2024-02-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimpadool
Ja hoppas skiten förbjuds! Lär väl göras någon gång i framtiden? Hur många är tror ni dessa sidor får finnas kvar?

Jag tror nog att det enbart handlar om månader, max ett år. Klart finns risken att det kan dra ut på tiden men jag är övertygad att det snart är över och att EU agerar.
Citera
2024-02-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Jag tror nog att det enbart handlar om månader, max ett år. Klart finns risken att det kan dra ut på tiden men jag är övertygad att det snart är över och att EU agerar.
Får hoppas du har rätt!
Citera
2024-02-13, 20:26
Avslutad
När gallras friande domar?

Som jag har förstått så förekommer friande domar endast hos dessa sidor och inte i belastningsregistret?

Isf är det förjävligt förstöra någons liv på det här sättet att en oskyldig ska hängas ut som brottsling.

Begår inte då dessa sidor förtal?

Och sparka gärna dessa åklagare som tar varje händelse till domstolen när de bokstavligen vet att det kommer leda till friande.
Senast redigerad av doc-leaks 2024-02-13 kl. 20:30.
Citera
2024-02-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
När gallras friande domar?

Som jag har förstått så förekommer friande domar endast hos dessa sidor och inte i belastningsregistret?

Isf är det förjävligt förstöra någons liv på det här sättet att en oskyldig ska hängas ut som brottsling.

Begår inte då dessa sidor förtal?

Och sparka gärna dessa åklagare som tar varje händelse till domstolen när de bokstavligen vet att det kommer leda till friande.

En sajt med utgivningsbevis har inget intresse av att någonsin gallra förutom att spara på kostnader för lagringsutrymme. Hela affärsideen är ju att sälja smaskiga hemligheter till snokande grannar, vänner, bekanta, obekanta, rekryterare m.m.
Citera
2024-02-13, 22:28
Medlem
Har mailat Lexbase med mallen från denna tråd, men de svarar inte
Citera
2024-02-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Har mailat Lexbase med mallen från denna tråd, men de svarar inte

Mig svarade de inte heller. Men de tog bort mig från sökmotorn ändå. Som tur var hann jag få, och spara, en print screen då jag fortfarande listades. Bra bevismaterial inför eventuell talan. Rekommenderar dig alla att spara bevis mot sidorna som hänger ut er
Citera
2024-02-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Mig svarade de inte heller. Men de tog bort mig från sökmotorn ändå. Som tur var hann jag få, och spara, en print screen då jag fortfarande listades. Bra bevismaterial inför eventuell talan. Rekommenderar dig alla att spara bevis mot sidorna som hänger ut er

Hur formulerade du ditt meddelande till Mrkoll och lexbase?
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-02-14 kl. 08:54.
Citera
2024-02-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
En ny mall för att använda glöm inte modifera texten speciellt tidsramen

Rubrik: Begäran om omedelbar borttagning av personlig information

Hej,

Jag skriver till er angående er hantering och publicering av personlig information, som jag nyligen upptäckt inkluderar uppgifter om mig själv. Jag vill härmed enträget begära att ni omedelbart tar bort all information relaterad till mig från er plattform.

Denna begäran är av yttersta vikt för mig och jag förväntar mig fullständig efterlevnad inom [specificera en tidsram] från mottagandet av detta brev. Om ni inte agerar inom den angivna tidsramen kommer jag att tvingas vidta rättsliga åtgärder utan ytterligare varsel.

Det är av stor betydelse att ni förstår allvaret i min begäran och att ni agerar snabbt för att uppfylla den. Jag vill tydligt poängtera att jag inte har gett mitt samtycke till att min personliga information publiceras på er plattform, och jag insisterar på att min integritet respekteras.

För ytterligare bevis på att GDPR gäller före allt annat hänvisar jag till ärendet T 3743-23 i Attunda tingsrätt. Det är värt att notera att flera andra tingsrätter har fattat liknande beslut.

Tack för er uppmärksamhet till denna angelägna fråga och jag ser fram emot att få ett snabbt och positivt svar från er.

Med vänliga hälsningar,

[Ditt namn]

Hej du ska ha ett stort tack för ditt jobb med detta här.
Vilken Mail skickas detta till?
Citera
2024-02-14, 11:48
Medlem
Jontelitos avatar
Så sent som förra veckan konstaterade förvaltningsrätten i Stockholm att Mr kolls verksamhet är grundlagsskyddad.

FörvR Stockholm 2024-02-05 18489-23
Citera
2024-02-14, 11:59
Medlem
Jag lyckades också ta bort mig från lexbase. Inget svar på mail, men de tog bort mig.
Citera
2024-02-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappapaya
Jag lyckades också ta bort mig från lexbase. Inget svar på mail, men de tog bort mig.

Hur lång tid tog det?
Citera
2024-02-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Hur lång tid tog det?

Mindre än en vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto