2024-02-13, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Nej men i regel känns det som svenska framfångar på skidor kommer i snabbt och hårt före. Som Frida Karlsson i Canmore senast även om det är skilda sporter. Européerna är nog helt enkelt vana vid mer blöta skid förhållanden.

Jag förstår, men man kanske borde uttrycka det som att de är för dåligt tränade på varierande omständigheter?
Citera
2024-02-13, 19:12
Medlem
Det här är faktiskt inte första gången man ser menlöse Helena Ekholm sitta och snacka skit om den gode Pichler, (tidigare har hon ägnat sig åt detta obemärkt men idag spillde det över) idag sitter hon i soffan och menar att "Pichler inte hade tillräcklig kunskap"

Herregud Ekholm, de få medaljer du ändå gick och tog, det var fan i mig p.g.a Pichlers stränga disciplin bakom, ytterst småaktigt av dig och sitta och förringa hans kunskaper såhär många år efteråt. Var glad över att du överhuvudtaget får sitta där som expert idag, menlös som du är!
Citera
2024-02-13, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Så nu är du tillbaka på Lukas tåg att alltid ha Hanna på tredje, när Linn på tredje är bevisligen bättre?

Min startuppställning är:

1. Anna Magnusson
2. Hanna Öberg
3. Linn Persson
4. Elvira Öberg

Håller med dig. Hanna är för ojämn i stafetter och en 3:e sträcka är bättre med den skytt med bästa lägstanivån..
Citera
2024-02-13, 19:14
Medlem
Hanna Öberg har också återkommande tillfällen gnällt över Pichlers ledarskap men det är bara för att dessa sköra psyken tyckte det var så ""jävla""tufft med Pichler vid rodret. Det de inte inser är att Pichler de facto stod bakom de resultat det trots allt gick och blev. Myspys-stämningen som existerar nu hade aldrig existerat under Pichlers tid, och det är därför rent konkret resultaten kom då, och nu tar och uteblir! Ingen svår matematik det där!
Citera
2024-02-13, 19:18
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia
Det här är faktiskt inte första gången man ser menlöse Helena Ekholm sitta och snacka skit om den gode Pichler, (tidigare har hon ägnat sig åt detta obemärkt men idag spillde det över) idag sitter hon i soffan och menar att "Pichler inte hade tillräcklig kunskap"

Herregud Ekholm, de få medaljer du ändå gick och tog, det var fan i mig p.g.a Pichlers stränga disciplin bakom, ytterst småaktigt av dig och sitta och förringa hans kunskaper såhär många år efteråt. Var glad över att du överhuvudtaget får sitta där som expert idag, menlös som du är!

Må legge inn en liten korreksjon på min optimistiske uttalelse tidligere. Fram til NÅ handlet tråden om selve eventet. Men der var vi visst tilbake til gammelt grums og tvangstanker igjen
Citera
2024-02-13, 19:19
Avstängd
Citat:

Plocka bort Ekholm. Pichler lade grunden för att svenska folket sitter och glor på skidskytte. Att sitta och kritisera honom är helt horribelt. Själv hade inte psyket att ta en medalj i ett OS. När hon kom till OS 2010 sket hon på sig.
Citera
2024-02-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Må legge inn en liten korreksjon på min optimistiske uttalelse tidligere. Fram til NÅ handlet tråden om selve eventet. Men der var vi visst tilbake til gammelt grums og tvangstanker igjen

Syftade på Ekholms uttalande från SVT:s sändning tidigare, förstår inte vad du yrar om. Jag tycker det är jävligt småaktigt och hålla på som Ekholm gör när Pichler de facto gett henne så jävla mycket under hennes karriär.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Hanna Öberg har också återkommande tillfällen gnällt över Pichlers ledarskap men det är bara för att dessa sköra psyken tyckte det var så ""jävla""tufft med Pichler vid rodret. Det de inte inser är att Pichler de facto stod bakom de resultat det trots allt gick och blev. Myspys-stämningen som existerar nu hade aldrig existerat under Pichlers tid, och det är därför rent konkret resultaten kom då, och nu tar och uteblir! Ingen svår matematik det där!

Märkligt att det blev så många medaljer på VM förra året då då. Tror nog de aktiva har bättre koll Pichlers kunskaper än en nyregistrerad användare på Flashback.
Citera
Medlem
Citat:

Va menar du hon ska säga att Pichler hade kunskap kring mental träning när han inte hade det och inte ens var öppen för det. En brist som fanns helt enkelt men inte så konstigt då man nog inte jobbade med mental träning inom idrotten på den tiden.
Citera
2024-02-13, 19:21
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten

Let the "show" begin😉
Citera
2024-02-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Plocka bort Ekholm. Pichler lade grunden för att svenska folket sitter och glor på skidskytte. Att sitta och kritisera honom är helt horribelt. Själv hade inte psyket att ta en medalj i ett OS. När hon kom till OS 2010 sket hon på sig.

Det är därför man ställer sig så jävla frågandes till Menlös-Ekholms inställning när hon sitter och dissar demontränaren som hon gör. Det vårt landslag gjorde under Lukas ifjol var bara ren och skär tur och flyt. Med nuvarande ledning kommer ingen förändring ske än det vi ser just nu. Det är det klockrena resultatet vi ser när åkarna har bästa kompisen som tränare.
Citera
2024-02-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Märkligt att det blev så många medaljer på VM förra året då då. Tror nog de aktiva har bättre koll Pichlers kunskaper än en nyregistrerad användare på Flashback.

Fjolåret var ett undantag. Ren och skär flax. De är helt under isen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in