2024-02-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶Fråga 1: Ingen ömhet

▶Fråga 2: Ingen ömhet

Det var ju positivt, det vill säga, att du inte upplever någon ömhet varken i dina Ljumskar eller under och i dina Armhålor 👍

Anledningen till att jag tidigare ställde dessa två frågorna till dig beträffande dina Ljumsk-Regioner och dina Armhåls-Regioer, var för att jag ville vete om du eventuellt kunde ha problem med ditt Lymf-System och dina Lymf-Körtlar, det vill säga, i samband med dina nuvarande Mag- och Tarm-problem.

Nedan sett kan du vara vänlig och läsa två stycken frågor som ställts till dig i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär.

▶Fråga A. ) Upplever du, och i samband med dina Mag- och Tarm-besvär någon form av Rygg-smärtor och, om i sådan fall nu är, berätta i sådant fall om det onda sitter i övre delen av din rygg, eller..... i din nedre del av din rygg samt ..... eller ..... i mitten-partiet av din rygg ... ?

▶Fråga B. ) Upplever du någon form av tryck, obehag eller smärta i och på någon sida av ditt Bäcken ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-13 kl. 19:18.
Citera
2024-02-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det var ju positivt, det vill säga, att du inte upplever någon ömhet varken i dina Ljumskar eller under och i dina Armhålor 👍

Anledningen till att jag tidigare ställde dessa två frågorna till dig beträffande dina Ljumsk-Regioner och dina Armhåls-Regioer, var för att jag ville vete om du eventuellt kunde ha problem med ditt Lymf-System och dina Lymf-Körtlar, det vill säga, i samband med dina nuvarande Mag- och Tarm-problem.

Nedan sett kan du vara vänlig och läsa två stycken frågor som ställts till dig i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär.

▶Fråga A. ) Upplever du, och i samband med dina Mag- och Tarm-besvär någon form av Rygg-smärtor och, om i sådan fall nu är, berätta i sådant fall om det onda sitter i övre delen av din rygg, eller..... i din nedre del av din rygg samt ..... eller ..... i mitten-partiet av din rygg ... ?

▶Fråga B. ) Upplever du någon form av tryck, obehag eller smärta i och på någon sida av ditt Bäcken ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Fråga A: Jag har värk i ländryggen.

Fråga B: inget i bäckenet direkt, mer som ett magont vid bäckenet.
Citera
2024-02-13, 19:39
Medlem
Citat:

▶Fråga A: Jag har värk i ländryggen.

▶Fråga B: inget i bäckenet direkt, mer som ett magont vid bäckenet.

▶Fråga 1. ) Den typ av värk som du upplever i din Ländrygg och i koppling till dina Mag- och Tarm-problem av vilken typ upplever du att värken har ... var vänlig se olika svars-alternativ nedan sett.

▶A. ) Molande värk ... ?

▶B. ) Stickande värk ... ?

▶C. ) Skärande värk ... ?

▶D. ) Pulserande värk ... ?

▶E. ) Huggande värk ... ?

▶Fråga 2.) Är värken i din Ländrygg konstant pågående eller, uppkommer den vid olika tillfällen för att sedan en stund senare avklinga samt, för att sedan
återkomma ... ?

Enligt ditt andra svar: Var vänlig och beskriv för mig lite mer detaljerat om vad du egentligen menade med ... Citat: " Mer som ett magont vid bäckenet " ... slut citat/

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-13 kl. 19:43.
Citera
2024-02-13, 19:50
Medlem
Citat:
▶Fråga 1. ) Den typ av värk som du upplever i din Ländrygg och i koppling till dina Mag- och Tarm-problem av vilken typ upplever du att värken har ... var vänlig se olika svars-alternativ nedan sett.

▶A. ) Molande värk ... ?

▶B. ) Stickande värk ... ?

▶C. ) Skärande värk ... ?

▶D. ) Pulserande värk ... ?

▶E. ) Huggande värk ... ?

