2024-02-13, 16:36
Medlem
Tjena,

Ålder: 38 år
Vikt: 74 kg
Längd: 181 cm
Uppskattad BF: 15%
Medicinska problem: Beskrivs längre ned
Stats: Irrelevant
Kostupplägg: ca + 10% kcal +, 2,5-3 ggr/kroppsvikt protein. Tillskott: Vitamin D, Omega 3, Zink, multivitamin, magnesium, kreatin
Träningserfarenhet: Över 20 år
Tidigare kurer: Testo E 250 mg/e5d 2019, 12 v + adex 0,25 mg/eod
Ny kur: Testo 250 mg/e5d 16 v + adex 0,25mg/e3d.
Prepp: Osaka Testo Enanthate, Alpha Pharma Arimidex
PCT: Nebido (3 mån intervallet)
Första blodprov 6 veckor in, sen i slutet av kur

Mål med kuren: styrka överlag, främst utvalda muskelgrupper; baksida axlar + baksida ben
Utmaningar: Sömn, kanske HB + blodtryck, skaderisk, tid i gymmet

Träningsupplägg: Byter mitt push/leg/pull-schema till klassisk bro-split. Fokus på högre reps i intervallet 12-15. Av anledningar som beskrivs längre ned så kommer jag inte ge mig på den sortens träningsvolym som kan vara möjligt på steroider, mitt mål är att jag ska kunna lösa det på max 1h, så blir ganska intensivt. Det är alltid någon som väntar på mig.
Bröst + biceps
Vila
Axlar
Rygg + triceps
Vila
Ben + vader
Bål + baksida axlar

Ska man förtydliga målet så handlar fokuset på axlar och baksida ben främst om det visuella, även om det är två svaga områden som jag behöver stärka upp. Axlar har ju väldigt hög visuell effekt. Fokuset på ryggträningen kommer ligga på Teres major/minor av samma anledning. Det kommer ge mig mer utrymmet på midjemåttet. Samma sak med baksida ben, jag har i praktiken ingen röv, det är så jag ramlar av en stol när jag sätter mig ned.

Första stick planerat till 1 mars. Tar min Nebido en vecka tidigare, det funkade bra förra gången men finns det input på det så dela gärna. Nebidon peakar ca dag 7-8, så när den faller fyller jag på med Testo E. Blir nog en topp v 2-3, men på de här låga doserna borde det inte bli för mycket obalanser. Den ursprungliga planen var att köra två st kurer under 2024, vår/höst, där jag ville slänga in något oralt i kur 2. Men det var planerat utefter att jag inte skulle lämna nya blodprov till vården om 1 år, vilket det tyvärr visar sig att jag ska. Trodde jag skulle slippa det efter såhär många år, men det verkar vara nytt protokoll. Jag vågar inte riktigt chansa och gå av en kur i nov och sen ta blodprov början dec, testo e har säkert tunnats ut till dess, men skulle jag ligga på 14-16 nmol istället för runt 10-12 nmol på lägsta punkt så kommer de direkt se en chans att ifrågasätta behandlingen. Jag får bara ha tålamod istället. Samtidigt så hade det potentiellt varit så att jag hade vuxit för mycket på 1 år ändå. Kur 2 till våren får istället kompletteras med Dianabol. Jag kommer däremot säkert behöva göra mig av med några kilon under hösten. Min sjukdomshistorik innebär att ett kaloriunderskott slår ganska fort mot min återhämtning, så jag funderar på testa att stärka upp med Anavar, när jag ändå har Nebidon i botten. Den borde gå ur snabbt. Men det kan vi ta då.

Tidigare kur:
Körde Kaptenens förra omgången 2019. Hade inte höga nmol på det jag fick först, låg enbart på 40 nmol på första vialen efter några veckor, krävde en ny då jag tyckte det verkade vara underdoserat, och kom snabbt upp till 66 nmol. Oklart vad jag peakade på. Jag tog Nebido då också, men den peakade innan testo e tryckte upp nivåerna högre. Hoppas jag får bättre grejor den här gången.

Tog förra rundan 0,25 md adex e2d, och låg då på 115 i östradiol vid blodprov mitt i kuren. Ligger nu vid senaste blodprov på 110 i östradiol. Peakat under nebido på 250, legat som lägst på 90. Vissa säger sätt in vid högt värde, vissa säger vara proaktiv. Iom att jag kör nebido och testo e samtidigt så chansar jag inte, det funkade bra förra gången, kan jag hålla mig till mitt genomsnittsvärde så är jag nöjd. Med lite högre HB och aningen högre blodtryck så håller jag hellre mig lite lågt än högt.

