2024-02-14, 12:06
Medlem
CS128s avatar
Farmen:
Jennifer gjorde "det" - igen: Uttryckte i ord till Piff & Puff när de kom tillbaka till Farmen - att de andra utom hon, Piff & Puff och Maxine och Cornelia N, skulle få äta bajs. Hon kan inte ha växt en millimeter i förståndet sedan hon var 2-3 år och behövde träna på pottan, något gick fel helt enkelt där

Martina tror jag har fått en släng av den dåliga hygienen i köket så hon kommer nog snart tillbaka efter lite omvårdnad av sjukvården - dock lite urlakad kanske.

Festen i det slutna rummet s.k. Syndarummet kom som en överraskning och Tim verkade lyckligast av alla för vad de fick. Inte så klädsamt med tanke på hans yrke

Maxine och Cornelia N tror fortfarande att gänget i huset är grundlurade av deras spel men det tror inte jag utan de verkar bara spelar med och låtsas vara dumma för att få ut dem snabbt. Däremot har Maxine och Cornelia N lindat pakten runt sina lillfingrar som inte kan tänka en enda klar tanke eller planera.

Torpet:
Roligt att få se Levin riktigt glad för en gångs skull.

**Vad har hänt med Jennifers Fan-club och support: Ursula? Väldigt tyst därifrån.
Senast redigerad av CS128 2024-02-14 kl. 12:16.
2024-02-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Martina tror jag har fått en släng av den dåliga hygienen i köket så hon kommer nog snart tillbaka efter lite omvårdnad av sjukvården - dock lite urlakad kanske.

Ja, hon lär komma tillbaka. Läste henne beskriva i någon artikel hur produktionen såg till att hon inte hade tillgång till mobil eller TV på sjukhuset och till och med plockade ner klockorna. Hade hon inte fått komma tillbaka så hade sådana åtgärder ganska snabbt blivit meningslösa och inaktuella.

Citat:
Maxine och Cornelia N tror fortfarande att gänget i huset är grundlurade av deras spel men det tror inte jag utan de verkar bara spelar med och låtsas vara dumma för att få ut dem snabbt. Däremot har Maxine och Cornelia N lindat pakten runt sina lillfingrar som inte kan tänka en enda klar tanke eller planera.

Tror Pakten fattar mycket väl att Cornelia N och Maxine spelar tillsammans men i nuläget är de ju självklara allierade.

Att däremot Per försöker övertala Cornelia att ge en amulett till Magnus tyder ju verkligen på att han inte fattat mycket.
2024-02-14, 15:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, hon lär komma tillbaka. Läste henne beskriva i någon artikel hur produktionen såg till att hon inte hade tillgång till mobil eller TV på sjukhuset och till och med plockade ner klockorna. Hade hon inte fått komma tillbaka så hade sådana åtgärder ganska snabbt blivit meningslösa och inaktuella.

Tror Pakten fattar mycket väl att Cornelia N och Maxine spelar tillsammans men i nuläget är de ju självklara allierade.

Att däremot Per försöker övertala Cornelia att ge en amulett till Magnus tyder ju verkligen på att han inte fattat mycket.

Vi tror precis det motsatta

Som jag ser det nu är Farmen ett High Chaparall med pakter som går i varandra och påminner om filmen "Den Onde, Den Gode och Den Fule - med skillnad att pakterna består av flera än en i varje:

De(n) Onde: Jennifer, Tim och Fredrik med Allierade: Maxine och Cornelia N

De(n) Gode: Per, Martina, Magnus och Dessie med Allierade: Cornelia G och Ronja

De(n) Fule: Levin med Allierade: Inga alls fastän han själv tror sig ha det!
2024-02-14, 15:46
Medlem
HajenPeppers avatar
Per är den största fjortisen som varit med i farmen på mycket länge. Blir obstinat och motvalls när en han inte gillar blir storbonde samt kan inte hålla sig från att lägga "fyndiga" kommentarer om alla han inte gillar bakom deras rygg för att få skratt från resten av hans lilla mobbarklick. Maskar med uppgifter för att slippa få nya. Lat, feg och omogen är intrycket hittills.
2024-02-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajenPepper
Per är den största fjortisen som varit med i farmen på mycket länge. Blir obstinat och motvalls när en han inte gillar blir storbonde samt kan inte hålla sig från att lägga "fyndiga" kommentarer om alla han inte gillar bakom deras rygg för att få skratt från resten av hans lilla mobbarklick. Maskar med uppgifter för att slippa få nya. Lat, feg och omogen är intrycket hittills.
Hans uppdrag blir gjorda och godkända och han har stått som segrare på tinget flest gånger av alla. Han är så stark att Tv4 var tvungna att ändra reglerna för att stoppa honom från att på egen hand slå ut ghettoungarna. Jag förstår att det måste reta ortenboys.
2024-02-14, 17:39
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hans uppdrag blir gjorda och godkända och han har stått som segrare på tinget flest gånger av alla. Han är så stark att Tv4 var tvungna att ändra reglerna för att stoppa honom från att på egen hand slå ut ghettoungarna. Jag förstår att det måste reta ortenboys.
Enig.