▶Fråga 2.) Är värken i din Ländrygg konstant pågående eller, uppkommer den vid olika tillfällen för att sedan en stund senare avklinga samt, för att sedan
återkomma ... ?

Enligt ditt andra svar: Var vänlig och beskriv för mig lite mer detaljerat om vad du egentligen menade med ... Citat: " Mer som ett magont vid bäckenet " ... slut citat/

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Fråga 1: den är konstant molande med inslag av stickande, huggande värk.

Fråga 2: värken är molande konstant.

Förtydlignade: i samband med gaser, eller att det trycker på, så får jag huggande molande värk strax ovanför bäckenet, längst ner i magen.
Citera
2024-02-13, 20:05
Medlem
@JokerMannen vill göra en liten kontroll gällande sin Medpostare och Tråd-kamrat @Dengubbengerinte och ber vänligen om att få veta hur det förhåller sig i dagsläget med dig som individ ... ?

▶Fråga 1. ) Har du fortfarande samma typ av Grovtarms-besvär under dagarna så som om
kvällarna ... ?

▶ Fråga 2. ) Besväras du fortfarande av samma antal Grovtarms-tömningar under dagarna och kvällarna ... ?

Det vill säga enligt det ovan skrivna ... från 3, och upp till 5 Grovtarms-tömningar per dag före din Lunch-måltid ... ?

Och, från 2, och upp till 4 Grovtarms-tömningar mellan din avslutade Lunch och sedan fram till läggdags ... ?

Enligt det ovan skrivna, så rör det sig om, från 5 Grovtarms-tömningar och upp till hela 9 stycken Tarm-tömningar per dag och dygn ... ?

▶Fråga 3. ) Har du fortfarande samma besvär som tidigare beträffande att du Urinérar överdrivna mängder under dagen så som även framåt kvällarna ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera
2024-02-13, 20:30
Medlem
Citat:

▶Fråga 1: den är konstant molande med inslag av stickande, huggande värk.

Ytterligare en fråga till vad som tidigare var skrivet i din Citat-Ruta av dig och, beträffande värken som du upplever i din Ländrygg i konnektion till dina Mag- och Tarm-problem.

Är din värk i din Ländrygg av samma styrkegrad oavsett vilken kropps-ställning som du befinner dig i ... ?

Till exempel: Upplever du din Ländryggs-smärta i svagare styrkegrad om du är sittandes på en stol eller i en soffa och i jämförelse med om du befinner dig i en stånden kropps-ställning ... ?

Beträffande i viloläge och med liggande kropps-ställning ... upplever du att din Ländryggs-smärta är av samma styrkegrad oavsett om du ligger på din Högra kropps-sida eller på din Vänstra kropps-sida så som även gällande, vilandes på ryggen ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera
2024-02-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ytterligare en fråga till vad som tidigare var skrivet i din Citat-Ruta av dig och, beträffande värken som du upplever i din Ländrygg i konnektion till dina Mag- och Tarm-problem.

Är din värk i din Ländrygg av samma styrkegrad oavsett vilken kropps-ställning som du befinner dig i ... ?

Till exempel: Upplever du din Ländryggs-smärta i svagare styrkegrad om du är sittandes på en stol eller i en soffa och i jämförelse med om du befinner dig i en stånden kropps-ställning ... ?

Beträffande i viloläge och med liggande kropps-ställning ... upplever du att din Ländryggs-smärta är av samma styrkegrad oavsett om du ligger på din Högra kropps-sida eller på din Vänstra kropps-sida så som även gällande, vilandes på ryggen ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Ryggvärken blir värre i frammåtlutad position, annars oförändrad.
Citera
2024-02-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ryggvärken blir värre i frammåtlutad position, annars oförändrad.

Bäste Medpostare. När du har svarat på mina tre tidigare ställda frågor till tid och beträffande inläggs-numret:
# 1.217 ( 20: 05 ) samt på sidan: 102 ... så skall jag därefter berätta detaljerat om ditt nuvarande problem och ditt besvär med din Ländrygg.

