

https://www.hant.se/noje/paradise-ho...sorger/5433033
2024-02-15, 17:02
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hth
Jag får på riktigt ont i magen av att se henne, fy fan vilken hemsk människa och bete sig så i tv oxå. Att hon inte skämmas. Blev tappad när hon var liten!

Får dålig känsla i kroppen när jag ser henne och hon drar spydiga kommentarer, ofta att hon pratar om vad andra gör. Som jag skrev tidigare så misstänker jag starkt hon har autism.

Maxine har jag inget för heller, beteendet hon och Torpet-cornelia hade mot Martina och Dessire var sjukt lågt. Fick ont i magen av att kolla på det. Sjukt drygt att inte Maxine åkte ut när hon fuskade? Har inte sett Farmen sedan 2003 men antog dom skulle åka ut direkt med fusket, men ack så fel jag hade.

Hur funkar det där med amuletterna från Torpet, vad kommer dom göra? någon får mer än gärna förklara.
Senast redigerad av lunarludde 2024-02-15 kl. 17:04.
2024-02-15, 17:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Får dålig känsla i kroppen när jag ser henne och hon drar spydiga kommentarer, ofta att hon pratar om vad andra gör. Som jag skrev tidigare så misstänker jag starkt hon har autism.

Maxine har jag inget för heller, beteendet hon och Torpet-cornelia hade mot Martina och Dessire var sjukt lågt. Fick ont i magen av att kolla på det. Sjukt drygt att inte Maxine åkte ut när hon fuskade? Har inte sett Farmen sedan 2003 men antog dom skulle åka ut direkt med fusket, men ack så fel jag hade.

Hur funkar det där med amuletterna från Torpet, vad kommer dom göra? någon får mer än gärna förklara.

Enklare om du tittar på avsnitt 1 av Torpet (det kan du se på TV4 Play - Gratis!) för varje amulett har sin betydelse och det var Torpetdeltagarnas livlinor.
2024-02-15, 18:48
Medlem
hazard simpsons avatar
Kebabpizza, räkmacka och vidrig ärtsoppa som pris. Ärtsoppan var väl inget pris. Det är ju ett straff för helvete. Vidrig grismat som ser ut som spyor🤮
2024-02-15, 18:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Kebabpizza, räkmacka och vidrig ärtsoppa som pris. Ärtsoppan var väl inget pris. Det är ju ett straff för helvete. Vidrig grismat som ser ut som spyor🤮

Smaken är som baken = delad. Trot om du vill men det finns faktiskt folk som kan uppskatta Ärtsoppa med Punch till
2024-02-15, 19:02
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Smaken är som baken = delad. Trot om du vill men det finns faktiskt folk som kan uppskatta Ärtsoppa med Punch till
Jag tycker det är obegripligt, men vet att det är sant😁
2024-02-15, 19:58
Medlem
Timeouts avatar
När dom diskuterar andrakämpevalet så säger Jennifer att hon inte vill ha kunskap för hon är från orten
Har hon helt missat att läsa bondepraktikan? Det går ju faktiskt att läsa sig till det mesta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in