2024-02-13, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sverige är inte USA. Man får inte medborgarskap bara för att man är född här.

Nej men hon blev väl till här? Det framgår inte av artikeln om hon har albanskt medborgarskap. För övrigt får barn som föds i andra länder medborgarskap där, det gäller inte bara USA.
Citera
2024-02-13, 23:07
Medlem
Nej, men slänt ut en liten tjej på 9 år men låt samtidigt Ali Baba och de 40 rövarna som pissrånar barn stanna för all del.
Citera
2024-02-13, 23:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Nej men hon blev väl till här? Det framgår inte av artikeln om hon har albanskt medborgarskap. För övrigt får barn som föds i andra länder medborgarskap där, det gäller inte bara USA.

Det spelar ingen roll om hon föddes här. Är föräldrarna inte svenska så blir hon inte svensk. Det är allmänbildning som flera tycks saknas.

Man kan inte upphäva svenskt medborgarskap.

Hon kommer säkert lätt få medborgarskap när hon adopteras, men just nu är hennes mamma utlänning så hon är utlänning. Det är så svensk lag funkar.
Citera
2024-02-13, 23:10
Medlem
Citat:
Mycket ovanligt att man får medborgarskap i ett land på grunden att man föds där, det är så i ca 10% av världens länder.

Edit: det är ganska många länder om man räknar med ee som har restriktioner.
Citera
2024-02-13, 23:11
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Jag fattar, skillnaden mellan en högre stående människa och en lägre.
Är att den som är lägre tror att den är högre upp i näringskedjan än den egentligen är.
Du ser dig som en slags övermänniska som tror att du kan avgöra vilka som är värdiga Sverige.

Jag har levt i det här landet bra mycket längre än dig. Hela mitt liv och så många generationer jag kan överblicka.
Jag har ljust hår på armar och ben.. lagom längd, lagom vikt.

De du ligger hemma och rullar till använder såna som mig till mall för en svensk.

Däremot betyder det inte. Att jag vill ha en sån jävla sopa som medmänniska i mitt land. Byter dig alla dagar i veckan mot nån som älskar Sverige och älskar människorna i Sverige. Är beredd att försvara landet och våra rättigheter.

Såna människor vill jag dela mitt land med. Om han är brun eller albino, ger jag fan i
Det är ju märkligt att de allra mest invandrarvurmande individerna också är de allra mest rasistiska. Vilken fantastisk självbild du har! Du är ju så fantastiskt arisk att du kan tillåta allehanda främlingar komma för att du är överlägsen dessa och de stackars svenskar som drabbas av din felriktade storhet.
Om det nu är så att svenskar vill att Sverige ska vara svenskt har de då inte rätten att få det så? Ska alla länder bestå av mulatter eller vara fragmenterade i ghetton? Du som inte bryr dig om ditt land och ditt folk kan ju flytta till valfri rotlös migrationsfederation... Du är inte beredd att försvara nationen utan bara rättigheterna att komma och leva här. Som sagt värsta rasisten...
Citera
2024-02-13, 23:12
Medlem
Citat:

Jo i artikeln står det tydligt att mamman sökte asyl och födde Lisa här. Sedan blev de utvisade tillbaka till hemlandet när Lisa var 1 år. De kom tillbaka på något sätt igen till Sverige efter 2 år. Mamman bor nu i ett annat europeiskt land. Läs noga artikeln!
Citera
2024-02-13, 23:14
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nu är jag höger och röstar SD...

Du är höger och röstar SD men vill ha kvar meningslösa invandrare som denna tjej? Tänker du inte på den svenska överlevnaden och folk utbytet. Hela poängen med SDs politik ska vara att dessa ska ut. Barn eller inte, vi behöver inte fler nysvenskar
Citera
2024-02-13, 23:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nej, USA är relativt ensamma om att man blir medborgare där bara för att man föds där. Och det spelar ingen roll om hon blev till här eller inte.
Citera
2024-02-13, 23:18
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Det är ju märkligt att de allra mest invandrarvurmande individerna också är de allra mest rasistiska. Vilken fantastisk självbild du har! Du är ju så fantastiskt arisk att du kan tillåta allehanda främlingar komma för att du är överlägsen dessa och de stackars svenskar som drabbas av din felriktade storhet.
Om det nu är så att svenskar vill att Sverige ska vara svenskt har de då inte rätten att få det så? Ska alla länder bestå av mulatter eller vara fragmenterade i ghetton? Du som inte bryr dig om ditt land och ditt folk kan ju flytta till valfri rotlös migrationsfederation... Du är inte beredd att försvara nationen utan bara rättigheterna att komma och leva här. Som sagt värsta rasisten...

Jag har nog kommit längre i svenska försvaret än du, som gissningsvis knappt gjort lumpen
Dessutom bidrar jag med skattepengar och arbetar statligt. Så? Vad mer ska jag göra?
Älskar mitt land och mitt folk.
Men inte w.t och lowlifes
Dig finns ingen anledning att spara på den dagen det blir aktuellt. Kanonmat kallar man det visst.

Om jag är rasist? Absolut, selektivt.
Citera
2024-02-13, 23:20
Medlem
Xeliouss avatar
Alla sådana historier är bara lögner. De har föräldrar och stor släkt, hår ingen nöd på dem.
Citera
2024-02-13, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Jo i artikeln står det tydligt att mamman sökte asyl och födde Lisa här. Sedan blev de utvisade tillbaka till hemlandet när Lisa var 1 år. De kom tillbaka på något sätt igen till Sverige efter 2 år. Mamman bor nu i ett annat europeiskt land. Läs noga artikeln!

Suck... det framgår inte om hennes mamma var gravid vid inresa till Sverige eller om pappan är svensk eller vilken nationalitet han har. Det framgår inte om tjejen har nåt medborgarskap alls eller om hon är papperslös.
Citera
2024-02-13, 23:23
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart

I övrigt en helt korrekt bedömning av mig.
Jag är både arisk och smart. Rejält och förtjänt självförtroende, baserat på folk omkring mig.
Däremot anser jag inte att ett barn ska skickas till ett land ensam och utan att kunna speaker. Barnhem är 1854. Nu försöker vi ta ett djupt andetag och så slutar du dumma och trolla. Det är för sent för sån här satans skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in