Då kommer jag också att ge dig råd om vad du skall göra beträffande ditt Ländryggs-problem och inkluderat vad Ländryggs-besvär i störst utsträckning beror på.

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera
2024-02-14, 14:04
Medlem
Citat:
@JokerMannen vill göra en liten kontroll gällande sin Medpostare och Tråd-kamrat @Dengubbengerinte och ber vänligen om att få veta hur det förhåller sig i dagsläget med dig som individ ... ?

▶Fråga 1. ) Har du fortfarande samma typ av Grovtarms-besvär under dagarna så som om
kvällarna ... ?

▶ Fråga 2. ) Besväras du fortfarande av samma antal Grovtarms-tömningar under dagarna och kvällarna ... ?

Det vill säga enligt det ovan skrivna ... från 3, och upp till 5 Grovtarms-tömningar per dag före din Lunch-måltid ... ?

Och, från 2, och upp till 4 Grovtarms-tömningar mellan din avslutade Lunch och sedan fram till läggdags ... ?

Enligt det ovan skrivna, så rör det sig om, från 5 Grovtarms-tömningar och upp till hela 9 stycken Tarm-tömningar per dag och dygn ... ?

▶Fråga 3. ) Har du fortfarande samma besvär som tidigare beträffande att du Urinérar överdrivna mängder under dagen så som även framåt kvällarna ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Detta inlägg hade jag missat helt.

Fråga 1: Jag har gjort en mindre ändring i kosten och äter nu mindre protein, magen är fortfarande jobbig men ligger på ca 1-3 förmiddagstömningar och 1-2 eftermiddagstömningar.

Fråga 2: se svar på fråga 1.

Fråga 3: Jag urinerar ofta och små mängder, kraftig variation i antal från dag till dag.
Citera
2024-02-14, 22:58
Medlem
Citat:

Fråga 1:

▶Jag har gjort en mindre ändring i kosten och äter nu mindre protein,

🔴 magen är fortfarande jobbig ▶men ligger på ▶ca 1-3 förmiddagstömningar och ▶1-2 eftermiddagstömningar.

Fråga 3. )

▶Jag urinerar ofta och små mängder, kraftig variation i antal från dag till dag.

Jag skulle egentligen, och först och främst, ha skrivit ett inlägg beträffande Ländryggen och, om dina Ländryggs-smärtor men, jag väntar med detta då jag tycker, att det är bättre om jag skriver ett svars-inlägg till dig först beträffande dina problem med för många Grovtarms-tömningar per dag och dygn.

▶Du har tidigare besvärats av, från 3, och upp till hela 5 Grovtarms-tömningar under din förmiddags-tid ... samt, att du därtill även❗besvärats av ytterligare från 2, och upp till 4 Grovtarms-tömningar under din eftermiddags-tid.

Enligt det ovan skrivna ... Du har nu, och för närvarande, från EN och, upp till TRE Grovtarms-tömningar under din förmiddags-tid samt, att du utöver dessa har EN och, upp till TVÅ Grovtarms-tömningar under din eftermiddags-tid.

Enligt det ovan skrivna, så gör vi nedan sett en liten överblick samt därtill också en jämförelse.

✔ Tidigare och innan ... TRE till FEM Grovtarms-tömningar under förmiddags-tiden och, TVÅ till FYRA Grovtarms-tömningar under eftermiddags-tiden.

✔ Nu och i dagsläget ... EN till TRE Grovtarms-tömningar under förmiddags-tiden samt, EN till TVÅ Grovtarms-tömningar under eftermiddags-tiden.

▶Jämförelser till det ovan skrivna.

Tidigare: TRE till FEM under förmiddags-tiden och, TVÅ till FYRA under eftermiddags-tiden.

Nuvarande länge: EN till TRE under förmiddagen samt EN till TVÅ under eftermiddagen.

Det betyder enligt det ovan skrivna och med en jämförelse mellan DÅ-läget och NU-läget.

