2024-02-14, 05:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Bedömning från fall till fall måste göras. Är ju stor skillnad på att vara 9-årig flicka och 16-årig ung man, viilket väl en hel del afghaner var.
Lagar och regler är väl ofta bedömningsfrågor också?
Den här flickan har redan någon slags etablering här, till skillnad från afghanerna. Dessutom är nog dom flesta överens om att vi inte vill att barn i låg- och mellanstadieåldern, ska behöva växa upp på barnhem.
Varför det? Ska det vara tillåtet för resten av världen att flyga in sina barn till Sverige? Du öppnar upp för något jävligt farligt nu när du öppnar ditt hjärta och låter känslor gå före rim och reson.

Hela problemet hade kunnat lösas smidigt genom att helt enkelt ta bort rätten att söka asyl i Sverige såvida du inte kommer från ett land med landgräns till Sverige, kanske på sin höjd befinner sig i Östersjöområdet.
Senast redigerad av Teu 2024-02-14 kl. 05:48.
Citera
2024-02-14, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Varför det? Ska det vara tillåtet för resten av världen att flyga in sina barn till Sverige? Du öppnar upp för något jävligt farligt nu när du öppnar ditt hjärta och låter känslor gå före rim och reson.

Hela problemet hade kunnat lösas smidigt genom att helt enkelt ta bort rätten att söka asyl i Sverige såvida du inte kommer från ett land med landgräns till Sverige, kanske på sin höjd befinner sig i Östersjöområdet.
Kan förstå hur du tänker.
Det ska ej vara tillåtet att flyga sin barn hit och lättvindigt få dom till svenska medborgare.

Jag uppfattade som att flickan inte hade några föräldrar som kunde ta hand om henne.
Medborgarskap, asyl, får bedömas från fall till fall. Får vägas in hur länge dom varit här, om dom fått nya föräldrar här, osv.
Har svårt att tro att det finns eller kommer finnas många föräldrar som flyger hit sina barn för att göra dem till medborgare i Sverige.
Citera
2024-02-14, 06:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Men fan driver du eller?

Tjejen är född i Sverige, har bott mestadels av sitt liv i Sverige har en familj som vill adoptera henne, har en mamma som ger tillstånd till adoptionen, ändå nekar en idiotisk svensk tingsrätt denna adoption och nu ska hon utvisas.

Är det någon som inte ska utvisas så är det hon. Jävla slöseri med pengar dessutom, redan pröjsat 9 år av hennes liv, kan lika gärna pröjsa 9 till som skattebetalare så att hon sen kan börja betala tillbaka det. Mer integrerad tös går väl inte att få?

Nonsens. Död åt denna regering.

Från "Nybyggarlandet Sverige" där det inte finns svenskar enligt Annie Lööf och Mona Sahlin till en stat som utvisar sina egna nyfödda. "De har ju ingen plan" Som Arga snickaren hade sagt. Alltså vi, svenskar, har ingen jävla plan utan vänder bara kappan efter vinden och låter pendeln svänga på tok för mycket åt båda håll.
Vi har tydliga regler i Sverige och det är inte denna regering som daltar med invandringen. Integrerad vet jag inte man kan ta negern från djungeln men inte djungeln från negern, typ
Citera
2024-02-14, 06:22
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
En Alban kan inte bli Svensk, en svensk är född i Sverige.
vilket självmål, hon är född i Sverige
Citera
2024-02-14, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Haha!
Det här ter sig som önskvärt om något, jämfört med allt annat som sker i landet.

Problemet är anhöriginvandring, illegal invandring av unga män och familjer, ekonomiska migranter, sjukvårdsmigranter, osv.

Landet behöver fler svenskar och färre kulturella främlingar.
Jag är inte speciellt förtjust i albaner.
Denna flicka är dock född i Sverige och uppfostrad av svenskar. Hon passar även in utseendemässigt.
Sverige behöver fler unga vita svenskar. Hon är vit och kulturellt svensk.

Vad är risken här? Att araber ska börja skicka sina spädbarn hit så att de kan uppfostras av ateistiska svenskar? Hah! En del araber har t.o.m. återvänt till krigets Syrien av rädsla för att socialtjänsten ska ta deras muslimska barn.
Detta är bara en annan form av adoption. Tusentals svenskar adopterar barn varje år. Och det adopteras då ofta mörka barn som aldrig kommer passa in utseendemässigt bland svenskar, till skillnad från Lisa som åtminstone ser europeisk ut. Adopterade afrikaner och afro-latinos blir sällan normala eller sedda som svenskar.

Med det sagt så förutsätter jag att Lisa inte har bra kontakt med morsan och att det här inte är en plan för att få hit hennes morsa och albansläkten till Sverige en dag. Det är dock inte så svårt för Migrationsverket att ta reda på. Utvisning är rätt beslut i sådana fall, men jag tvivlar på att Migrationsverket har samma värderingar som mig.
Citera
2024-02-14, 06:23
Medlem
Sverige är ett stort djävla dårhusland!

