2024-02-14, 03:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har rätt svårt att se att du skriver detta i god tro. Vad har det för betydelse om kvinnor träffar kåta män varje dag och vad har vuxna män i möblerade rum som klarar av att inte våldta med något att göra?

Det är ingen vild spekulation att hon är intresserad av hon eftersom hon väljer att gå ut med honom och festa på tu man hand, vilket är mer rimligt än att hon gör det bara för att vara artig mot chefen när hon känner till hans intresse för henne. Det är iofs möjligt men väl naivt och dumt.

Någon typ av intresse har hon helt uppenbart haft, annars hade hon inte gått ut med honom på tu man hand?

(FB) Chef våldtog nyanställd tonåring på Posthotellet, Göteborg
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-02-14 kl. 03:19. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-14, 03:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Nämndemän är inte utbildade inom juridik, deras åsikt är inte det mest avgörande i ett rättsfall.

Det är dock intressant att en kvinnlig nämndeman ville fria honom.

Kanske var hon ärlig när hon till slut insåg hur opålitliga vissa kvinnor kan vara när det gäller denna typ av mål?
Citera
2024-02-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du inbillar dig med stor sannolikhet att de vill ligga med dig, fenomenet är rätt utbrett ska du veta. Vissa kvinnor ser sig själva som oemotståndliga och tror att alla män "jagar dom" men det värsta är väl nästan att det finns kvinnor som ser en våldtäktsman i varje buske.

Får man fråga vad allt detta har att göra med det aktuella fallet? Om du har problem med män och de med dig så har väl det oerhört lite att göra med händelsen på Posthotellet i Göteborg?

Jag påpekade tidigare att mened är ett av de vanligaste kvinnobrotten, har du någon åsikt kring detta?

Du verkar dessutom vara av åsikten att män kan inte vara oskyldiga till denna typ av anklagelser. Eller att domstolar inte kan dra fel slutsatser.

(FB) Chef våldtog nyanställd tonåring på Posthotellet, Göteborg

Nä de är inte våldtäktsmän i buskar jag oroar mig för. De är de våldtäktsmännen som tar de som en invit till sex om man bara umgås med dom. Alltså de som resonerar som ni. De är dom som är riktigt farliga.

Kopplingen till fallet är att jag, liksom henne, kan umgås med människor utan att de är en invit till sex. Speciellt när de är i jobbsammanhang.
Citera
2024-02-14, 03:26
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har rätt svårt att se att du skriver detta i god tro. Vad har det för betydelse om kvinnor träffar kåta män varje dag och vad har vuxna män i möblerade rum som klarar av att inte våldta med något att göra?

Det är ingen vild spekulation att hon är intresserad av hon eftersom hon väljer att gå ut med honom och festa på tu man hand, vilket är mer rimligt än att hon gör det bara för att vara artig mot chefen när hon känner till hans intresse för henne. Det är iofs möjligt men väl naivt och dumt.
Ja det är precis vad rätten anser också. Att det möjligen var naivt och dumt, men understryker att hon bara är nitton år och att det är hennes första anställning någonsin. Hon tycker själv att idén med träff på stan låter märklig men tror att det säkert brukar gå till så på arbetsplatser. Att det är mer rimligt att hon följer med sin chef för att ha sex snarare än i något slags arbetssamtal på krogen som han föreslagit ser jag inte annat än som något sort känslomässigt argument. Nämligen, hon borde veta bättre. Men det gjorde hon ju inte. Om du inte har något trovärdig förklaring till varför detta är fallet.

Om hon ville så ljuger hon ju för både polis och domstol. Och om hon ljuger måste det ju finnas något motiv till det. Någon karriärstege kan ju knappast vara motivet. Hon kunde förvisso näppeligen veta att chefen skulle få sparken. Men det förefaller orimligt att hon skulle inbillat sig att hon skulle få någon slags befordran av en man hon anmält för våldtäkt.

Utöver det har jag bara hört vaga förslag på motiv som att "hon ångrar sig". Det har vi redan pratat om. Så då handlar det om pengar då möjligen. Jag påstår inte att det är omöjligt. Men idén om att hon medvetet saboterar sin karriär och sociala kontaktnät för någon årslön är inte så trovärdig. Det påminner i så fall nära nog om en setup på nivå med Gone Girl eller liknande thrillers man ser på film.