EVF låg aningen högt förra kuren, på 51. HB låg då på 161. Har en lång graf med blodprover från 2014 på HB, jag pendlar mellan 150-160. Så jag kommer absolut behöva hålla koll på det. Har att göra med lungorna, kräver mer röda blodceller. Jag får inte lämna blod pga diagnoser, så behöver tänka ut vad göra om trillar över 170. Förslag?
Har blodtrycksmätare och mäter kontinuerligt. Kan väl tyckas att man ligger lite högt som sagt, men samma sak här, jag får hålla koll på om det sticker. Bra kolesterol-nivåer.

Varför kurrapport? Och varför på flashback?
Inget jag tänkte göra till en början, men det här är ju något med riktiga konsekvenser, och det kan finnas vinklar i det här som jag inte tänker på.
Det andra är att jag har upptäckt att det är ganska förlösande att skriva om det här. Jag har ingen att diskutera det här med, och detaljer jag skriver längre ned har jag nog aldrig diskuterat med någon annan. Det finns också en gräns för vad man kan dela med sin respektive, vissa saker håller man bara för sig själv.

****** OBS! Långt stycke känslomässigt dravel, är du allergisk mot sånt, hoppa ******
Det här är ingen vanlig prepp-kur på så sätt att jag gör det här av fler anledningar än enbart ren fåfänga. Jag har en muskelsjukdom, en myopati, i grunden. Den är inte närmare specificerad än att efter att muskelceller brutits ned så ersätts en del av dem med fett istället för nya muskelceller, något som beskrivs som inklusioner. I praktiken innebär det två saker; jag bygger inte muskelmassa på samma sätt som en vanlig kropp samt att det verkar som att ”kraftöverföringen” i muskelfibrerna störs. Jag kommer nog aldrig få mer svar än så, iom att vården i Sverige inte arbetar med att utreda sällsynta diagnoser. Jag misstänker att det finns mer detaljer i sjukdomsbilden, t.ex effektiviteten i hur satellitceller ska ombildas osv. Skitsamma. I Sverige finns det ingen behandling för myopatier. Det gör det i andra länder, där man använder sina hjärnor. De behandlingarna är *trumvirvel* testosteron!

Jag gjorde min första kur för att jag ville testa min tes om att kraftigt förhöjda testosteron-nivåer skulle kunna hjälpa. Om en vanlig skulle få ut 100% kanske jag skulle få ut 50%. Risken var att fett-inklusionerna ökade i samma takt, och att mer skada gjordes. Jag hade en MR innan, och gjorde en MR efter, som visade att inklusionerna inte ökat nämnvärt i omfattning, men att muskelmassan blivit större. Fråga mig inte hur det går ihop. Det kan vara att myopatin är testosteronbrist-inducerad, men så låga nivåer har jag inte legat på.

Jag kan utveckla det här mer sen, det finns mer detaljer till det här, och väldigt mycket att ventilera, men det känns som nog med text för tillfället. Jävla roman till kurrapport.
Citera
2024-02-13, 17:24
Medlem
Lång och välskriven rapport, det gillar vi!

Det enda jag reagerade på var ditt val av upplägg med bröst biceps - triceps rygg, brukar alltid vara tvärtom. Hur är dina tankar där? Har du alltid kört så eller är det nytänk? Bara genuint nyfiken då det alltid brukar vara tvärtom.

Du skriver att du kommer köra en kur på 250 mg/e5d. Hur ligger tankarna gällande att ha uppehålla någorlunda stabila nivåer? e5d funkar bra; men något många väljer att göra är att dela upp sticken på två eller tre istället för enbart ett i veckan för att ha jämnare nivåer.
Detta är inget måste, det är många som kör e5d och det funkar utmärkt. Jag rekommenderar mindre mellanrum mellan injektionerna, helt enkelt.

Du skriver bra. Jag önskar dig lycka till - kommer följa din tråd!
Citera
2024-02-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Lång och välskriven rapport, det gillar vi!

Det enda jag reagerade på var ditt val av upplägg med bröst biceps - triceps rygg, brukar alltid vara tvärtom. Hur är dina tankar där? Har du alltid kört så eller är det nytänk? Bara genuint nyfiken då det alltid brukar vara tvärtom.

Du skriver att du kommer köra en kur på 250 mg/e5d. Hur ligger tankarna gällande att ha uppehålla någorlunda stabila nivåer?

Tack Zantori!

