Citat:
Ursprungligen postat av
apskelett
Gothia har 900 anställda t.ex. Inte så att du outar dig om du nämner ett av hotellen du jobbat på.
För många hotell är en diskussion för sig men det var inte diskussionen i fråga. Den var om hotellen påverkas av turism, i detta fall Oceana, och där är svaret ett rungande ja.
Det var inte Gothia i varje fall. Jag tror att Lisebergs hotell påverkas. Men i övrigt är det mest önsketänkande och fantasier att Oceana skulle ha så stor betydelse. Faktum är att jag tror vi hade sett rubriker av typen ”Oceana i kris, hotad av konkurs”, ”Liseberg säljer ut Oceana till tyskt företag”, ”De utländska turisterna lyser med sin frånvaro på Oceana” osv. redan efter några år. Jag tror helt enkelt inte att de kommer få så många besökare som inte är från göteborgsområdet. Och ingen har pratat om biljettpriserna ännu men jag tror de blir höga, för höga för att man ska ha råd att åka dit mer än någon gång per år om ens det. Vad har de förresten sagt att biljettpriserna skulle ligga på?
Men vi kan ju titta tillbaks här om det blir något Oceana i framtiden och se hur det blev… Jag gillar badhus men jag skulle ju inte betala 3000 kr för att bada där en dag med mina barn.