2023-10-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag tänker mig att det är väl standard "psykisk ohälsa" som lär gälla för honom för all framtid. Mycket baserat på att ingen arbetsgivare kommer någonsin anställa honom. Högst troligen blir det skattebetalarna som får försörja denna "man". Någon som vet om han har ny partner nu eller kör på livet som ungkarl?

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Samtidigt kan man ju undra varför hennes familj är så passiva? Kan väl inte vara svårt att sparka sanningen ur det där blötdjuret?

Ja, som anhörig hade man sett till att lösa problemet. Fyfan, att fan han fortfarande andas.
Citera
2024-02-14, 21:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Chansen att Mats skulle erkänna sitt dråp - för det är kanske vad det handlar om - är som jag bedömer det minimal så länge pappa Lars Georg Alm är vid livet. Han slåss med näbbar och klor för familjehedern och har lidit nog för sin grabbs upprepade dumheter. Visst var det pappa som betalade tillbaka de 100’ som Mats stulit i grillkiosken där han arbetade? Både pappa och ena systern var aktiva i händelsen. Pappa med allmänt fixande, bla en påhittad bilservice som skulle dölja spår i klädseln. Systern skjutsade Mats till Stockholm när han skulle hålla sig borta, det var under den resan han tog den selfie som han senare hävdade inte föreställde honom. Mats mår tydligen skit där han lufsar omkring på byggarbetsplatserna, när pappa är borta släpper det… vad händer då?
Citera
2024-02-14, 21:20
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Chansen att Mats skulle erkänna sitt dråp - för det är kanske vad det handlar om - är som jag bedömer det minimal så länge pappa Lars Georg Alm är vid livet. Han slåss med näbbar och klor för familjehedern och har lidit nog för sin grabbs upprepade dumheter. Visst var det pappa som betalade tillbaka de 100’ som Mats stulit i grillkiosken där han arbetade? Både pappa och ena systern var aktiva i händelsen. Pappa med allmänt fixande, bla en påhittad bilservice som skulle dölja spår i klädseln. Systern skjutsade Mats till Stockholm när han skulle hålla sig borta, det var under den resan han tog den selfie som han senare hävdade inte föreställde honom. Mats mår tydligen skit där han lufsar omkring på byggarbetsplatserna, när pappa är borta släpper det… vad händer då?

Återfall, jag tror det kan hända igen.
Citera
2024-02-15, 11:56
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Återfall, jag tror det kan hända igen.
Det skulle möjligen vara om han är en sadistisk lustmördare som bara inväntar nästa offer. Eller fanns det ekonomiska motiv i botten?

Jag bedömde först Mats som en kille med begränsade intellektuella förmågor som när han pressas inte klarar att ta rätt beslut. Efter att ha spelat bort bröllopspengarna och konfronterads av Linda hittade han ingen annan utväg än att ”tysta” henne.

Men - sedan återstår som sagt den ekonomiska biten. Han räknade med att få ut en miljon på Lindas livförsäkring. En tidigare flickvän berättade att hon lämnade Mats när han började prata livförsäkring tidigt i datingen.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2024-02-15 kl. 11:58.
Citera
2024-02-15, 12:44
Medlem
HOJTAWATTAs avatar
Citat:
Han ser så äcklig ut och hela familjen verkar tydligen vara helt vrickad? Jag har inte följt det här fallet så noga som jag tror man borde ha gjort.
Vad är det för fel på honom egentligen? Jag menar vad kan han ha för diagnos eller diagnoser?
Utbildad lärare vill jag minnas att han var, eller är, men han ser ju absolut stendum ut?

Med tanke på att han tydligen skulle ha frågat en tidigare flickvän om livförsäkring så kommer han nog att mörda igen. Han kanske försvinner utomlands om några år?
Han verkar i alla fall älska pengar.
Citera
2024-02-15, 14:30
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOJTAWATTA
Han ser så äcklig ut och hela familjen verkar tydligen vara helt vrickad? Jag har inte följt det här fallet så noga som jag tror man borde ha gjort.
Vad är det för fel på honom egentligen? Jag menar vad kan han ha för diagnos eller diagnoser?
Utbildad lärare vill jag minnas att han var, eller är, men han ser ju absolut stendum ut?

Med tanke på att han tydligen skulle ha frågat en tidigare flickvän om livförsäkring så kommer han nog att mörda igen. Han kanske försvinner utomlands om några år?
Han verkar i alla fall älska pengar.

Det är längesedan jag följde Mats Alms äventyr här på forat, det är ju några år sedan.
Som jag minns det så undervisade han i spanska(?) om jag minns rätt.

Tror dock inte han var utbildad lärare? Är jag fel ute här så får någon rätta mig men jag minns det som att han bara extraknäckte lite som spansklärare på deltid men hade ingen lärarexamen. (tror inte Mats skulle klara det)

Nog ingen idé att spekulera i diagnoser, han och hela hans familj är helt enkelt jävligt vrickade med mycket begränsad empatisk förmåga. Mats Alm är/var definitivt totalt blåst och det var knappast hans skarpa intellekt som gjorde han kom undan, han hade en sjuhelvetes tur. Mycket intressant fall hur som helst och motivet eller exakt vad det var som hände var ju en av de stora frågorna, tror att han var ute efter försäkringspengarna först och främst. Hade jag varit en gambler som Mats hade jag satsat mina pengar på det. Rent och skärt mord. Men dråpteorierna går ju inte utesluta de heller...Mats var otroligt korkad och underlig så det är svårt att analysera hans beteende just pga det. Han är helt enkelt för lågintelligent för att analysera strikt logiskt beteendemässigt.
Senast redigerad av KaninHitler 2024-02-15 kl. 14:34.
Citera
2024-02-15, 14:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det skulle möjligen vara om han är en sadistisk lustmördare som bara inväntar nästa offer. Eller fanns det ekonomiska motiv i botten?

Jag bedömde först Mats som en kille med begränsade intellektuella förmågor som när han pressas inte klarar att ta rätt beslut. Efter att ha spelat bort bröllopspengarna och konfronterads av Linda hittade han ingen annan utväg än att ”tysta” henne.

Men - sedan återstår som sagt den ekonomiska biten. Han räknade med att få ut en miljon på Lindas livförsäkring. En tidigare flickvän berättade att hon lämnade Mats när han började prata livförsäkring tidigt i datingen.
Blev det inte så att barnet till slut fick pengarna - eller minns jag fel då?
Citera
2024-02-15, 14:33
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nu när du säger det så vill jag minnas att det blev så ja....försäkringsbolaget vägrade iallafall betala ut till Mats. Sådan är min minnesbild iallafall.
Citera
2024-02-15, 14:44
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mats fick tipset - av sin advokat tror jag - att om han själv tog emot säcken med guld skulle det tolkas emot honom och kanske leda till problem.
Citera
2024-02-15, 14:49
Medlem
Mr.Swedens avatar
Mats udda utseende och beteende - glöm inte att han skiter på sig när han blir upprörd - beror med all sannolikhet på bristande tillgång på partners i den lilla byn Lottefors = inavel. Vet inte om Mats behärskar banjo, men nog finns det likheter med filmen Sista färden.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2024-02-15 kl. 14:54.
Citera
2024-02-15, 15:08
Medlem
FB-Wannabes avatar
iof 2 år gammal länk, men ändå

https://nyheter24.se/nyheter/984458-...-mats-alm-idag
Citera
2024-02-15, 16:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Mats fick tipset - av sin advokat tror jag - att om han själv tog emot säcken med guld skulle det tolkas emot honom och kanske leda till problem.
Ja, jag vill också minnas att det var något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in