Kör det upplägget nu för att någonstans kompensera för tiden i gymmet, dels. Biceps får sig en kyss när man kör rygg, och triceps när man kör bröst, så då lyckas jag få in den volym jag tror är adekvat på en vecka. Plus att armar också är ett problemområde för mig, och jag får ännu sämre kontakt när jag kör dem ofräscha, t.ex efter biceps/rygg. Jag har dålig kontakt som det är redan innan. Mina armar är inte mer än 28.5 cm runt, så de ska vara fokus nästa kur.

Det är mer fåfänga i det här än jag vill erkänna, det är nog få här inne som vet vad det faktiskt innebär att vara svag och se ut som en bög. Men den känslan, när man kört något och det står en ungdom med en sån ful jävla broccoli-frisyr bredvid och väntar och säger "du kan lämna vikterna, jag ska värma upp", den suger riktigt hårt. Jag har många gånger trott att jag är klar med mitt ego och känslan av orättvisa, men det är mer gånger än jag vill erkänna aom jag går från gymmet mer demotiverad än något annat. Men men, nog med whinande, jag känner mig extremt motiverad nu på ett sätt jag inte gjort sen jag kurade sist.

Jag hade gärna stuckit propionate, men det handlar tyvärr om att få ned sticktillfällena. Jag har inte ens listat ut när jag ska sticka! När alla andra i familjen gått och lagt sig kanske. Toaletten på gymmet kanske. Ska lista ut det, men jag kan inte göra ett skit ostörd, så fler sticktillfällen ökar tyvärr risken för upptäckt.

Sen kommer nog min fru börja lista ut det här efter ett par ändå, hon är tyvärr jävligt klipsk, men det får bli en helt annan historia.
Citera
2024-02-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Tack Zantori!

Kör det upplägget nu för att någonstans kompensera för tiden i gymmet, dels. Biceps får sig en kyss när man kör rygg, och triceps när man kör bröst, så då lyckas jag få in den volym jag tror är adekvat på en vecka. Plus att armar också är ett problemområde för mig, och jag får ännu sämre kontakt när jag kör dem ofräscha, t.ex efter biceps/rygg. Jag har dålig kontakt som det är redan innan. Mina armar är inte mer än 28.5 cm runt, så de ska vara fokus nästa kur.

Det är mer fåfänga i det här än jag vill erkänna, det är nog få här inne som vet vad det faktiskt innebär att vara svag och se ut som en bög. Men den känslan, när man kört något och det står en ungdom med en sån ful jävla broccoli-frisyr bredvid och väntar och säger "du kan lämna vikterna, jag ska värma upp", den suger riktigt hårt. Jag har många gånger trott att jag är klar med mitt ego och känslan av orättvisa, men det är mer gånger än jag vill erkänna aom jag går från gymmet mer demotiverad än något annat. Men men, nog med whinande, jag känner mig extremt motiverad nu på ett sätt jag inte gjort sen jag kurade sist.

Jag hade gärna stuckit propionate, men det handlar tyvärr om att få ned sticktillfällena. Jag har inte ens listat ut när jag ska sticka! När alla andra i familjen gått och lagt sig kanske. Toaletten på gymmet kanske. Ska lista ut det, men jag kan inte göra ett skit ostörd, så fler sticktillfällen ökar tyvärr risken för upptäckt.

Sen kommer nog min fru börja lista ut det här efter ett par ändå, hon är tyvärr jävligt klipsk, men det får bli en helt annan historia.
Jag vägde omkring 75kg när jag väl valde att börja använda preparat. Nu ligger jag på 89kg, snart ett år senare.
Kan jag, kan du. Dock är jag fortfarande rätt ung så det har varit till min fördel att börja bygga tidigt.

Gällande delen av bli upptäckt så rekommenderar jag dig att helt enkelt smita in på toalett eller annat avlägset rum och göra det där. Det tar max 2 minuter. Jag använde mig utav insulinsverktyg (Mycket smidigt, rekommenderar!!) efter ett helvete med blåa vanliga nålar. Du kan göra dina injektioner efter t.ex, en dusch.
Citera
2024-02-13, 22:09
Medlem
Jag får också Nebido och låg innan senaste sticket på 16nmol och det var lågt tyckte doktorn så nu skall de sticka var 7.e vecka istället för var 8.e.

Jag funderar också på att köra en liten extrakur med 250mg fördelat på två stick i veckan. Tänker i så fall göra det direkt efter nästa blodkoll så man slipper massa frågor om något ser konstigt ut.
Citera
2024-02-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Jag vägde omkring 75kg när jag väl valde att börja använda preparat. Nu ligger jag på 89kg, snart ett år senare.
Kan jag, kan du. Dock är jag fortfarande rätt ung så det har varit till min fördel att börja bygga tidigt.