Psykisk sjukdom möjligtvis. Men ingen verkar ha reagerat på den typen av symptom hos henne. Inte heller här påstår jag att det är omöjligt att hon lider av någon allvarlig diagnos som inte upptäckts ännu. Men det är i så fall en ren spekulation.
Senast redigerad av Nospheratu 2024-02-14 kl. 03:29.
Citera
2024-02-14, 03:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Nä de är inte våldtäktsmän i buskar jag oroar mig för. De är de våldtäktsmännen som tar de som en invit till sex om man bara umgås med dom. Alltså de som resonerar som ni. De är dom som är riktigt farliga.

Du missade liknelsen, du verkar se en våldtäktsman i varje man du möter trots de med stor sannolikhet inte är speciellt intresserade av dig. Du förväxlar troligtvis artighet med intresse. Du borde dessutom kanske börja fundera över vad du har för osunda tankebanor för det låter inte klokt att du inbillar dig att alla män vill "komma åt" dig. Du låter rätt farlig för din omgivning.

Citat:
Kopplingen till fallet är att jag, liksom henne, kan umgås med människor utan att de är en invit till sex. Speciellt när de är i jobbsammanhang.

Fast du själv går väl knappast inte ut på tu man hand med chefen och dricker alkohol? Gör man detta har man lämnat jobbet åt sidan och det hela blir istället ett privat sammanhang.
Citera
2024-02-14, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Och det var jag som öppnade med släpa upp som du svarade på. Så här svårt är det inte.

Och jag skrev ”få upp”, så nej det är inte så svårt.

Citat:
Jag förstår. Så hon tackade alltså ja till att träffas i hotellrummet på någon av dessa? Intressant.

Halmgubbe.
Vi gör så här istället, mest för att du är för jävla barnslig och enfaldig för att bemöta: dina uppenbara argumentationsfel och dumheter kommer härmed ignoreras och tas som ett kvitto på att du erkänner att du har fel, även om du inte har ryggrad att göra det rakt ut.

Citat:
Jag vet vad det betyder. Varken gärningsmannen eller offret ansåg sig vara på varken date eller "dateliknande" träff. Det är alltså fortfarande din egen uppfinning.

Trams, det här också. ”Dateliknande” är det givetvis i att det liknar en date till uppbyggnad och utformning.
Skärp dig.

Citat:
Och svaret var och är fortfarande, för att hennes uppgifter är de enda vi har. Det är inte raketforskning.

Nä, det är lögn.

Citat:
Kantboll, svarade jag.

Uselt och fegt. Det är en ja eller nej fråga. Konstaterar att du inte förmår att svara.

Citat:
De är i allra högsta grad vittnen. Läs en bok. Eller googla vetja.

Det behöver jag inte, jag vet att du har fel.

Svär de vittnesed?

Citat:
Du gör det, så det är rimligt att jag är tillåten att göra det också.

Nej, givetvis inte eftersom jag inte finner henne trovärdig men du påstår att du gör det.

Citat:
Och polisen antingen lägger ned en anmälan, eller kontaktar åklagaren för att öppna en förundersökning. Vilket de inte gör om de anser att det föreligger ett brott. Vilket de gjorde.

De har en skyldighet att göra det ens om det kan föreligga brott. Det läggs inte ner hursomhelst av polisen.

Citat:
Det stämmer i sak att de inte tar ställning till skuldfrågan.

Så du ljög? Fabulerade? Hade fel?

Citat:
Men i det här fallet fanns bara en misstänkt.

Jaha? Vad har antalet med saken att göra?

Citat:
Som de var tillräckligt säkra på hade begått ett brott.

Nej. De har bara en anmälan i det läget. Ingen utredning.
Lägg av nu.

Citat:
Det är bara att läsa domen. Det står där.

Det står inte i domen. Såklart.

Citat:
Nejdå. Jag har aldrig kallat dig ohyra eller använt några invektiv mot dig.

Det ser ut som om användaren preciousstones har postat ett PM från dig om mig i inlägg 388, men om det inte är så ber jag om ursäkt för att jag trodde det.
Har inte så höga tankar om dig.
Citera
2024-02-14, 03:33
Medlem
Citat:
Anledningen att jag inte svarar dig längre är att du har ropat varg för många gånger. Eller halmgubbe. Eller feltolkat/fultolkat.

Så nej, du förtjänar inga svar

Skulle uppmana andra också att ignorera dig men de är såklart upp till dom

Såklart, det blir ju jobbigt för dig att ertappas med en lögn.

Fegt och ynkligt av dig, men jag är inte förvånad.
Citera
2024-02-14, 03:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du missade liknelsen, du verkar se en våldtäktsman i varje man du möter trots de med stor sannolikhet inte är speciellt intresserade av dig. Du förväxlar troligtvis artighet med intresse. Du borde dessutom kanske börja fundera över vad du har för osunda tankebanor för det låter inte klokt att du inbillar dig att alla män vill "komma åt" dig. Du låter rätt farlig för din omgivning.
Bestäm dig / er .. Skall kvinnor se om sitt eget hus och se till att de är förberedda för angrepp från varje man .. eller skall de vara som kvittrande fåglar och omedvetna om riskerna`?
Du har ju just suttit i en annan tråd och predikat att kvinna får skylla sig själv för att hon inte låtit fördomarna om män styra hennes val.

Citat:
Fast du själv går väl knappast inte ut på tu man hand med chefen och dricker alkohol? Gör man detta har man lämnat jobbet åt sidan och det hela blir istället ett privat sammanhang.
Skitsnack från ett äckel som troligen själv använder sin position för att våldta unga tjejer.
Citera
2024-02-14, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, precis vad du skrev. Varför ljuger du?

Man håller förhör, säkrar bevis, kontrollerar uppgifter t ex. Hurså?
Är din kompis inte vaken så du kunde fråga hen…?

Inte ”försök”.

Och även om ärendet behöver prövas i rätten.
Men det visste du ju såklart…

Fakta.

Jo, ord spelar roll.
Du förenklade ingenting, du begriper inte bättre.

Hur gör det att jag har fel i sak?

Sanning.

Fakta.

Men det är inte du…

Det är du expert på va? Även om du inte vet hur man ska använda ordet…

Inte ”försök”.

Du är väldigt svarslös…
Är det för att du inte kan ringa någon och fråga…?

Fakta. Och jo, det är jag sannerligen.

Fakta. Och jo, det är jag sannerligen.

Har de en jurist i tingsrätten som utbildats till att sitta och svara på när okunniga krakar ställer enfaldiga frågor?

Ja? Det är mycket intetsägande ickesvar och upprepningar.

Tvärt om. Nej, det är du inte värd.

Absolut inte. Vedertaget.

Men det gör det ju. Inte ens rätten var ju enig.

Det är du expert på va? Även om du inte vet hur man ska använda ordet…

Nä, det finns för mycket fakta därute. Googlar jag dina svar så kommer jag snart snubbla över någonting korrekt och då har det ingenting med vad du skriver att göra längre.
Finns en också en risk att google tar livet av sig om jag googlar ditt enfaldiga joller, och det vill vi ju inte.

Ja, fast till vad…?
Vad är det i all den här vanföreställningen du precis kräkt ur dig som skulle finna något stöd i lagparagrafer?
LPT§47 möjligtvis…

Kan du sluta använda dig av personliga påhopp, bortförklaringar och sånt som inte har med saken att göra och istället hänvisa till fakta, statistik och liknande? Alltså sånt som är verifierad av sakkunniga(arbetar inom juridik)som fakta?

Jag är ju intresserad av ämnet, jag vill veta var du lärt dig det här. Och din erfarenhet, kunskap och så vidare är för otydligt för att jag ska kunna läsa om det så det är inte en källa i det här sammanhanget tyvärr.
Sen att du direkt erkänner att du medvetet förolämpar mig, anklagar mig för att ljuga, påstå att jag inte är värd att bli hänvisad till dina källor säger mer om dig än om mig.
Var snäll och redovisa dina källor så man kan se ifall det du säger är rätt eller inte, det går inte att lita på det du säger annars. Och var vänlig och sluta med personliga påhopp, det hjälper inte dig ha mer rätt utan får dig att framstå som omogen. Och eftersom du vrider och vänder på allt jag säger så vill jag förtydliga att jag inte kallar dig för omogen utan säger bara att det är så ditt sätt att argumentera får dig att låta.

Jag är inte värd källor men jag är värd din tid och energi, mitt i natten? Hade inte jag haft grav insomni hade jag inte gått fram och tillbaka med dig såhär för jag hade sovit, men du som tydligen är svenskalärare måste antagligen upp för att hinna till jobbet och ge ett bra bemötande osv, borde inte du gå och lägga dig?
Senast redigerad av Global.nedkylning 2024-02-14 kl. 03:45.
Citera
2024-02-14, 03:45
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Och jag skrev ”få upp”, så nej det är inte så svårt.
Ja och då får du skylla dig lite själv när du citerar där jag skriver släpa upp och börjar tjafsa om få upp.
Citat:
Vi gör så här istället, mest för att du är för jävla barnslig och enfaldig för att bemöta: dina uppenbara argumentationsfel och dumheter kommer härmed ignoreras och tas som ett kvitto på att du erkänner att du har fel, även om du inte har ryggrad att göra det rakt ut.
Du gör helt rätt i att strunta i att svara tror jag. Jag brukar själv hoppa över dina påstående som är off topic.
Citat:
Trams, det här också. ”Dateliknande” är det givetvis i att det liknar en date till uppbyggnad och utformning.
Det är fortfarande ditt påhitt att det liknar en date till uppbyggnad och utformning. Ingen annans påhitt.
Citat:
Nä, det är lögn.
Är det de som skrivit domen som ljuger då eller?
Citat:
Svär de vittnesed?
"Målsägandens roll är på så sätt straffrättsligt jämförbar med vittnens position som straffas för mened vid avgivande av falska uppgifter."

