Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Fråga 1:
▶Jag har gjort en mindre ändring i kosten och äter nu mindre protein,
🔴 magen är fortfarande jobbig ▶men ligger på ▶ca 1-3 förmiddagstömningar och ▶1-2 eftermiddagstömningar.
Fråga 3. )
▶Jag urinerar ofta och små mängder, kraftig variation i antal från dag till dag.
Jag skulle egentligen, och först och främst, ha skrivit ett inlägg beträffande Ländryggen och, om dina Ländryggs-smärtor men, jag väntar med detta då jag tycker, att det är bättre om jag skriver ett svars-inlägg till dig först beträffande dina problem med för många Grovtarms-tömningar per dag och dygn.
▶Du har tidigare besvärats av, från 3, och upp till hela 5 Grovtarms-tömningar under din förmiddags-tid ... samt, att du därtill även❗besvärats av ytterligare från 2, och upp till 4 Grovtarms-tömningar under din eftermiddags-tid.
Enligt det ovan skrivna ... Du har nu, och för närvarande, från EN och, upp till TRE Grovtarms-tömningar under din förmiddags-tid samt, att du utöver dessa har EN och, upp till TVÅ Grovtarms-tömningar under din eftermiddags-tid.
Enligt det ovan skrivna, så gör vi nedan sett en liten överblick samt därtill också en jämförelse.
✔ Tidigare och innan ... TRE till FEM Grovtarms-tömningar under förmiddags-tiden och, TVÅ till FYRA Grovtarms-tömningar under eftermiddags-tiden.
✔ Nu och i dagsläget ... EN till TRE Grovtarms-tömningar under förmiddags-tiden samt, EN till TVÅ Grovtarms-tömningar under eftermiddags-tiden.
▶Jämförelser till det ovan skrivna.
Tidigare: TRE till FEM under förmiddags-tiden och, TVÅ till FYRA under eftermiddags-tiden.
Nuvarande länge: EN till TRE under förmiddagen samt EN till TVÅ under eftermiddagen.
Det betyder enligt det ovan skrivna och med en jämförelse mellan DÅ-läget och NU-läget.
▶Innan: 3 till 5 ... och Nu: 1 till 3 samt förmiddags-tiden vilket innebär en minskning med MINUS TVÅ till MINUS TVÅ.
▶Innan: 2 till 4 ... och Nu: 1 till 2 samt eftermiddags-tiden och, detta säger en minskning av antalet Grovtarms-tömningar med MINUS EN till MINUS TVÅ.
Bäste Tråd-kamrat❗Snyggt Jobbat 👍
Du har alltså sålunda och, genom att ha minskat ditt Animáliska Proteín-intag per dag och dygn uppnått en märkbar och positiv förbättring beträffande dina Grovtarms-tömningar per dag och dygn.
I och med, att du har sänkt ditt dagliga Animáliska Proteín-intag, så har du sålunda minskat mängden av KVÄVE inom din kropp och, inom ditt Mat-Spjälknings-System och, detta betyder av vikt att säga till din förståelse över hur människokroppen:s Mag- och Tarm-system fungerar.
Då du minskar intaget av Animáliska Proteíner i din kost, så sjunker kroppen:s energi-krav vilket leder till en mera tillfredsställande Mat-Spjälknings-process och dessutom sagt, och det viktigaste av allt, är att du sålunda minskar mängden KVÄVE inom din kropp ...
vilket leder till att Metaboliséringen av KVÄVE blir lägre och, det bildas sålunda mindre mängder av Metabolíten Uréa samt vilket på sikt leder till en bättre Mag- och Tarm-hälsa.
Vidare sagt enligt det ovan skrivna ... Detta leder också❗till att du minskar på ämnet AMMÓNIAK inom din kropp vilket i sin tur främjar din Lever ( Hépar ) och, din Lever-funktion.
När kroppen bryter ner Aminó-syror och, vilka kommer ifrån nedbrutna Proteíner, så omvandlas dessa till AMMÓNIAK och, vilken process äger rum inom Levern (Hépar) och därefter omvandlas dessa till så kallade Uréa-Metabolíter.
Enligt ovan skrivet ... Denna kropps-process kallas för Uréa-Cykeln.
Uréa-Metabolíterna transporteras först till Njurarna (Rénes) och därefter avlägsnas i, och med Urínen.
Lever-Cellerna ( Hepato-Cýterna ) omvandlar ämnet AMMÓNIAK till Metabolíter som kallas för Uréae ... uttalas som [ Uré-Ä ] och är en Nominatív Plurális-form av huvud-ordet Uréa och som är ett Nominatív Singuláris.
Tillägg till det ovan skrivna ... omvandlingen av AMMÓNIAK äger rum inom Lever-Cellerna:s så kallade MITOKONDRÍER, vilka är så kallade Cell-Organeller som finns inom en Lever-Cell och, innanför Cellen:s yttersta skydds-membran samt i Lever-Cellen:s Cýto-Plasma.
Då Metabolíterna kommer ut ifrån Levern och då, vidare ut i blodomloppet så filtreras Uréa-Metabolíterna av Njurarna ( Rénes ) och det är just detta som kallas för Uréa-Cykeln.
Extra tillägg: När jag @JokerMannen använder ord med STORA bokstäver bland olika skrivna meningar, så betyder det, att just de orden är av större vikt än de övriga orden som finns i ett skrivet textstycke och som till exempel: Mat-Spjälknings-Systemet eller, Mag- och Tarm-kanalen och så vidare .........................................
Då jag av-delar ett ord med hjälp av ett, eller flera binde-streck, så betyder det dels, att jag vill visa hur ordet är sammansatt som till exempel: Epithel-Celler,
Hepat-o-Cýter, Cýt-o-Plasma, Mit-o-Kon-Dríer,
De-Oxy-Ríb-o-Nukléas och vilket det sistnämnda ordet är ett Pancréas-Enzym.
Jag delar också av långa ord med hjälp av ett eller flera binde-streck med anledning av att det långa ordet blir mera lätt-läsligare som till exempel: Mat-Spjälknings-Systemet och Grovtarms-tömningar och så vidare.
Jag använder också vid flera tillfällen så kallade Accenter över ord-Vokaler med anledning av att jag vill visa var ordets Vokal-betoning ligger hos ett ord som till exempel: [ Co-Lú-Mn-a Ve-R-Té-Bra-L-is ] vilka två ord tillsammans betyder [ Rygg-Raden ]
Helt samman-skrivet är ... Colúmna Vertébralis.
Ländryggen:s kótor kallas för Pars Lumbális, det vill säga, Lumbál-kotorna vilka är 5 till antalet hos Ryggraden.
Ordens uppdelning PÁ-RS och LU-M-BÁ-L-IS.
Förklaring till ordet Lumbális.
[ Lu- ] är huvud-rot och [ -M- ] är ord-rotens ord-stam samt att [ -Ba- ] är en tilläggs-rot som samman-kopplats med ord-stammen [ -M- ] och, att [ -L- ] är tilläggs-rotens ord-stam samt, att [ -IS ] är det samman-kopplade ordets Nominatív-ändelse och, i Singulár-form.
Enligt det ovan förklarade, så kallas detta för Morfém eller, ordets Morfém vilket betyder ordets minsta bestånds-delar.
Mvh/
@Joker👤Mannen/
Inlägget är nu färdig-redigerat och klart för att läsas/ ◀