2024-02-13, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trodde det var underförstått att det var morsans fel. Jag sa aldrig att hon aktivt valde att åka tillbaka till Sverige. Det är inte första gången som barn råkar i kläm för att föräldrarna fattar dåliga beslut.
Jo men att skicka ett barn till ett land som hon inte vet något om är det rätt?? Bättre att lära barnet om Sverige och lära henne om vårat land
Citera
2024-02-13, 23:24
Medlem
Kasta ut 9-åriga flickor födda och uppväxta i Sverige med familj som vill adoptera henne, men behåll kriminella avskum och hävda att det vore omänskligt att deportera dom.

För helvete.
Citera
2024-02-13, 23:27
Medlem
J.H.s avatar
Grovt kriminella förbrytare som knappt kan språket for stanna, men den här flickan som är helt integrerad, kan språket, har gått i skolan, gör vettiga normala saker på fritiden (spelar bls piano) ska ut!?

Helt jävla sanslöst. Lägg resurserna på de som vägrar lära sig språket och aldrig kommer bidra till samhället istället.
Citera
2024-02-13, 23:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jo men att skicka ett barn till ett land som hon inte vet något om är det rätt?? Bättre att lära barnet om Sverige och lära henne om vårat land

Barn är snabblärda. Kommer inte ta lång tid innan hon lär sig.
Citera
2024-02-13, 23:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Suck... det framgår inte om hennes mamma var gravid vid inresa till Sverige eller om pappan är svensk eller vilken nationalitet han har. Det framgår inte om tjejen har nåt medborgarskap alls eller om hon är papperslös.

Papperslösa dvs illegala invandrare har oftast ett medborgarskap, dvs föräldrarnas. Det du tänker på är statslös, men det är hon troligtvis inte för då hade hon inte utvisats.
Citera
2024-02-13, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
En 9 årig flicka som inte har någon.. Har du inga känslor i kroppen? Är du Incel?

Det är just pga Sverige styrts för mycket av känslor som landet ser ut som det gör idag.

Om Lisa får stanna så lovar jag att mamman inom kort kommer att dyka upp som gubben i lådan och söka asyl pga anknytning och då är det fritt fram för andra i mindre bemedlade länder att ta sig över gränsen, skita ut en unge, försvinna, ungen får stanna, föräldrarna dyker upp kort därefter.
Citera
2024-02-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Suck... det framgår inte om hennes mamma var gravid vid inresa till Sverige eller om pappan är svensk eller vilken nationalitet han har. Det framgår inte om tjejen har nåt medborgarskap alls eller om hon är papperslös.

Pappan är borta och hade han varit svensk medborgare skulle hon ha blivit de automatiskt när hon föddes. Men de står pappan är borta. Spelar egentligen ingen roll om mamman var gravid eller inte vid inresan hit. De som är huvudsaken i nyheten är att hon ska bli utvisad.
Citera
2024-02-13, 23:45
Medlem
yz44s avatar
Har raderat en hel del trams och OT, håll er till ämnet.
/Mod.
Citera
2024-02-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Typiskt enögt svenskt myndighetsutövande. En liten tjej som är fullt integrerad och har de bästa förutsättningar att bli en god medborgare skall utvisas samtidigt som dörren står vidöppen för horder av fullvuxna män från utomeuropeiska kaoskulturer. Det finns bokstavligen hundratusentals personer som verkligen borde utvisas omedelbart. Skamligt.

Håller med och mest det kan man bli förbannad på. Finns ingen logik hur migrationsverket fungerar här, man gör alla bedömningar tvärtom och sedan står man som ett rent frågetecken över allt kaos i landet, alla skjutningar, gruppvåldtäkter osv. Självklart borde flickan stanna och utvisa henne vore ett fall för Eu-domstolen.
Citera
2024-02-13, 23:52
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Jag har nog kommit längre i svenska försvaret än du, som gissningsvis knappt gjort lumpen
Dessutom bidrar jag med skattepengar och arbetar statligt. Så? Vad mer ska jag göra?
Älskar mitt land och mitt folk.
Men inte w.t och lowlifes
Dig finns ingen anledning att spara på den dagen det blir aktuellt. Kanonmat kallar man det visst.

Om jag är rasist? Absolut, selektivt.
Hoppsan, nu får vi reda ut sakerna. Om du satsade på att komma vidare i försvaret efter värnplikten så får vi verkligen hoppas att du lyckades för jag satsade på en civil karriär. Undrar dock vad detta har med mitt inlägg att göra?

Arbetar du statligt är det ju jag som med mina skatteinbetalningar försörjer dig, du genererar troligtvis inget värde vilket jag gör i det privata näringslivet. Återigen, vad har detta med mitt inlägg att göra?

Älskar du verkligen "mitt land och mitt folk"? Du har inget mot främlingar men "w.t och lowlifes"... Du kan ju inte ens uttrycka dig på svenska men hyser tydligt förakt mot delar av ditt eget folk.

Vidare har du inga problem med att döma ut mig och hoppas jag blir kanonmat...

Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
I övrigt en helt korrekt bedömning av mig.
Jag är både arisk och smart. Rejält och förtjänt självförtroende, baserat på folk omkring mig.
Däremot anser jag inte att ett barn ska skickas till ett land ensam och utan att kunna speaker. Barnhem är 1854. Nu försöker vi ta ett djupt andetag och så slutar du dumma och trolla. Det är för sent för sån här satans skit.
Folk som uttrycker sig som du brukar ha ett enormt bekräftelsebehov. Ett tecken på bristande självkänsla. Lägger du ut allt på Facebook?

Men barnet i fråga har ju övergivits i ett främmande land av sin egen mor... Är det inte bättre att ungen återbördas till sin mor eller i alla fall dennas hemland? Hur är detta Sveriges och svenskars ansvar? Det är ju moderns ansvar! I andra hand hemlandets ansvar! Ska svenskar ta ansvar för hela världens problem?

Vad betyder "barnhem är så 1854"?

Vad betyder "speaker"? Är du ett utländskt troll som sitter med Google Translate?
Citera
2024-02-13, 23:57
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Kasta ut 9-åriga flickor födda och uppväxta i Sverige med familj som vill adoptera henne, men behåll kriminella avskum och hävda att det vore omänskligt att deportera dom.

För helvete.
Ja det är verkligen perverst. Tydligen bara män som ska stanna enligt den feministiska statsapparaten.
Citera
2024-02-13, 23:58
Medlem
invandrar-leffes avatar
Är inte scenariot med fosterhemsfamiljen som plötsligt efter flera år vill adoptera när utvisning står för dörren något som verkar rätt vanligt?
Det här är en familj som fått betalt flera år för att hand om henne utan att komma på tanken att adoptera henne förrän när hon får utvisningsbeslut.

Visst kan man tycka synd om flickan men tyvärr kan Sverige inte ställa upp som välgörare åt hela världen. Det största felet är väl att hon blivit kvar så länge här. Scenfärdigheten att besluta om, och verkställa utvisningar leder till onödigt lidande och stora kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in