Det är dock i allmänhet inte brottsligt för den tilltalade att ljuga under vittnesmål i rättegång
Citat:
De har en skyldighet att göra det ens om det kan föreligga brott. Det läggs inte ner hursomhelst av polisen.
Nej, och här ansåg man att det kunde föreligga brott.
Citat:
Det ser ut som om användaren preciousstones har postat ett PM från dig om mig i inlägg 388, men om det inte är så ber jag om ursäkt för att jag trodde det.
Har inte så höga tankar om dig.
Jag accepterar ursäkten. Ingen fara, jag förstår att du är jättearg.
Citera
2024-02-14, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Kan du sluta använda dig av personliga påhopp, bortförklaringar och sånt som inte har med saken att göra och istället hänvisa till fakta, statistik och liknande? Alltså sånt som är verifierad av sakkunniga(arbetar inom juridik)som fakta?

Inte när du så förbehållslöst och skamlöst ljuger och fabulerar.

Citat:
Jag är ju intresserad av ämnet, jag vill veta var du lärt dig det här. Och din erfarenhet, kunskap och så vidare är för otydligt för att jag ska kunna läsa om det så det är inte en källa i det här sammanhanget tyvärr.

Nej, du är okunnig i ämnet, det visar du hela tiden.
Du har dessutom hävdat att min kunskap och erfarenhet är oviktigt och obefintlig, trots att du inte vet ett skit om det.
Därför förtjänar du inte att behandlas med respekt.

Citat:
Sen att du direkt erkänner att du medvetet förolämpar mig, anklagar mig för att ljuga, påstå att jag inte är värd att bli hänvisad till dina källor säger mer om dig än om mig.
Var snäll och redovisa dina källor så man kan se ifall det du säger är rätt eller inte, det går inte att lita på det du säger annars. Och var vänlig och sluta med personliga påhopp, det hjälper inte dig ha mer rätt utan får dig att framstå som omogen. Och eftersom du vrider och vänder på allt jag säger så vill jag förtydliga att jag inte kallar dig för omogen utan säger bara att det är så ditt sätt att argumentera får dig att låta.

Jag är inte värd källor men jag är värd din tid och energi, mitt i natten? Hade inte jag haft grav insomni hade jag inte gått fram och tillbaka med dig såhär för jag hade sovit, men du som tydligen är svenskalärare måste antagligen upp för att hinna till jobbet och ge ett bra bemötande osv, borde inte du gå och lägga dig?

Nej. Du är faktiskt inte värd ens det.
God natt.
Citera
2024-02-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är fortfarande ditt påhitt att det liknar en date till uppbyggnad och utformning. Ingen annans påhitt.

Nej, det ÄR under datelika förhållanden. Hur mycket du än försöker förneka det så är det så verkligheten ser ut.

Citat:
Är det de som skrivit domen som ljuger då eller?

Nej, du.

Citat:
"Målsägandens roll är på så sätt straffrättsligt jämförbar med vittnens position som straffas för mened vid avgivande av falska uppgifter."

Alltså är de inte vittnen. Bra att du förtydligar det.

Citat:
Det är dock i allmänhet inte brottsligt för den tilltalade att ljuga under vittnesmål i rättegång

Vittnesmål är alltså någonting som avläggs i huvudförhandlingen, det är inte förbehållt endast vittnen.

Målsägaren och den tilltalade är inte vittnen.
Lägg av nu.

Citat:
Nej, och här ansåg man att det kunde föreligga brott.

Det kan man nästan alltid anse. Det säger fortfarande alltså ingenting om deras syn på skuldfrågan.
Du fabulerade. Erkänn det bara istället för att fortsätta göra dig till åtlöje

Citat:
Jag accepterar ursäkten. Ingen fara, jag förstår att du är jättearg.

Du förstår fel. Såklart.
Jag är bara besviken.
Senast redigerad av Thyrsos2 2024-02-14 kl. 04:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in