Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Ju snabbare hela USA inser att Putinryssland nu är ett hot mot stabiliteten i hela världen, även mot USA, desto bättre. Det går aldrig. Aldrig. Att få "peace in our time" med en stormaktsgalen diktator. MAGA-republikanerna har bara lurat sig själva. USA är lika lite säkra för Putlers kommande härjningar som de var mot Hitlers/ japanernas. När en olycklig klick av dårar (Ryssland, Iran, Mordkorea och Kina m fl) gör gemensam sak är hela världsfreden hotad. Det började med fullskaligt anfall på Ukraina men kommer givetvis inte sluta med det. Nu är läge att gå all in mot världens onda makter. Ju snabbare Ukraina, och vi andra, får stopp på det ryska monstret desto snabbare kan världen återgå till en mer harmonisk och konstruktiv verklighet.
Håller med.
Dock anser jag att USA måste inse att de är "de onda axelmakternas" FRÄMSTA mål.
Inte att de också är ett mål.
Det kan tyckas att Ukraina är målet-men det är bara en liten "pusselbit".
Usa är främsta målet eftersom det är dom som varit barriären och hindret för utbredandet av diverse diktaturer. Och de försöker nu sära Europa och USA åt för att lättare komma åt dem båda.
MAGA-folket är nog till stora delar lurade ja och andra är säkert köpta eller utpressade.
De är utnyttjade och används som vapen riktade mot deras egen inre/nationella säkerhet
även fast många endast uppfattar sakfrågorna som att det är riktat mot Ukraina/Israel/Taiwan/Mexicanska gränsproblemen, osv.
De är bara för "dumma" för att fatta att det handlar i långa loppet om deras egen nationella säkerhet.
Jag talar klarspråk och ber så klart om ursäkt för att det "låter" elakt.
Men det är min övertygelse.
I grunden används också extrema flöden av troll-konton (i USA liksom här)
som når ut och ska sprida narrativen till folk
men också ge sken av att "de flesta tycker så här" vilket många går på och påverkas av.
Liksom diverse "kändisar" som agerar nyttiga idioter, både köpta/utpressade eller bara idiot.
Även detta används som ett vapen riktat mot dem själva.
Allt för att bryta ner försvarskapaciteten av USA, Europa och Väst (med allierade).
Gäller att sätta ett stort P för det. Och Ukraina måste få alla de medel de behöver.
För hela världens skull, som du skrev.