Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Varför det? Ska det vara tillåtet för resten av världen att flyga in sina barn till Sverige? Du öppnar upp för något jävligt farligt nu när du öppnar ditt hjärta och låter känslor gå före rim och reson.
Haha!
Det här ter sig som önskvärt om något, jämfört med allt annat som sker i landet.
Problemet är anhöriginvandring, illegal invandring av unga män och familjer, ekonomiska migranter, sjukvårdsmigranter, osv.
Landet behöver fler svenskar och färre kulturella främlingar.
Jag är inte speciellt förtjust i albaner.
Denna flicka är dock född i Sverige och uppfostrad av svenskar. Hon passar även in utseendemässigt.
Sverige behöver fler unga vita svenskar. Hon är vit och kulturellt svensk.
Vad är risken här? Att araber ska börja skicka sina spädbarn hit så att de kan uppfostras av ateistiska svenskar? Hah! En del araber har t.o.m. återvänt till krigets Syrien av rädsla för att socialtjänsten ska ta deras muslimska barn.
Detta är bara en annan form av adoption. Tusentals svenskar adopterar barn varje år. Och det adopteras då ofta mörka barn som aldrig kommer passa in utseendemässigt bland svenskar, till skillnad från Lisa som åtminstone ser europeisk ut. Adopterade afrikaner och afro-latinos blir sällan normala eller sedda som svenskar.
Med det sagt så förutsätter jag att Lisa inte har bra kontakt med morsan och att det här inte är en plan för att få hit hennes morsa och albansläkten till Sverige en dag. Det är dock inte så svårt för Migrationsverket att ta reda på. Utvisning är rätt beslut i sådana fall, men jag tvivlar på att Migrationsverket har samma värderingar som mig.