Citat:
Ursprungligen postat av
HOJTAWATTA
Han ser så äcklig ut och hela familjen verkar tydligen vara helt vrickad? Jag har inte följt det här fallet så noga som jag tror man borde ha gjort.
Vad är det för fel på honom egentligen? Jag menar vad kan han ha för diagnos eller diagnoser?
Utbildad lärare vill jag minnas att han var, eller är, men han ser ju absolut stendum ut?
Med tanke på att han tydligen skulle ha frågat en tidigare flickvän om livförsäkring så kommer han nog att mörda igen. Han kanske försvinner utomlands om några år?
Han verkar i alla fall älska pengar.
Det är längesedan jag följde Mats Alms äventyr här på forat, det är ju några år sedan.
Som jag minns det så undervisade han i spanska(?) om jag minns rätt.
Tror dock inte han var utbildad lärare? Är jag fel ute här så får någon rätta mig men jag minns det som att han bara extraknäckte lite som spansklärare på deltid men hade ingen lärarexamen. (tror inte Mats skulle klara det)
Nog ingen idé att spekulera i diagnoser, han och hela hans familj är helt enkelt jävligt vrickade med mycket begränsad empatisk förmåga. Mats Alm är/var definitivt totalt blåst och det var knappast hans skarpa intellekt som gjorde han kom undan, han hade en sjuhelvetes tur. Mycket intressant fall hur som helst och motivet eller exakt vad det var som hände var ju en av de stora frågorna, tror att han var ute efter försäkringspengarna först och främst. Hade jag varit en gambler som Mats hade jag satsat mina pengar på det. Rent och skärt mord. Men dråpteorierna går ju inte utesluta de heller...Mats var otroligt korkad och underlig så det är svårt att analysera hans beteende just pga det. Han är helt enkelt för lågintelligent för att analysera strikt logiskt beteendemässigt.