2024-02-14, 10:51
  #17629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
1. Detta är ett klip på."MR wonderfull" som säger att bolag borde göra det. Har ett enda bolag gjort det?
Du svarar inte på frågan.

2. Eftersom du litar så mycket på honom så antar jag att du också följde hans rekommendationer att investera i FTX?

Men försök gärna igen, vilket bolag har flyttat?


Det blir sannolikt samma 8000 bolag som redan lämnat tex Kalifornien. Dvs bla hela Silicon Walley utom Apple och Google som hänger kvar. Du måste förstå mekanismen inom företagskultur. Företag vill främst ha trygghet. Skatter är av underordnad betydelse ty det kan man alltid trixa med. Delaware är nu officielt en instabil looserstate bland företagen i USA. Dina personliga åsikter och teorier är irrelevanta för dessa företag. - Antingen vill du begripa eller så vill du inte begripa. Inget nån annan kan göra något åt.

Kom igen, Vilka bolag kommer INTE att flytta?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-14 kl. 11:03.
Citera
2024-02-14, 11:48
  #17630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det blir sannolikt samma 8000 bolag som redan lämnat tex Kalifornien. Dvs bla hela Silicon Walley utom Apple och Google som hänger kvar. Du måste förstå mekanismen inom företagskultur. Företag vill främst ha trygghet. Skatter är av underordnad betydelse ty det kan man alltid trixa med. Delaware är nu officielt en instabil looserstate bland företagen i USA. Dina personliga åsikter och teorier är irrelevanta för dessa företag. - Antingen vill du begripa eller så vill du inte begripa. Inget nån annan kan göra något åt.

Kom igen, Vilka bolag kommer INTE att flytta?

Vilket bolag har flyttat? Varför undviker du frågan. Du sa i din tidigare kommentarer att massa företag flyttar från Delaware, så nämn ett.
Citera
2024-02-14, 13:12
  #17631
Medlem
raskenss avatar
Inte en liten mjölkko. Tesla tjänar dom största pengarna på utsläppsrätter. Dom har dragit in 90 miljarder.

https://www.vibilagare.se/nyheter/tesla-har-tjanat-90-miljarder-pa-andras-utslapp
Citera
2024-02-14, 13:16
  #17632
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det blir sannolikt samma 8000 bolag som redan lämnat tex Kalifornien. Dvs bla hela Silicon Walley utom Apple och Google som hänger kvar. Du måste förstå mekanismen inom företagskultur. Företag vill främst ha trygghet. Skatter är av underordnad betydelse ty det kan man alltid trixa med. Delaware är nu officielt en instabil looserstate bland företagen i USA. Dina personliga åsikter och teorier är irrelevanta för dessa företag. - Antingen vill du begripa eller så vill du inte begripa. Inget nån annan kan göra något åt.

Kom igen, Vilka bolag kommer INTE att flytta?


I stort sett samtliga börsbolag kommer inte att flytta. Det finne en anledning varför det placerar sitt säte där. Noll procent bolagsskatt och domstolar som aktivt är företagsvänliga. Det är bara Grin skrik-dramaqueen-Musk som vill flytta.
Citera
2024-02-14, 13:31
  #17633
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Mycket snack men inget som faktiskt kommentera vad jag sa.

Ja, en massa företag kanske flyr Delaware nu, jag påpekar att dom finns där för att det bland annat är billigt för dom, mao förlorar heller inte Delaware så mycket på att dom lämnar. Du verkar tro företagen byggt och investerat i staten? Det har dom inte. Delaware har ett för företagen fördelaktigt skattetak, detta har inte Texas som exempel.

Men visst flytta Teslas postbox till Texas, förlora miljarder om året i vinstskatt för att Musk ska få sina 55b. Delawares beslut var egentligen det bästa tänkbara för aktieägarna som räddades, men dom är så insyltade i Elon-kulten att dom nu ska gå emot det för att förlora ännu mer pengar.

Haha, nej iditt spån. Det är nte det bästa för aktieägarna då de får betala massa feta rättegångskostnader plus att Elon antingen får sitt första kompensationspaket efter en överklagan eller att de sätter ihop ett nytt.
Citera
2024-02-14, 14:11
  #17634
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
En trött boomer som gissar hejvilt på Flashback kallar tidernas mest framgångsrika entreprenör för drama queen.

Internet levererar ständigt humor.

Musk grundade inte ens Tesla det gjorde Eberhard och Tarpenning. Först ett år senare köper Musk in sig. Musk var inre ens förste VDn. En Boomer som måste gå till domstol för att få kalla sig co-founder och tvinga E och T till tystnad efter förlikning. Musk köpte sig titeln

Musk skulle bygga tunnelsystem för att minska biltrafiken. Det kallas för TUNNELBANA. Men musk envisas med att köra bilar i tunneln i Las vegas. Historiskt praktfiasko. Han hade den lysande iden att använda borrspillet uppblandat med cement för att tillverka tegelsten. Till billiga husbyggen. Folk har gjort så i 100tals år men byggnadsingenjörer undviker borrslam för det är så förorenat med så låg kvalitet och inte är användbart i husbyggnad. Musk är ett geni haha.