▶Innan: 3 till 5 ... och Nu: 1 till 3 samt förmiddags-tiden vilket innebär en minskning med MINUS TVÅ till MINUS TVÅ.

▶Innan: 2 till 4 ... och Nu: 1 till 2 samt eftermiddags-tiden och, detta säger en minskning av antalet Grovtarms-tömningar med MINUS EN till MINUS TVÅ.

Bäste Tråd-kamrat❗Snyggt Jobbat 👍

Du har alltså sålunda och, genom att ha minskat ditt Animáliska Proteín-intag per dag och dygn uppnått en märkbar och positiv förbättring beträffande dina Grovtarms-tömningar per dag och dygn.

I och med, att du har sänkt ditt dagliga Animáliska Proteín-intag, så har du sålunda minskat mängden av KVÄVE inom din kropp och, inom ditt Mat-Spjälknings-System och, detta betyder av vikt att säga till din förståelse över hur människokroppen:s Mag- och Tarm-system fungerar.

Då du minskar intaget av Animáliska Proteíner i din kost, så sjunker kroppen:s energi-krav vilket leder till en mera tillfredsställande Mat-Spjälknings-process och dessutom sagt, och det viktigaste av allt, är att du sålunda minskar mängden KVÄVE inom din kropp ...

vilket leder till att Metaboliséringen av KVÄVE blir lägre och, det bildas sålunda mindre mängder av Metabolíten Uréa samt vilket på sikt leder till en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

Vidare sagt enligt det ovan skrivna ... Detta leder också❗till att du minskar på ämnet AMMÓNIAK inom din kropp vilket i sin tur främjar din Lever ( Hépar ) och, din Lever-funktion.

När kroppen bryter ner Aminó-syror och, vilka kommer ifrån nedbrutna Proteíner, så omvandlas dessa till AMMÓNIAK och, vilken process äger rum inom Levern (Hépar) och därefter omvandlas dessa till så kallade Uréa-Metabolíter.

Enligt ovan skrivet ... Denna kropps-process kallas för Uréa-Cykeln.

Uréa-Metabolíterna transporteras först till Njurarna (Rénes) och därefter avlägsnas i, och med Urínen.

Lever-Cellerna ( Hepato-Cýterna ) omvandlar ämnet AMMÓNIAK till Metabolíter som kallas för Uréae ... uttalas som [ Uré-Ä ] och är en Nominatív Plurális-form av huvud-ordet Uréa och som är ett Nominatív Singuláris.

Tillägg till det ovan skrivna ... omvandlingen av AMMÓNIAK äger rum inom Lever-Cellerna:s så kallade MITOKONDRÍER, vilka är så kallade Cell-Organeller som finns inom en Lever-Cell och, innanför Cellen:s yttersta skydds-membran samt i Lever-Cellen:s Cýto-Plasma.

Då Metabolíterna kommer ut ifrån Levern och då, vidare ut i blodomloppet så filtreras Uréa-Metabolíterna av Njurarna ( Rénes ) och det är just detta som kallas för Uréa-Cykeln.

Extra tillägg: När jag @JokerMannen använder ord med STORA bokstäver bland olika skrivna meningar, så betyder det, att just de orden är av större vikt än de övriga orden som finns i ett skrivet textstycke och som till exempel: Mat-Spjälknings-Systemet eller, Mag- och Tarm-kanalen och så vidare .........................................

Då jag av-delar ett ord med hjälp av ett, eller flera binde-streck, så betyder det dels, att jag vill visa hur ordet är sammansatt som till exempel: Epithel-Celler,
Hepat-o-Cýter, Cýt-o-Plasma, Mit-o-Kon-Dríer,
De-Oxy-Ríb-o-Nukléas och vilket det sistnämnda ordet är ett Pancréas-Enzym.

Jag delar också av långa ord med hjälp av ett eller flera binde-streck med anledning av att det långa ordet blir mera lätt-läsligare som till exempel: Mat-Spjälknings-Systemet och Grovtarms-tömningar och så vidare.

Jag använder också vid flera tillfällen så kallade Accenter över ord-Vokaler med anledning av att jag vill visa var ordets Vokal-betoning ligger hos ett ord som till exempel: [ Co-Lú-Mn-a Ve-R-Té-Bra-L-is ] vilka två ord tillsammans betyder [ Rygg-Raden ]

Helt samman-skrivet är ... Colúmna Vertébralis.

Ländryggen:s kótor kallas för Pars Lumbális, det vill säga, Lumbál-kotorna vilka är 5 till antalet hos Ryggraden.

Ordens uppdelning PÁ-RS och LU-M-BÁ-L-IS.

Förklaring till ordet Lumbális.

[ Lu- ] är huvud-rot och [ -M- ] är ord-rotens ord-stam samt att [ -Ba- ] är en tilläggs-rot som samman-kopplats med ord-stammen [ -M- ] och, att [ -L- ] är tilläggs-rotens ord-stam samt, att [ -IS ] är det samman-kopplade ordets Nominatív-ändelse och, i Singulár-form.

Enligt det ovan förklarade, så kallas detta för Morfém eller, ordets Morfém vilket betyder ordets minsta bestånds-delar.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu färdig-redigerat och klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-14 kl. 23:37.
Citera
2024-02-15, 12:32
Medlem
Citat:

▶Fråga A: Jag har värk i ländryggen.

I detta inlägget är ett antal frågor ställda till dig beträffande ditt problem med Ländryggen samt, enligt nedan sett, uppställda.

▶Fråga 1. ) Hur många År har du haft problem med din Ländrygg ... ?

▶Fråga 2. ) När du upplever en konstant och pågående smärta inom din Ländrygg, kan du då också uppleva huvudvärk och ... eller, Nauséa-besvär ... ?

▶Fråga 3. ) Upplever du att dina Ländryggs-smärtor tillfälligt förändras i styrkegrad i samband med att du krystar vid Obstipátions-besvär ... ?

▶Fråga 4. ) Upplever du, att du tillfälligt, får mer ont inom din Ländrygg i koppling till då du dagligen tömmer din Grovtarm ... ?

▶Fråga 5. ) Upplever du att dina Ländryggs-smärtor minskar i styrkegrad vid intag av måltider ... ? ... och❗framförallt då, en tid efter det, att du har avslutat en måltid ... ?

▶Fråga 6. ) Finns det någon i din Familj, det vill säga: Moder, Fader, Bror, Bröder, eller Syster, Systrar som har, eller, har haft besvär med Ryggsmärtor ... ?

▶Fråga 7. ) Upplever du att dina Ländryggs-smärtor ... antingen kan bli mer besvärande i styrkegrad ... eller, mildare i styrkegrad om du jämför de fyra Års-tiderna ... Vår och Sommar samt Höst och Vinter ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-15 kl. 12:35.
Citera
2024-02-15, 13:05
Medlem
Citat:

▶Ryggvärken blir värre i ▶frammåtlutad position, annars oförändrad.

▶Beträffande dina nuvarande och pågående Ländryggs-smärtor så vill jag få framfört i detta inlägget, att det kan redan nu sägas vara föga troligt att du skulle besväras av en så kallad Facett-Leds-Inflammation.

Enligt det ovan skrivna är detta sagt med anledning av, att en Facett-Leds-Inflammation nästan alltid förvärrar smärtan vid sådana tillfällen då man lutar sig BAKÅT ... så och även sagt beträffande om man vrider sig åt sidan.

Extra tillägg: Jag kommer att fundera en hel del kring om det kan röra sig om någon form av LED-Artros beträffande dig som individ, detta sagda är en mycket vanlig orsak till just Rygg-smärtor ... det kan till exempel handla om att det finns ett minskat avstånd mellan de så kallade Kot-Kropparna och då, absolut och speciellt inom just LÄND-RYGGEN.

▶Vi får nu av-vakta lite grann och se vad jag kan komma fram till beträffande din nuvarande och pågående Ländryggs-besvär.

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in