Gällande delen av bli upptäckt så rekommenderar jag dig att helt enkelt smita in på toalett eller annat avlägset rum och göra det där. Det tar max 2 minuter. Jag använde mig utav insulinsverktyg (Mycket smidigt, rekommenderar!!) efter ett helvete med blåa vanliga nålar. Du kan göra dina injektioner efter t.ex, en dusch.

Imponerande! Hatten av!

Ja, där är jag nog faktiskt i bakvattnet, som är fokuserad på intramuskulär injektion. Jag ska försöka läsa in mig på det. Vad säger du Zantorini, har du minst lika god effekt? Det hade ju också öppnat upp för möjlighet till fler stick i veckan.
Citera
2024-02-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Jag får också Nebido och låg innan senaste sticket på 16nmol och det var lågt tyckte doktorn så nu skall de sticka var 7.e vecka istället för var 8.e.

Jag funderar också på att köra en liten extrakur med 250mg fördelat på två stick i veckan. Tänker i så fall göra det direkt efter nästa blodkoll så man slipper massa frågor om något ser konstigt ut.

Då har du en vettig doktor. Den jag har nu verkar vara värvad från Samhall. Jag beklagade mig när jag träffade honom senast att jag tycker jag får enstaka acne som sitter djupt i hudlagret sista veckan innan nästa injektion. I shit you not att han svarar "mmm vi kanske skulle glesa ut injektionerna?". Jävla sopa. Han satt och googlade i vårt möte olika saker.

Men helt rätt, gör det direkt efter blodkoll så att tillräckligt lång tid går.
Citera
2024-02-13, 23:06
Medlem
Citat:
Då har du en vettig doktor. Den jag har nu verkar vara värvad från Samhall. Jag beklagade mig när jag träffade honom senast att jag tycker jag får enstaka acne som sitter djupt i hudlagret sista veckan innan nästa injektion. I shit you not att han svarar "mmm vi kanske skulle glesa ut injektionerna?". Jävla sopa. Han satt och googlade i vårt möte olika saker.

Men helt rätt, gör det direkt efter blodkoll så att tillräckligt lång tid går.

Trist att du fått en sån sopa. Du säger att nebido peakar efter 7-8 dagar. På min mottagning säger de 14 dagar. Skall fråga igen nästa gång.
Citera
2024-02-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Trist att du fått en sån sopa. Du säger att nebido peakar efter 7-8 dagar. På min mottagning säger de 14 dagar. Skall fråga igen nästa gång.

Gör så. Jag har utgått ifrån en standard kalkylator. Plotta in Testo Undecanoate och 1000 mg, så är spiken efter ca 1 vecka. Med tanke på svensk sjukvårds genomsnittliga intresse och kunskap kring testosteron så litar jag tyvärr mer på okända människor på internet än min läkare.

https://www.steroidplotter.com/
Citera
2024-02-14, 17:52
Avslutad
Kul med en välskriven rapport😁🙌

Och ännu roligare med en till som inte endast kurar för att bli en ny "MR olympia" utan för att förbättra sin hälsa.

Har själv en kronisk muskelsjukdom och har valt att kura för att bromsa den och hålla mig borta från biologiska läkemedel så länge jag bata kan.

Kommer följa dig slaviskt i denna rapport💪
Citera
2024-02-14, 18:03
Medlem
Citat:
Imponerande! Hatten av!

Ja, där är jag nog faktiskt i bakvattnet, som är fokuserad på intramuskulär injektion. Jag ska försöka läsa in mig på det. Vad säger du Zantorini, har du minst lika god effekt? Det hade ju också öppnat upp för möjlighet till fler stick i veckan.
Absolut. Märkte inga skillnader överhuvudtaget. Kör hårt!
Citera
2024-02-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Kul med en välskriven rapport😁🙌

Och ännu roligare med en till som inte endast kurar för att bli en ny "MR olympia" utan för att förbättra sin hälsa.

Har själv en kronisk muskelsjukdom och har valt att kura för att bromsa den och hålla mig borta från biologiska läkemedel så länge jag bata kan.

Kommer följa dig slaviskt i denna rapport💪

Tjena kompis,

Försökte skicka det här som ett pm till dig men det gick inte, du får spamma ur dig 5 inlägg till!

Berätta mer om muskelsjukdomen; fått någon diagnos? Läkarna förstått att du kör eget protokoll eller betraktar de din fysiska utveckling som ett Kristus mirakel?

Spännande att höra om någon annan som tar saken i egna händer, även om jag bara kan beklaga att du sitter med sjukdomen till att börja med. Jag har alltid tänkt att det kan ju inte bara vara jag som tycker det är orimligt att man ska sitta och tyna bort när man har lösningen mitt framför näsan.

Tack för att du delar med dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in