2024-02-14, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är just pga Sverige styrts för mycket av känslor som landet ser ut som det gör idag.

Om Lisa får stanna så lovar jag att mamman inom kort kommer att dyka upp som gubben i lådan och söka asyl pga anknytning och då är det fritt fram för andra i mindre bemedlade länder att ta sig över gränsen, skita ut en unge, försvinna, ungen får stanna, föräldrarna dyker upp kort därefter.
Jo men detta är vita människor som om de kommer hit säkert vill bidra till vårat samhälle
Citera
2024-02-14, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Du är höger och röstar SD men vill ha kvar meningslösa invandrare som denna tjej? Tänker du inte på den svenska överlevnaden och folk utbytet. Hela poängen med SDs politik ska vara att dessa ska ut. Barn eller inte, vi behöver inte fler nysvenskar
Dessa är ifrån Europa och kommer att kunna anpassa sig väldigt snabbt till skillnad från somalier t.ex
Citera
2024-02-14, 20:05
Avslutad
Citat:
ni vänstermänniskor njuter tydligen av folk utbytet. Kan inte fatta detta....
Vem bryr sig om hon har familj eller inte, här ska hon inte vara
Jag är inte vänster jag skyr dessa som pesten, men nu får du väl ändå se dit i spegeln och tänka till... Denna tjej kommer knappast att bli en gängmedlem, hon kan svenska vad är problemet?
Citera
2024-02-14, 20:08
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Enligt migrationsverket så har hon starkare anknytning till sitt hemland. Trots att hon är född här och bott i Sverige i 7 år.

Vad tycker ni?

Läs artikeln från Aftonbladet som jag länkar här nedan.
Lisa, 9, kan utvisas till barnhem i Albanien: Mitt hem är här

https://www.aftonbladet.se/a/APeVgA
Det är ociviliserat att utvisa barn.
Citera
2024-02-14, 20:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jo men detta är vita människor som om de kommer hit säkert vill bidra till vårat samhälle

Fast det är principen det handlar om. De (eller snarare mamman) har fått avslag en gång, men respekterade inte detta utan kom hit igen.
Citera
2024-02-14, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det är principen det handlar om. De (eller snarare mamman) har fått avslag en gång, men respekterade inte detta utan kom hit igen.
Det vet jag inget om, vet du?

Edit: Hon hade väl inga anhöriga i landet hon skulle utvisas till?
Citera
2024-02-14, 20:10
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Jag är inte vänster jag skyr dessa som pesten, men nu får du väl ändå se dit i spegeln och tänka till... Denna tjej kommer knappast att bli en gängmedlem, hon kan svenska vad är problemet?

Det spelar ingen roll om hon blir gängmedlem eller inte. Hon ska inte tro att hon kan bli svensk och blanda sig med svenskar. Vi måste bevara vår svenska genetik.
Citera
2024-02-14, 20:11
Avslutad
Citat:
Det spelar ingen roll om hon blir gängmedlem eller inte. Hon ska inte tro att hon kan bli svensk och blanda sig med svenskar. Vi måste bevara vår svenska genetik.
Men är inte det slaget redan totalt förlorat LOL
Citera
2024-02-14, 20:13
Medlem
526s avatar
Citat:
Hon är ju för fan född här och har inga att skickas till. Jag är för att utvisa i princip alla invandrare, men det här är direkt ondskefullt.
Citera
2024-02-14, 20:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det vet jag inget om, vet du?

Edit: Hon hade väl inga anhöriga i landet hon skulle utvisas till?

Det står i artikeln.

Citat:
Året efter avslog Migrationsverket Lisas och hennes mammas ansökan om uppehållstillstånd och de återvände till Albanien.

– Lisa hamnade i chock och lades in på sjukhus när hon kom till Albanien. Hon förstod inte språket och bara skrek ”Hans” och ”Paulina”, berättar Paulina.

Efter en tid i Albanien, ett kort besök i Sverige och en period i Tyskland återvände de hit igen. Sedan dess har Lisa bott hos Paulina och Hans och förra året blev de hennes vårdnadshavare.
Citera
2024-02-14, 20:14
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Men är inte det slaget redan totalt förlorat LOL

Nej inte tills sista blodsdroppen.
Citera
2024-02-14, 20:14
Medlem
Givetvis ska hon stanna. De som tycker annat är prepubertala alternativt tappade idioter.

Jag kan på rak hand antagligen komma på tusental andra som ska åka ut innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in