Jag hade förhoppningar om Maxine som vettig under tiden på torpet, men jag har kanske (antagligen) varit alltför naiv och godtrogen efter hennes då till synes sunda tankar gällande spelet och hur man interagerar med dess deltagare. Trist.
2024-02-14, 17:45
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:

Allt han gör är godkänt med bravur , han är obesegrad i tingen , han håller sig lugn och saklig .

Jennifer skriker ät bajs så fort hon inte får beröm, hon gråter minst lika mycket som övriga töser , hon är otrevlig , men liten förstånd . Hon är den största tonåringen någonsin med konkurrens av förra årets Victor .
Fredrik är latast i årets gäng , Maxine och Cornelia skämmer ut sig med att tro att de är nå master minds . Per är en värdig vinnare. Du kanske tycker att gap-apan Jennifer borde vinna
2024-02-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goksu
Jösses vad Jennifer är jobbig. Kan man inte släppa blattefasoner å tonårstil när man är 30+ och har barn? Hoppas verkligen att hon eller Maxime åker ut..
Personligen tycker jag att dom som straff för regelbrottet borde kämpa i tinget mot varandra.
Jag tycker de skulle bli förstekämpar veckorna efter varandra för att det ska bli en chans att båda ska åka ut.
Kämpar de mot varandra måste ju en bli kvar.
2024-02-14, 18:04
Medlem
En sak som jag inte begriper:

1. Varför försöker ingen ta ut Magnus? Han är slug som en orm, alla vet att han är opålitlig och han har dessutom en massa kunskap som kan vara bra i slutet av tävlingen.

En sak som framstår som självklar:

1. Fredrik har redan innan Farmen började bestämt sig för en strategi där han ska göra så lite som möjligt och pakta mest av alla. Han lyckas rätt bra än så länge. Hur han är i verkliga livet lär vi inte få reda på.
2024-02-14, 18:11
Medlem
Citat:

Håller med. Han är en mobbartyp. Men som inte står för det. Han låtsas vara den vuxne i rummet men samtidigt kommer han med tramsiga kommentarer bakom ryggen och tar initiativ till utfrysning av andra deltagare. Och att som vuxen man ge sig på unga tjejer är aldrig trevligt.

Citat:
Vi tror precis det motsatta

Som jag ser det nu är Farmen ett High Chaparall med pakter som går i varandra och påminner om filmen "Den Onde, Den Gode och Den Fule - med skillnad att pakterna består av flera än en i varje:

De(n) Onde: Jennifer, Tim och Fredrik med Allierade: Maxine och Cornelia N

De(n) Gode: Per, Martina, Magnus och Dessie med Allierade: Cornelia G och Ronja

De(n) Fule: Levin med Allierade: Inga alls fastän han själv tror sig ha det!

Håller med om indelningen även om mina sympatier är hos "Pakten" och inte hos "Sekten".

Kanske kan man lägga till att båda Cornelia är rätt självständiga. Maxine har kommit närmare framför allt Jennifer och Ronja kommit nära Per. Det är de två Cornelia som gör att de ändå håller lite distans till de två grupperna de allierat sig med.
2024-02-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Håller med. Han är en mobbartyp. Men som inte står för det. Han låtsas vara den vuxne i rummet men samtidigt kommer han med tramsiga kommentarer bakom ryggen och tar initiativ till utfrysning av andra deltagare. Och att som vuxen man ge sig på unga tjejer är aldrig trevligt.

Håller med om indelningen även om mina sympatier är hos "Pakten" och inte hos "Sekten".

Kanske kan man lägga till att båda Cornelia är rätt självständiga. Maxine har kommit närmare framför allt Jennifer och Ronja kommit nära Per. Det är de två Cornelia som gör att de ändå håller lite distans till de två grupperna de allierat sig med.

Jennifer är 32 år och tvåbarnsmor om det är henne du misstar för en ung tjej. Hon är en vuxen kvinna men uppträder som en ouppfostrad tonåring så det är ett förståeligt misstag.
2024-02-14, 19:41
Medlem
Crapmagics avatar
Dom kan äta bajs

Ni som har kommit längre än mig i att kolla på Torpet, hur beter sig Levinjäveln mot Farmen-Cornelia, måste vi ringa meetwo?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-14 kl. 19:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in