Gangsters som förstör livet för andra får stanna men oskyldiga 9-åringar kastas ut!

Det här landet är fanimig inte riktigt klokt nånstans!

Citera
2024-02-14, 06:29
Medlem
Om man går efter förutsättningarna för flickan att bli en god medborgare och framgångsrik skattebetalare så tänker jag självklar skall hon få stanna. Om fosterföräldrarna, som vill adoptera henne, är vettiga och bra föräldrar och de kan ge henne en trygg bra uppväxt så har säkert tösen goda förutsättningar att bli en god skattebetalare här.
Inte på tal om någon u-lands mass-anhöriginvandring efter att denna flickan fått sitt UAT och därefter medborgarskap.
Citera
2024-02-14, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Men fan driver du eller?

Tjejen är född i Sverige, har bott mestadels av sitt liv i Sverige har en familj som vill adoptera henne, har en mamma som ger tillstånd till adoptionen, ändå nekar en idiotisk svensk tingsrätt denna adoption och nu ska hon utvisas.

Är det någon som inte ska utvisas så är det hon. Jävla slöseri med pengar dessutom, redan pröjsat 9 år av hennes liv, kan lika gärna pröjsa 9 till som skattebetalare så att hon sen kan börja betala tillbaka det. Mer integrerad tös går väl inte att få?

Nonsens. Död åt denna regering.

Från "Nybyggarlandet Sverige" där det inte finns svenskar enligt Annie Lööf och Mona Sahlin till en stat som utvisar sina egna nyfödda. "De har ju ingen plan" Som Arga snickaren hade sagt. Alltså vi, svenskar, har ingen jävla plan utan vänder bara kappan efter vinden och låter pendeln svänga på tok för mycket åt båda håll.

Ja det är tråkigt men samtidigt så finns det fler och ännu mer tragiska händelser än detta.
Det finns gränser och tydligen är den nådd i detta fallet, vi kan inte ta hand om alla som
kommer hit.
Citera
2024-02-14, 06:51
Avstängd
Säkert bara en jävla plot, om hon får permanent uppehållstillstånd ska du se att hennes 347 släktingar kommer hit också.
Som Migrationsverket säger har jon ju större anknytning till sitt hemland.
Citera
2024-02-14, 07:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polypolar
"Hållit sig kvar", "gnäller över att det inte finns några kontakter i hemlandet" (flickan är förövrigt född i Sverige men har sina rötter i Albanien), "skulle ha åkt direkt"... Om vi för en stund lägger alla politiska åsikter åt sidan och utgår från att du inte trollar; du känner inte att du lägger ett orimligt stort ansvar och en tämligen obefogad skuld på en nioåring som bott i Sverige under sju av sina nio år i livet, varav i vart fall de sex sista åren, om jag förstått saken rätt, varit utan hennes biologiska föräldrar?

Givetvis ska detta inte ens kunna ske, personen har fått avslag och ska då åka hem redan då. Nu har mamman med ett barn hon inte klarar av att uppfostra varit kvar i landet ändå och under denna tid tydligen ändå har sina rättigheter.
Jag tycker allt sånt här är jävligt fel helt enkelt. Har man fått nej och avslag så ska det vara direkt hemresa som gäller.

Ja, jag är hård.
Citera
2024-02-14, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför ska hon åka hem förutom att du runkar till 9-åringar? Pedofil.

Det är lätt att leka allan när man sitter i pojkrummet på morgonen innan man masar sig till bygget. Alla som behöver beskriva andra som cuckade losers är inte sällan individer utan eftergymnasial utbildning. Har jag rätt?
Hon ska hem eftersom det är så det är! Givetvis ska hon skickas ut med huvudet före!

Spela Allan? Vet inte vad du menar med det. Att jag inte vågar bete mig likadant utomhus? Ää, den enda anledningen varför jag inte skulle säga vad jag skrev är för att det kanske är olagligt och jag kommer inte få en prick i registret eller få något slags straff för det. Däremot om du menar att jag inte vågar säga det här utomhus pga hur folk skulle ta det så har du fel. Har alltid sagt det och kommer alltid säga det.
Citera
2024-02-14, 07:24
Medlem
Prokloss avatar
Hon ska givetvis i första hand försöka återförenas med sin mamma. Både flickan och mamma bodde i Tyskland ett tag så hon är inte föräldralös som det påstås.

Vidrigt av det svenska paret att försöka ta flickan från den biologiska mamman.

Ska de stanna i Sverige bör både flickan och mamman få uppehållstillstånd eller testa Tyskland istället.
Senast redigerad av Proklos 2024-02-14 kl. 07:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in