Musk famösa ubåtsprojekt för att rädda ett fotbollslag är nog bottennappet nummer ett. Alla i räddningsteamet dömde ut den ubåten som oanvändbar då den skulle fastna i tunnelsystemet men Musk gråt-skrek så myckat att han kallade räddingsledaren för Pedofil. Vilken lysande entrepenör

Musk har tjatat om FSD sen 2015 2024 ser vi inte röken av det än.

Stalin var ett geni som industrialiserade Sovjet. Hitler likaså som fick igång Tysklands Ekonomi. Xi har dragit upp Kinas BNP till tnivåer som får Musk att bli en kissfläck i jämförelse. Nu snackar vi genier...... eller?
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-14 kl. 14:42.
Citera
2024-02-14, 17:00
  #17635
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sluta läs DN och lyssna på P1 så blir du omvärldsorienterad. Optimus beghöver inte programeras. Den kan observera människoapor och sedan härma dem. Precis som ett barn och utvecklingen kommemr att gå blixtsnabbt. Vi talar om 3-5 år innan DITT jobb byts ut av en Optimus.

Du är lite förvirrad. Det är du som låter som en boomer här.
Citera
2024-02-14, 17:03
  #17636
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Sluta läs DN och lyssna på P1 så blir du omvärldsorienterad. Optimus beghöver inte programeras. Den kan observera människoapor och sedan härma dem. Precis som ett barn och utvecklingen kommemr att gå blixtsnabbt. Vi talar om 3-5 år innan DITT jobb byts ut av en Optimus.

Du är lite förvirrad. Det är du som låter som en boomer här.

Teslas bilar kan inte bedöma när det regnar men precis när som helst, vilken dag som helst så kommer bilarna köra taxi hela nätterna medan ägaren sover. Ge det någon vecka bara.
Citera
2024-02-14, 17:06
  #17637
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musk grundade inte ens Tesla det gjorde Eberhard och Tarpenning. Först ett år senare köper Musk in sig. Musk var inre ens förste VDn. En Boomer som måste gå till domstol för att få kalla sig co-founder och tvinga E och T till tystnad efter förlikning. Musk köpte sig titeln

Musk skulle bygga tunnelsystem för att minska biltrafiken. Det kallas för TUNNELBANA. Men musk envisas med att köra bilar i tunneln i Las vegas. Historiskt praktfiasko. Han hade den lysande iden att använda borrspillet uppblandat med cement för att tillverka tegelsten. Till billiga husbyggen. Folk har gjort så i 100tals år men byggnadsingenjörer undviker borrslam för det är så förorenat med så låg kvalitet och inte är användbart i husbyggnad. Musk är ett geni haha.

Musk famösa ubåtsprojekt för att rädda ett fotbollslag är nog bottennappet nummer ett. Alla i räddningsteamet dömde ut den ubåten som oanvändbar då den skulle fastna i tunnelsystemet men Musk gråt-skrek så myckat att han kallade räddingsledaren för Pedofil. Vilken lysande entrepenör

Musk har tjatat om FSD sen 2015 2024 ser vi inte röken av det än.

Stalin var ett geni som industrialiserade Sovjet. Hitler likaså som fick igång Tysklands Ekonomi. Xi har dragit upp Kinas BNP till tnivåer som får Musk att bli en kissfläck i jämförelse. Nu snackar vi genier...... eller?

Nej vad menar du?? Musk upfann väl gravitationen, vatten, eld & AI?
Citera
2024-02-14, 21:45
  #17638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Nej vad menar du?? Musk upfann väl gravitationen, vatten, eld & AI?

Han ska även hämta vatten på Mars och sälja på jorden.
Citera
2024-02-15, 00:10
  #17639
Medlem
2030 kommer det att rulla minst 54 miljoner Teslor som laddas av Tesla och de prenumerrar alla på FSD och underhållning i bilarna och de shoppar på teslas "amazon" och då är detta bara en biinkomst. Teslas stora inkomster är AI och robostik, - Data är värdefullare än guld. Musk begriper det.
Citera
2024-02-15, 07:36
  #17640
Medlem
BästeHrMongolids avatar
En fabrik som kan producera arbetare komer vara den mest värdefulla produkten som någonsin skapats då den globala ekonomins värde är lika med antal arbetare x produktivitet från respektive arbetare. Denna tillväxt är exponentiell så fort dessa arbetare kan bygga sina egna produktionsled.

En framgångsrik investerare är hellre ett par år för tidig än ett par dagar för sen då en uppvärdering både smyger sig på och kommer plötsligt, det vill säga att kursen gör det som de flesta inte förväntar sig.

Hur björnarna här inne låter mestadels av tiden imponerar inte ens på en lågstadie elev. Än mindre ger det mig huvudbry huruvida jag ligger rätt positionerad eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in